(آرشیو ماه فروردین 1396)
نقشی جدید و اعجاب انگیز برای ریه: خون سازی
با استفاده از یک میکروسکوپ ویدئویی در ریه موش های زنده، محققین دانشگاه سان فرانسیسکو نشان دادند که ریه ها دارای نقشی پیش از این ناشناخته در خون سازی هستند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 13:30
دریافت سلول های بازبرنامه ریزی شده یک فرد دیگر با هدف درمان
یک مرد ژاپنی مبتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن، اولین پیوند سلول های بنیادی مشتق از یک اهدا کننده دیگر را دریافت کرده است.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 13:15
آنالیزهای ژنتیکی دلیل مقاومت سرطان رحم به درمان را بهتر توضیح می دهد
محققین در مطالعه ای جدید زیست شناسی مولکولی پیچیده کارسینوسارکومای رحمی که یک سرطان نادر و تهاجمی مربوط به خانم ها را ترسیم کرده اند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 13:00
چگونه کانیبالیسم یا همنوع خواری سلول های سرطان سینه به عود مجدد این سرطان کمک می کند
میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه از سال 1989 تا کنون رو به کاهش نهاده است و منجر به افزایش تعداد بازماندگان این سرطان شده است. اگرچه بسیاری از این بازماندگان از این که بدنشان نشانه ای از بیماری را نشان نمی دهد، شاکر هستند اما ترس عود مجدد بیماری همواره با آن ها همراه است. اما دلیل این عود مجدد بیماری چیست؟
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 12:25
یک داروی ضد ویروسی، عفونت های سیتومگالوویروسی را کاهش می دهد و بقای بیماران متحمل سلول درمانی شده را افزایش می دهد
در پیشرفتی چشمگیر در جهت بهبود ایمنی پیوند سلول های بنیادی، محققین در انستیتو سرطان دانا-فاربر نشان داده اند که یک داروی جدید می تواند بیماران را در برای عفونت های ویروسی شایعی که بعد از پیوند با آن مواجه هستند محافظت کند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 12:00
احیای بینایی بچه قورباغه ها بعد از پیوند چشم به دم شان!!!
بچه قورباغه های نابینا توانسته اند با استفاده از چشم هایی که به دم شان پیوند شده بود، اطلاعات بصری را پردازش کنند، البته این امر بعد از تیمار با داروهای نوروترانسمیتری ریز مولکولی صورت گرفت که موجب افزایش عصب دهی و تلفیق شدن و عملکرد اندام های پیوند شده، گردید. در این مطالعه محققین از یک عامل دارویی استفاده کردند که پیش از این برای استفاده انسانی مورد تایید قرار گرفته اند و می تواند برای افزایش عصب دهی در طب بازساختی استفاده شوند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 11:49
استفاده از گوشی های هوشمند برای تشخیص ناباروری مردان
بیش از 45 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکلات مربوط به ناباروری روبرو هستند و روش های استاندارد مربوط تشخیص ناباروری در مردان گران و مشقت بار هستند و نیاز به داشتن تجهیزات بالینی و ازمایشگاهی هستند. باورهای فرهنگی و اجتماعی و کمبود امکانات در برخی از کشورها نیز می توانند از عوامل دیگری باشند که بسیاری از مردان را از جست و جو برای یافتن درمان منصرف می کند.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 11:00
هدف از کنگره سلولهای بنیادی کاربردی کردن آن است
دبیر کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی:
دبیر سومین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این کنگره در راستای ترویج، عمومی‌سازی و کاربردی‌کردن سلول‌های بنیادی است.
دوشنبه، 28 فروردین 1396 - 08:47
می توان سلول های غضروفی زیست پرینت شده سه بعدی را ایمپلنت کرد
محققین سوئدی در آکادمی Sahlgrenska و دانشگاه Chalmers توانسته اند با موفقیت سلول های غضروفی انسانی القایی را در با استفاده از زیست پرینت های سه بعدی در مدل های جانوری رشد دهند. این نتایج می توانند در آینده ای نزدیک برای تولید بخش هایی از بدن بیماران با استفاده از زیست پرینت های سه بعدی استفاده شود.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 12:00
ارتباط خاکستری شدن مو و افزایش خطر بیماری های قلبی
در مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، محققین نشان داده اند که بین خاکستری شدن رنگ موی مردان و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها ارتباط وجود دارد.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 11:00
ایجاد مدل های کشت بافت سه بعدی برای شبیه سازی عفونت های گوارشی انسانی
واکسن ها و داروهای ضد میکروبی پیش از یک پیشرفت پزشکی بوده اند و بیش از سایر دستاوردها توانسته اند بر زندگی انسان و طول عمر انسان تاثیرگذار باشند. با این حال هنوز هم بیماری های عفونتی دلیل شماره یک مرگ کودکان و نوجوانان در سراسر دنیا محسوب می شوند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 10:30
محققین می گویند یک گام دیگر به درمان بیماری های مزمن مثانه نزدیک شده اند
با استفاده از سلول های انسانی، محققین نشان داده اند که چگونه پروتئین های مختلف به DNA‌متصل می شوند تا موجب کنترل بیان ژن هایی شوند که طی تشکیل مثانه فعال می شوند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 10:00
استفاده از رویکردی جدید  برای حفظ سلول های بنیادی اسپرم
محققین دانشگاه ایالتی واشنگتن راه امیدوار کننده ای را برای حفظ سلول های بنیادی اسپرمی پسربچه هایی که متحمل شیمی درمانی می شوند یافتند که موجب می شود، باروری آن ها به خطر نیافتاد.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 09:30
تیموس مصنوعی می تواند سلول های T مبارزه کننده با سرطان را از سلول های بنیادی خونی بسازد
محققین یک تیموس مصنوعی را تولید کرده اند که می تواند سلول های T مبارزه کننده با سرطان را با توجه به نیاز بدن تولید کند. تیموس را می توان اندامی حیاتی در سیستم ایمنی انسان دانست.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 09:00
دانشگاه خوارزمی در آستانه­ 100 سالگی/ ساخت نخستین شهر سلول‌های بنیادی
دانشگاه خوارزمی که پیش از این با نام‌هایی همچون تربیت معلم، دارالمعلمین عالی و دارالمعلمین مرکزی، فعالیت در عرصه آموزش عالی را دنبال کرده است، نخستین دانشگاه مدرن ایران است.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:45
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه