(آرشیو ماه فروردین 1396)
مروری بر مطالعات پایه و کاربردی پیام رسانی هج هاگ(hedgehog)
پیام رسانی هج هاگ(HH)، نقش مهمی را در انواع خاصی از سلول های بنیادی بالغ و سلول های بنیادی سرطانی بازی می کند. فعالیت نابجای آن را با بسیاری از بیماری های مخرب و چندین نوع سرطان مرتبط می دانند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:30
ایمنی درمانی ترکیبی موثر برای سرطان پروستات پیشرفته
به نظر می رسد که سرطان پروستات پیشرفته مقاوم به اخته درمانی به خوبی به ترکیب بلوک کردن چک پوینت های ایمنی و درمان هایی که برخی از سلول های ایمنی را هدف قرار می دهند، پاسخ می دهند.
یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:00
گرسنگی موجب احیای سلول های بنیادی در سیستم ایمنی می شود
در اولین شواهد بدست آمده از یک مطالعه در مورد نقش سلول های بنیادی در ترمیم و بازسازی، محققین دریافته اند که چرخه های طولانی از گرسنگی(روزه داری) نه تنها سیستم ایمنی را در برای آسیب محافظت می کند بلکه بازسازی سیستم ایمنی را با شیفت کردن سلول های بنیادی از حالت خفته به حالت خودنوزا، احیا می کند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 11:00
شیرین کننده های کم کالری تجمع چربی در انسان را افزایش می دهند
به نظر می رسد که شیرین کننده های مصنوعی کم کالری، سوخت و ساز بدن را به بازی می گیرند به نحوی که مصرف زیاد این جایگزین های شکر می تواند تجمع چربی بویژه در افرادی که خود شرایط چاقی را نیز دارا هستند، افزایش دهد.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 10:30
 سمپوزیوم پروژه پروتئوم انسانی  8-7 اردیبهشت ماه
پژوهشگاه رویان برگزار می کند:
سمپوزیوم پروژه پروتئوم انسانی 8-7 اردیبهشت ماه با حضور بیش از 20 سخنران بین المللی در سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان تهران برگزار می‌شود.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 10:06
ایمنی درمانی سرطان: سلول های T احیا شده به سوخت نیاز دارند
داروهای ضد سرطان که مسیر PD-1 را بلوک می کنند و آن ها را مهار کننده های چک پوینت نیز می نامند، در حال حاضر برای درمان ملانوما، سرطان ریه و چندین نوع سرطان دیگر مورد تایید FDA قرار گرفته اند. این داروها را اغلب تحت عنوان"آزاد کننده ترمز" روی سلول های T معیوب نیز می شناسند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 10:00
شناسایی نقش اتوفاژی در پیری سیستم های خونی و ایمنی
در مطالعه ای جدید که در دانشگاه UC سان فرانسیسکو صورت گرفته است، محققین یک مکانیسم کلیدی برای پیری سیستم خونی و ایمنی را شناسایی کرده اند و امیدوارند بتوانند از آن به عنوان هدفی برای آهسته کردن یا معکوس کردن بیماری های التهابی مزمن، کم خونی، سرطان های خونی و عفونت های تهدید کننده حیات استفاده کنند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 09:30
نقشه مولکولی مربوط به شرایط مختلف سلول های بنیادی انسانی
محققین مجموعه ای نشانه های مولکولی را روی سطح سلول های بنیادی انسانی شناسایی کرده اند. با شناسایی این نشانه ها، محققین می توانند به طور صحیحی این سلول های بنیادی را زمانی که از یک حالت به حالت دیگر تغییر وضعیت می دهند ردیابی و بررسی کنند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 09:00
سلول درمانی –ژن درمانی های ابتدایی نوزادان مبتلا به بیماری کودک حبابی(bubble baby disease)
محققین UCLA یک ژن درمانی سلول های بنیادی را برای درمان نوزادانی که مبتلا به نقص آدنوزین دآمیناز شدید ترکیبی با نقص ایمنی بدنیا می آیند، طراحی کرده اند. این بیماری یک بیماری کشنده است که می تواند در صورت عدم درمان در همان سال اول نوزاد را بکشد.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 08:30
پروتئین p300 ممکن است لوکمیا را در بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی سرکوب کند
محققین در مرکز سرطان جامع سیلوستر در دانشگاه میامی نشان داده اند که پروتئین p300 ممکن است مانع از تبدیل شدن سندرم میلودیسپلازی(MDS) به لوکمیای میلوئید حاد(AML) شود. پروتئین p300 با چسباندن مولکول های استیل به DNA، موجب افزایش بیان ژن ها می شود. از دست رفتن p300 به سلول های ناقص اجازه می دهد که رشد کرده و تبدیل به سلول های لوکمیایی شوند.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 08:00
پتانسیل سلول درمانی برای ترمیم آسیب ریوی
مطالعه ای جدید نشان داده است که سلول درمانی می تواند التهاب ریوی را در مدل جانوری بیماری انسداد ریوی مزمن(COPD) و فیبروز کیستیک کاهش دهد. اگرچه این مطالعه هنوز در مراحل پیش درمانگاهی است اما یافته های آن می تواند کاربردهای بالقوه و مهمی برای درمان آینده بیماران داشته باشد.
شنبه، 26 فروردین 1396 - 07:30
پیشرفت در مدیفیکاسیون ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی
محققین دانشگاه UC San Diego به نحو چشمگیری نرخ موفقیت در مدیفه کردن ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی انسانی را بهبود ببخشند. این پیشرفت موجب امیدواری در درمان بهتر بیماری های ژنتیکی خواهد شد.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 12:30
شناسایی سرنخ های مولکولی برای مشکلات روده ای مربوط به پیری
سلول های بنیادی روده ای هر روزه جوان سازی انجام می دهند و به صورت سالم و دارای عملکرد باقی می مانند اما مطالعه ای جدید نشان داده است که با افزایش سن، این سلول ها نیز پیر می شوند و ظرفیت بازسازی کنندگی شان را از دست می دهند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 12:00
اینترفرونی جدید در کشت های سلولی و مدل های جانوری در مبارزه با هپاتیت B امیدوارکننده نشان داده است
هپاتیت B با داروها و درمان های موجود به سختی قابل ریشه کن شدن است. در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که شکلی پگیله شده از اینترفرون بتا در مقایسه با شکل پگیله اینترفرون α2a، آلودگی ویروس هپاتیت B(HBV) را در سلول های مشتق از انسان و در موش به طور موثر کاهش می دهد و نشان می دهد که می توان از آن به عنوان درمانی بهبود یافته علیه عفونت هپاتیت B در انسان از آن استفاده کرد.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 11:30
کشف یک رویکرد درمانی بالقوه علیه سلول های بنیادی سرطانی
بسیاری از بیماران سرطانی که متحمل شیمی درمانی می شوند، ابتدا علایم بهبودی نشان می دهند اما بعد از این که درمان متوقف شد، مجددا دچار عود سرطان می شوند. شواهد زیادی وجود دارد که دلیل این امر وجود سلول های بنیادی سرطانی است که توانایی تقسیم نامحدودی دارند و موجود رشد مجدد تومورها می شوند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 11:00
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه