(آرشیو ماه دی 1396)
مدل موشی سیستم ایمنی انسانی برای مطالعات سلول های بنیادی مناسب نیست
از موش های به اصطلاح انسانی شده (humanized) برای مطالعه پاسخ های ایمنی انسانی استفاده می شود اما آن ها برای مطالعه سلول های بنیادی مناسب و کافی نیستند. به همین دلیل برای رسیدن به قطعیت بیشتر در مورد این پاسخ ها نیاز به مدل های بهینه سازی شده است.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 10:15
اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی به ریکاوری آسیب نخاعی کمک می کند!
اثرات ترمیم کننده سلول های بنیادی در آسیب نخاعی می تواند بوسیله توانایی آن ها برای مبادلات بین سلولی در جهت سلول های ضد التهابی ماکروفاژ M2 تامین شود.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 09:45
شبیه سازی بز مورسیا در پژوهشکده زیست فناوری رویان
با شبیه سازی بز مورسیا در پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان،ایران به معدود کشورهای دست یافته به فناوری های نوین تولید‌مثل پیوست.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 09:40
سلول های بنیادی تولید کننده بافت چربی دارای ریتم سیرکادین هستند
کشفیات جدید در مورد ماشین ریتم سیرکادین در پیش سازهای سلول های چربی ممکن است نشان دهد که چرا برخی از افراد مستعد بیماری های متابولیک مانند دیابت هستند.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 09:15
تغییرات  فلور باکتریایی بدلیل آنتی بیوتیک ها، خطر بیماری روده التهابی را افزایش می دهد
قرار گرفتن مادر در معرض آنتی بیوتیک ها ممکن است خطر بیماری های روده التهابی را در فرزندان آن ها افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 08:45
کشف معمای مولکولی سندرم پیری زودرس
پژوهشی جدید در دانشگاه ایالتی فلوریدا در حال قرار دادن قطعات پازل مربوط به اختلال پیری زودرس ناتوان کننده و نادر است.
ﺳﻪشنبه، 19 دی 1396 - 08:15
استفاده از یک سیتوکین فعال کننده ایمنی برای مبارزه با سرطان سینه
کشنده ترین شکل سرطان سینه نیز می تواند بوسیله یک گزینه درمانی جدید که بوسیله محققین در مرکز سرطان جامع دانشگاه Case Western Reserve ارائه شده است، درمان شود.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 12:27
مدل ژنتیکی جدیدی برای اوتیسم که به ریشه سلولی بیماری اشاره دارد
محققین دانشگاه سانفرانسیسکو مدل ژنتیکی جدیدی از اوتیسم را با استفاده از نورون های ایجاد شده از سلول های پوستی بیماران در آزمایشگاه، ایجاد کرده اند. آزمایش های آن ها نشان می دهد که ناهنجاری ها در مدار الکتریکی نورون ها ممکن است منجر به علایم رفتاری و تکوینی اوتیسم شود و این در حالی است که تفاوت در اندازه و شکل نورون ها می تواند منجر به ناهنجاری هایی در اندازه مغز شود که گاهی در بیماری نیز دیده می شود.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 11:49
اثر چاقی روی سلول های مغز استخوان
پژوهشی جدید اثر مخرب چاقی روی سلامت سلول های بنیادی خون ساز در دراز مدت را نشان داده است.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 11:14
اولین گام به سمت درمان بیماری ALS به کمک تکنولوژی CRISPR
محققین در برکلی کالیفرنیا برای اولین با استفاده کردن از تکنولوژی ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9، ژن ناقصی که موجب بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) می شود را در موش ها اصلاح کرده و طول عمر آن ها را 25 درصد افزایش داده اند.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 10:15
نماهنگ | رویانتان، رویان باد
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند مؤمن و جهادگر، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشکده رویان، نماهنگ «رویانتان، رویان باد» را منتشر کرد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 14:17
چربی زیاد، سیستم انرژی سلول های قلبی را مختل می کند
چربی زیاد در قلب، یک ویژگی شایع در دیابت و چاقی است که می تواند توانایی سلول های قلبی در تولید انرژی را مختل کند. محققین دانشگاه آیوا براین باورند که این چربی اضافی می تواند خطر نارسایی های قلبی را در افراد مبتلا به دیابت دو تا پنج برابر افزایش دهد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 10:31
سلول های بنیادی مزانشیمی CD271+ مغز استخوان راه حلی برای کودکان مبتلا به صرع مقاوم به دارو
نیاز مبرمی به ایجاد درمان ها و داروهای موثر و با سمیت کم برای کودکانی است که از صرع مقاوم به دارو رنج می برند.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 10:00
مبارزه با سرطان به کمک سرطان: کشت های سلولی سه بعدی به ایجاد درمان های دقیق کمک می کنند
آرایه های شبه لانه زنبوری از سلول های سرطانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند به ایجاد درمان های فردی و خصوصی برای سرطان تخمدان کمک کند. این بیماری سالانه در آمریکا بیش از 14000 نفر را به کام مرگ می کشاند.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 09:30
تولید عضلات اسکلتی از سلول های بنیادی
محققین UCLA استراتژی جدیدی را برای جداسازی، بلوغ و پیوند سلول های عضلانی اسکلتی از سلول های بنیادی پرتوان طراحی کرده اند. این یافته می تواند گام مهمی در جهت سلول درمانی بیماری های اسکلتی عضلانی مانند دیستروفی عضلانی دوشن باشد که یک بیماری ژنتیکی کشنده محسوب می شود.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 09:00