(آرشیو ماه فروردین 1396)
تصمیم هوشمندانه خانواده کارن و درمان او با سلول بنیادی
خانواده کارن شیوایی از بیماری فرزندشان و نحوه درمان او با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف که در بدو تولد در رویان ذخیره کردند؛ می گویند. کارن کودکی با بیماری آنمی آپلاستیک (کم کاری مغز استخوان) دچار بود و با عنایت خدا و با پیوند سلول های بنیادی بیماری او رو به بهبود است.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:12
درختکاری خانوادگی همراه با یک خبر خوب!
در حاشیه مراسم روز درختکاری که در بوستان یاس با مشارکت اعضای بانک سلول های بنیادی خون بندناف رویان برگزار شد، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل این بانک در خصوص تحقیقاتی که برای بیماران فلج معزی در سال 96 انجام خواهد شد خبر داد که مشروح آن را در فیلم زیر مشاهده می کنید.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:02
اولین مجوز برای تولید نوزاد از DNA‌ سه والد در بریتانیا
محققین دانشگاه نیوکاسل می گویند که مجوز لازم برای تولید نوزادان از DNAی سه والد را دریافت کرده اند. این روش مانع از انتقال برخی بیماری های ژنتیکی بویژه بیماری های میتوکندریایی می شود. این مجوز بوسیله مجمع قانون گذاری باروری بریتانیا صادر شده است.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:00
دارویی برای مهار کردن آسیب های مغزی
پزشکان و محققین دانشگاه New South Wales با همکاری یک کمپانی داروسازی، درمان جدیدی را کشف کرده اند که آسیب مغزی ترومایی را محدود می کند.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 08:30
استفاده از تکنولوژی CRISPR برای جلوگیری از آسیب بافتی و درد مزمن ناشی از آن ها
میلیون ها نفر از دردهای مزمن ناتوان کننده در کمر و مفاصل شان رنج می برند و این امر زندگی آن ها را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه یوتا راهی را برای کاهش دردهای مزمن با استفاده از تعدیل کردن ژن ها طراحی کرده اند که موجب کاهش التهاب های بافتی و سلولی می شود. این روش می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی استفاده شود.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 08:00
روشی جدید برای تولید سلول های مجاری هوایی از سلول های بنیادی
محققین رویکرد جدیدی را برای رشد و مطالعه سلول ها یافته اند که آن ها را امیدوار کرده است در آینده ای نزدیک بتوانند بیماری های ریوی مانند فیبروز کیستیک را از طریق پزشکی خصوصی درمان کنند.
پنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 11:00
مبارزه علیه پیری نیچ سلول های بنیادی مغز استخوان
همان طور که افراد پیر می شوند، سلول های بنیادی خون ساز آن ها که در تشکیل خون نقش دارند، موجب ایجاد ایمنی مختل شده و برخی سرطان های خونی خاص می شوند. در مطالعه ای حدید محققین نشان داده اند که نیچ مغز استخوان نیز همگام با افزایش سن، پیر می شود و بر مشکلات می افزاید.
پنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 10:00
درمان های ناباروری ناموفق با افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است
زنانی که متحمل درمان های باروری می شوند اما باردار نمی وشوند، احتمال زیادی وجود دارد که در دراز مدت دچار بیماری های قلبی عروقی شوند.
پنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 09:30
تناقض در نتایج سلول درمانی برای تخریب ماکولای وابسته به سن
سلول های بنیادی ممکن است برای درمان بیماران مبتلا به تخریب ماکولای وابسته به سن امیدوار کننده باشند اما این امید با برخی خطرات نیز همراه است.
پنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 09:00
ایجاد عضلات قلب انسانی دارای ضربان برای مطالعات قلبی
محققین دانشگاه کوئینزلند با تولید عضلات قلب انسان دارای ضربان و عملکرد از سلول های بنیادی، گام مهمی را در جهت کمک به مطالعات قلبی برداشته اند.
پنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 08:30
پلت فرمی جدید برای کشت سلول های بنیادی
تیمی از محققین ژاپنی، پلت فرم جدیدی را برای کشت سلول های بنیادی پرتوان انسانی ارائه کرده اند که در مقایسه با روش های پیشین به صورت کنترل شده تر هستند.
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 11:00
قدرت بهبود بخش و ترمیم کننده چربی
افراد با وزن طبیعی، می توانند بیش از 30 میلیارد سلول چربی در بدنشا ن داشته باشند و این در حالی است که این میزان در افراد چاق حدود 300 میلیارد سلول است. اگرچه اغلب افراد، از داشتن اضافه وزن احساس ناراحتی می کنند، اما ممکن است این چربی اضافی به بهبود سلامت شما کمک کند.
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 10:30
سلول های بنیادی پیر روده در ظروف آزمایشگاهی مانند سلول های بنیادی جوان رشد می کنند
محققین بیمارستان کودکان سین سیناتی براین باورند که این امر که پیری یک فرایند یک طرفه است، حداقل در مورد بافت روده صدق نمی کند.
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 10:00
از پوست تا مغز: سلول های بنیادی بدون مدیفیکاسیون ژنتیکی
یافته هایی جدید بوسیله محققین دانشگاه بوفالو ثابت کرده است که سلول های پوست بالغ می توانند بدون انجام تغییرات و مدیفیکاسیون های ژنتیکی به سلول های ستیغ عصبی تبدیل شوند که قادر به تشکیل برخی سلول های موجود در مغز و طناب نخاعی هستند. از این سلول ها می توان در مدل سازی بیماری های ژنتیکی و یا یافتن درمان های موثر برای بیماران با استفاده از سلول های خودشان استفاده کرد.
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 09:30
پزشکان می گویند سلول درمانی های غیر قانونی تاکنون موجب نابینایی سه زن شده اند
پزشکان و محققین در چشم پزشکی وابسته به دانشگاه میامی می گویند که برخلاف سر و صدای زیادی که در زمینه سلول های بنیادی و استفاده از آن ها در درمان نابینایی شده است، تاکنون سه خانم به دلیل استفاده از این سلول ها در کلینیک های غیر قانونی بینایی شان را به طور کامل یا تا حدی از دست داده اند.
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 09:00
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه