(آرشیو ماه فروردین 1396)
یک پیش تیمار ساده پیوند بی خطر سلول های عصبی را تضمین می کند
مطالعات سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز عصبی امیدهای زیادی را در درمان های مبتنی بر سلول برای اختلالات مربوط به سیستم عصبی مرکزی ایجاد کرده است. با این حال، اگرچه پیوند اولیه این سلول ها امیدواری هایی را در بازیابی عملکرد حرکتی ایجاد کرده است اما فرارشد شبه توموری سلول ها نیز مشاهده شده است که منجر به کاهش مجدد عملکرد حرکتی می شود.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 10:35
استراتژی جدیدی که داروهای بالقوه و اهداف را برای ترمیم مغزی شناسایی می کنند
محققین دانشگاه های زوریخ، لیون و پورتموث داروهایی را کشف کرده اند که مسیرهای پیام رسانی منتهی به سلول های بنیادی بالغ مغز موش را فعال می کنند. این نتایج ممکن است راه هایی جدیدی را برای تکوین داروها و با هدف درمان اختلالات مخرب مغزی ارائه کند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 10:16
کشف یک پروتئین تنظیمی جدید که می تواند ابزاری جدید برای مهندسی سلول های بنیادی باشد
زیست مهندسین در دانشگاه کالیفرنیا پروتئینی را کشف کرده اند که یک سوئیچ مربوط به سلول های بنیادی جنینی از مرحله naive تا primed آن ها را تنظیم می کند. این کشف می تواند اطلاعاتی را در مورد تکوین سلول های بنیادی در سطح مولکولی ارائه کند.
پنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 10:00
درمان افتادگی لگن با استفاده از سلول های بنیادی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که نقایص کف لگن که به افتادگی لگن معروف شده در زنان شایع تر است، گفت: درمان نقایص کف لگن با استفاده از مهندسی بافت و سلول های بنیادی در کشور امکان پذیر شده است.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 13:07
محققین در مورد مزیت های استفاده از سلول های بنیادی در غربالگری های سمیت شناسی پیش بینی کننده  شک دارند
طیف وسیعی از محققین و پزشکان مجرب در زمینه زیست شناسی تکوینی و سمیت شناسی، مزایای و محدودیت های بالقوه موجود در استفاده از مدل های بافتی مبتنی بر سلول های بنیادی، برای غربالگری سمیت مواد شیمیایی و داروها را ارزیابی کرده اند و نتایج آن را در قالب مطالعه ای تحت عنوان “The Fututre of Stem Cells and Toxicity Screening” ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 10:00
کاهش پرتودرمانی برای کودکان جوان مبتلا به سرطان مغز شرایط آن را بدتر می کند
تیمی از پژوهشگران تعیین کرده اند که کودکان جوانی که در یک مطالعه بالینی تحت پرتودرمانی کاهش یافته قرار گرفته بودند تا وضعیت شان بهبود یابد، بدنبال تغییر پروتکل درمانی وضعیت شان بدتر شد.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 09:30
ابزاری جدید برای مطالعه منشا سلول های بنیادی جنینی
محققین در انستیتو کارولینسکا مارکرهای سطح سلولی را شناسایی کرده اند که برای اولیه ترین سلول های بنیادی موجود در جنین انسان اختصاصی هستند. تصور می شود که این سلول ها دارای پتانسیل بالایی برای جایگزینی بافت های آسیب دیده هستند اما تاکنون تشخیص آن ها و متمایز کردن آن ها از سلول های بنیادی جنینی کلاسیک مشکل بوده است.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 09:00
چگونه بدن سلول های بنیادی را کنترل می کند
سلول های بدن، سلول های تخصص نیافته ای هستند که می توانند به بسیاری از انواع سلول های بدن تمایز یابند. با این حال، محققین اطلاعات اندکی در مورد این که بدن چگونه این سلول ها و سرنوشت آن ها را کنترل می کند و این که چه فاکتورهایی تصمیم می گیرند که سلول های بنیادی تمایز یابند و یا این که به حالت بنیادی باقی بمانند، به طور کامل مشخص نشده است.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 08:30
ساعت اپی ژنتیک پیش بینی کننده سن بیولوژیک، برای مطالعه چگونگی افزایش طول عمر
شمار زیادی از فاکتورها مانند رژیم غذایی و مداخلات محیطی که روی سرعت روند پیری اثر می گذارند می توانند روی طول عمر اثر بگذارند. اما به منظور درک این که هر فاکتور چگونه روی پیری اثر می گذارد(آهسته می کند یا تسریع می کند)، محققین نیاز به یک مارکر زیستی دارند: یک ساعت که بین سن زیستی و سن زمانی تفاوت قائل شود.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 08:00
پچ ها یا تکه های مشتق از سلول های بنیادی در درمان نارسایی های قلبی امیدوار کننده نشان داده اند
وصله کردن قلب های آسیب دیده با سلول های بنیادی عضلات خود فرد علایم نارسایی قلبی را بهبود می بخشند.
چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 07:30
پروتئینی که روی تکوین اولیه قلب اثر می گذارد می تواند به درمان های بازسازی کننده بهتر منجر شود
سلول درمانی ها می توانند روزی به ترمیم بافت قلبی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کنند اما قبل از این که پزشکان از پیوند این سلول های بالقوه به بیماران اطمینان حاصل کنند باید بدانند که سلول های بنیادی قلبی، در جنین در حال تکوین به طور طبیعی چگونه عمل می کنند.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1396 - 16:00
استفاده از ناقل های کروی زیست تخریب پذیر برای حمایت تکثیر سلول های بنیادی و تشکیل استخوان
در حال حاضر مهندسی بافت استخوان در مقیاس وسیع، از نظر تئوری امکان پذیر است. محققین A*STAR ناقل ها یا carrierهای زیست سازگار و زیست تخریب پذیر کوچکی را طراحی کرده اند که به تکثیر و تمایز سلول های بنیادی و هم چنین تشکیل استخوان در مدل های جانوری زنده کمک می کند.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1396 - 15:00
ارگانوئیدها دیدگاه های جدیدی را در مورد تکوین مغز ما ایجاد کرده اند
روش جدیدی که بوسیله محققین ابداع شده است می تواند مطالعات مربوط به اختلالات تکوینی مغز را یک گام دیگر به جلو ببرد.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1396 - 14:25
نوعی جدید از سلول های تولید کننده انسولین
در افراد مبتلا به دیابت نوع یک، سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس می میرند و جایگزین هم نمی شوند. بدون این سلول ها، بدن توانایی خود در کنترل قند خون را از دست می دهد. محققین دانشگاه کالیفرنیا مسیر احتمالی جدیدی را برای بازسازی سلول های بتا کشف کرده اند که دیدگاه هایی را در مورد مکانیسم های پایه پشت پرده متابولیسم سالم و دیابت ارائه می دهد و می تواند منجر به درمان دیابت شود.
ﺳﻪشنبه، 22 فروردین 1396 - 13:00
یک مدل جانوری جدید برای آنالیز عملکرد سلول  های کشنده ذاتی انسانی در in vivo
سلول های کشنده ذاتی(NK cells) که جزئی از سیستم ایمنی ذاتی محسوب می شوند، نقش مهمی را در دفاع برابر عوامل بیماری زا و میکروب ها بازی می کنند.
دوشنبه، 21 فروردین 1396 - 12:00
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه