(آرشیو ماه بهمن 1396)
کروموزوم های مصنوعی می تواند نقص های ژنتیکی مربوط به دیستروفی عضلانی دوشن را معکوس کنند
محققین در رویال هالووی دانشگاه لندن، کروموزوم های انسانی مصنوعی جدیدی را تولید کرده اند که می توانند برای معکوس کردن نقص ژنتیکی سلول های بنیادی عضلانی بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) استفاده شوند.
یکشنبه، 29 بهمن 1396 - 08:30
دیدگاه های جدید در مورد اختلالات طیف اوتیسم با استفاده از گورخرماهی
پژوهشی با استفاده از گورخرماهی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض ترکیباتی که برای میگرن یا تشنج استفاده می شوند، منجر به ویژگی هایی مشابه با اوتیسم می شوند.
یکشنبه، 29 بهمن 1396 - 08:00
تحریک مغزی همراه با سلول بنیادی عصبی بالغ، ممکن است ریکاوری سکته را سرعت ببخشد
تحریک الکتریکی سلول های بنیادی بالغ ایمپلنت شده به مغز ممکن است روزی ریکاوری سکته را سرعت ببخشد.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 14:30
پیوند بای پس عروقی: یک رویکرد مهندسی زیست تقلید
وقتی که بیمار مبتلا به بیماری قلبی نیازمند یک گرافت عروقی است اما سیاهرگ یا شریانی در بدنش وجود ندارد که برای بای¬پس استفاده شود، جراحان به گرافت های سنتتیک مهندسی بافت شده تکیه می کنند. با این حال، بدن اغلب این گرافت های سنتتیک را یک تهدید محسوب می کند و آن ها را رد می کند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 14:00
طی بیماری های اتوایمن، سیستم ایمنی بدن خود فرد، بافت های سالم وی را مورد حمله قرار می دهند، یکی از این بافت ها بافت عصبی است که می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و منجر به ایجاد دردهای دائمی نوروپاتیک شود، این در حالی است که بازسازی بافت عصبی به طور کامل صورت نمی گیرد. متاسفانه، درمان موثر برای این شرایط نیست.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 13:30
کاردیومیوسیت ها زمانی که قلب رشد و بازسازی می کنند، ادغام می شوند
کاردیومیوسیت ها طی تکوین و بازسازی قلب ادغام می شوند. محققینی از مرکز پژوهش های قلب آلمان(DZHK) این فرایند پیش از این ناشناخته را با کمک گورخرماهی های مدیفه شده ژنتیکی شناسایی کردند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 13:00
التهاب بیضه ها می تواند ارتباط بین چاقی و کاهش باروری را توجیه کند
مردان چاق سطح افزایش یافته ای از مارکرهای التهابی در مایع سمن شان دارند و کیفیت اسپرم آن ها نیز کاهش یافته است که هر دو این شرایط با شاخص توده بدنی(BMI) آن ها مرتبط است. التهاب مزمن درون اندام تولید مصلی مردان می تواند ارتباط بین چاقی و باروری کاهش یافته را توجیه کند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 12:30
خطرات استفاده از نوشیدنی های شیرین برای بارداری
طی 50 سال گذشته میزان قندی که به رژیم های غذایی اضافه شده است، به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. بخش اعظمی از این افزایش مربوط به مصرف نوشیدنی هایی است که با این قندها شیرین شده اند و حدود یک سوم قند مصرفی بوسیله افراد را شامل می شوند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 12:00
درمانی برای عایق میلینی آسیب دیده طی بیماری ها
طی بیماری های اتوایمن، سیستم ایمنی بدن خود فرد، بافت های سالم وی را مورد حمله قرار می دهند، یکی از این بافت ها بافت عصبی است که می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و منجر به ایجاد دردهای دائمی نوروپاتیک شود، این در حالی است که بازسازی بافت عصبی به طور کامل صورت نمی گیرد. متاسفانه، درمان موثر برای این شرایط نیست.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 11:30
ایجاد پیچیده ترین مدل کبدی که تاکنون ارائه شده است
محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) پچیده ترین مینی کبدهایی که تا به امروز وجود داشته اند را تولید کرده اند. این ارگانوئیدها می تواند به درک بیماری های کبدی مادرزادی کمک کنند و به تولید بافت های کبدی در آزمایشگاه به منظور پیوند به بیماران سرعت ببخشند. این مدل تکوین جنینی و عملکرد کبد انسانی را به خوبی تقلید می کند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 11:00
ترسیم مکانیسم های مولکولی حیاتی برای ارائه رویکرد درمانی برای بیماری های قلبی
تولید سلول های عضلانی قلبی سالم جدید در قلب خود بیمار هدف نهایی ایده‌آل گرایانه محققین برای معکوس کردن بیماری های قلبی است. در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه پرینستون جزئیات مولکولی کلیدی را ارائه کرده اند می تواند در ایجاد این رویکرد جاه طلبانه موثر واقع شود.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 10:00
نقش پروتئین های بردار/خواهر در بازسازی استخوان
دکتر جوئل بوئرکل و همکارانش در دانشگاه Penn، زوایای مختلفی از ماتریکس استخوان و اسکلت استخوانی را مورد بررسی قرار داده اند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:45
استفاده از رویکرد مهندسی بافت برای بهبودی سیستم اسکلتی
زانوها یکی از مهم ترین مفاصل بدن هستند که وزن زیادی را تحمل می کنند و معمولا بیشترین آسیب ها را هم می بینند. از نظر آناتومی، زانوها ارتباط بین استخوان ران و ساق پا را برقرار می سازند و به حرکت بهتر فرد کمک می کنند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:30
شناسایی ژن مسئول "بنیادینگی" سلول های بنیادی مزانشیمی
بسیاری از پزشکان، پژوهشگران و بیماران مشتاق هستند که از مزیت های سلول درمانی های امیدوار کننده برای ترمیم و بهبودی بافت های آسیب دیده یا جایگزین کردن سلول هایی که عملکردشان را از دست داده اند استفاده کنند. در حال حاضر صدها مطالعه بالینی برای استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان در سراسر دنیا در دست انجام است.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:00
پروتئینی که سلول های سرطان سینه متاستازیک را خفته نگه می دارد
مطالعه ای بوسیله پژوهشگران اسپانیایی در انستیتو تحقیقات زیست پزشکی بارسلونا(IRB Barcelona) ژن هایی را شناسایی کرده است که در وضعیت بدون علامت و خفته سرطان سینه متاستازیک دخیل هستند. این مطالعه اساس مولکولی، فرایندهای دخیل در بیان ژن های دخیل در متاستاز سرطان سینه را آشکار ساخته است.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 08:45
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه