(آرشیو ماه دی 1396)
اخذ مجوزهای لازم برای یک تکنولوژی ترمیم زخم از کمپانی XCell Biologix
یک درمان بالقوه و بدون نیاز به سلول برای سوختگی های شدید و زخم های مزمن بوسیله محققین طب بازساختی انستیتو ویک فارست(WFIRM) طراحی شده است که به طور انحصاری از کمپانی XCell Biologix‌ مجوز دریافت کرده است.
یکشنبه، 10 دی 1396 - 12:39
نانوفیبرهای پرینت شده می توانند ساختاری را برای بخش های مختلف بدن که به صورت مصنوعی رشد کرده اند ارائه دهند
مهندسین دانشگاه Penn State براین باورند که توانسته اند بوسیله پرینتر سه بعدی راهی را برای ایجاد چارچوب های ساختاری که از رشد بافت های زنده حمایت می کنند یافته اند.
یکشنبه، 10 دی 1396 - 12:00
دارویی که متاستاز ناشی از سلول های شبه بنیادی را در سرطان سینه سرکوب می کند
سلول های توموری شبه بنیادی نادر، نقش مهمی را در متاستاز سرطان سینه بازی می کنند اما آسیب پذیری مسیری که این قدرت را به آن ها می بخشد می تواند منجر به ایجاد استراتژی های دارویی هدفمند برای سرکوب این سلول ها پیش از متاستاز باشد.
یکشنبه، 10 دی 1396 - 11:15
سلول های ایمنی موجود در رحم به تغذیه جنین طی بارداری کمک می کنند
سلول های کشنده ذاتی، یکی از فراوان ترین سلول های ایمنی در رحم طی سه ماهه اول بارداری هستند اما شمار آن ها بعد از شکل گیری جفت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
یکشنبه، 10 دی 1396 - 10:30
مقادیر خیلی زیاد یا خیلی کم CHRNA7 می تواند منجر به اختلالات عصبی روانی شود
مطالعه کدهای ژنتیکی به محققین اجازه می دهد دریابند آیا برخی بیماران مبتلا به اختلالات عصبی روانی نسخه های خیلی زیاد یا خیلی کمی از ژن CHRNA7 دارند. با این حال، اطلاعات اندکی در مواد عواقب عملکردی عدم تعادل در مقدار این ژن در سلول های مغزی وجود دارد.
شنبه، 09 دی 1396 - 12:00
تولید اسب های مسابقه با ویرایش های ژنی در آینده ای نزدیک
یک کمپانی که در زمینه کلونینگ اسب ها سرمایه گذاری کرده است،اعلام کرده است که احتمال استفاده از ویرایش ژن برای تولید اسب هایی با توانایی ورزشی بالاتر وجود دارد.
شنبه، 09 دی 1396 - 11:00
پربیننده ترین مقالات medicalxpress در سال 2017- بخش دوم
در سالی که گذشت، مطالعات مختلفی در زمینه علوم پزشکی صورت گرفت که برخی از آن ها بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته در ادامه به برخی دیگر از این اخبار که در سایت medicalxpress منتشر شده است اشاره خواهیم کرد.
شنبه، 09 دی 1396 - 10:00
چگونه مدارهای مغزی بالغین تولید نورون های جدید را تنظیم می کند؟
قبل از تولد ما، مغز در حال تکوین شمار قابل توجهی از نورون ها را تولید می کند که به بخش های مختلف مغز مهاجرت می کنند و ما را مهیای زندگی می کنند. برخلاف باور عموم، تولید نورون های جدید در زمان تولد و حتی در کودکی ما متوقف نمی شود. نواحی خاصی از مغز می توانند در سراسر بزرگسالی به تولید نورون بپردازند و تصور می شود که ین نواحی در شکل دهی یادگیری، حافظه و تنظیم خلق و خوی نقش دارند.
شنبه، 09 دی 1396 - 09:37
ژن درمانی با استفاده از CAR T cell می تواند موجب مصونیت دائمی در برابر ایدز شود
محققین با استفاده از ژن درمانی، سلول های بنیادی خون ساز را برای حمل ژن های گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR) و ساختن سلول هایی که بتوانند سلول های آلوده به ویروس را شناسایی و تخریب کنند، مهندسی کرده اند. این سلول های مهندسی شده نه تنها سلول های آلوده را تخریب می کنند بلکه برای بیش از دو سال باقی می مانند و تصور می شود که پتانسیل ایجاد ایمنی طولانی مدت در برابر ویروس ایدز را دارا هستند.
شنبه، 09 دی 1396 - 09:00
توالی یابی ژنوم سمندرها ممکن است سرنخ هایی را در مورد بازسازی بافت انسانی ارائه دهد
محققین در انستیتو کارولینسکا ژنوم یک سمندر را توالی یابی کرده اند که ژنوم آن تقریبا شش برابر ژنوم انسان است. در این بین آن ها خانواده ای از ژن ها را شناسایی کرده اند که می توانند سرنخ هایی را در مورد توانایی منحصربفرد این موجودات برای بازسازی بافت های پیچیده و هر بافت دیگر بدن ارائه دهند.
شنبه، 09 دی 1396 - 08:38
ژنوم مربوط به هر بیمار ممکن است روی کارایی و ایمنی ویرایش ژنوم اثر بگذارد
تکنولوژی ویرایش ژن CRISPR/Cas9 و سایر سیستم های ویرایش ژنی نیازمند سفارشی و اختصاصی شدن برای بیماران هستند.
شنبه، 09 دی 1396 - 08:00
قبل از تولد ما، مغز در حال تکوین شمار قابل توجهی از نورون ها را تولید می کند که به بخش های مختلف مغز مهاجرت می کنند و ما را مهیای زندگی می کنند. برخلاف باور عموم، تولید نورون های جدید در زمان تولد و حتی در کودکی ما متوقف نمی شود. نواحی خاصی از مغز می توانند در سراسر بزرگسالی به تولید نورون بپردازند و تصور می شود که ین نواحی در شکل دهی یادگیری، حافظه و تنظیم خلق و خوی نقش دارند.
جمعه، 08 دی 1396 - 11:37
بچه دار شدن از جنینی که 24 سال قبل فریز شده بود
یک زن آمریکایی توانسته اند به لطف یک جنین که حدود یک ربع قرن پیش فریز شده بود، دارای یک فرزند دختر سالم شود.
چهارشنبه، 06 دی 1396 - 14:00
آیا می توان در تیموس های پیر، زمان را به عقب بازگرداند؟
با افزایش سن و پیر شدن، تیموس ما همه رفته رفته تحلیل می رود و با بافت چربی جایگزین می شود. این امر موجب می شود که توانایی تیموس برای رشد و تکوین سلول های T‌نیز کاهش یابد و بدن م مستعد عفونت، اختلالات ایمنی و سرطان شود. محققین نوعی سلول را شناسایی کرده اند که تصور می شود در تحلیل رفتن تیموس ما نقش دارند و می تواند کلیدی برای بازسازی این اندام حیاتی باشند.
چهارشنبه، 06 دی 1396 - 13:30
ارتباطات مغزی بسیار ممکن است ریشه اوتیسم باشد
یک ژن ناقص مرتبط با اوتیسم ممکن است روی ارتباط نورون ها با یکدیگر در مغز اثر بگذارد.
چهارشنبه، 06 دی 1396 - 13:00
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه