(آرشیو ماه بهمن 1396)
پروتئین های پیام رسان هج هاگ، سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند
سرطان کولون سومین سرطان شایع و چهارمین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا محسوب می شود. تومورهای کولونی حاوی انواع مختلفی از سلول ها هستند که نقش های مختلفی را در رشد تومور بازی می کنند. تصور می شود که تکوین و پراکندگی تومور ناشی از جمعیتی از سلول ها موسوم به سلول های بنیادی سرطانی باشد که به درمان های سرطانی مقاوم هستند.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 12:15
ایمپلنت های مغزی علاوه بر نورون ها روی فعالیت سایر سلول های مغزی نیز اثر می گذارند
دستگاه های ایمپلنت شده، محرک های الکتریکی هدفمند را به سیستم عصبی ارسال می کنند تا با فعالیت غیر طبیعی مغز تداخل پیدا کنند. معمولا تصور می شود که نورون ها تنها سلول های مهم مغز هستند که بوسیله این دستگاه تحریک می شوند اما مطالعه ای جدید نشان داده است که این دستگاه ها ممکن است برای هدف قرار دادن سلول های گلیالی حمایت کننده نورون ها نیز ضروری هستند.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 11:45
پیوند مغز استخوان ممکن است DNAی جدیدی برای فرد ایجاد کند!
برخی سرطان های خاص و برخی بیماری ها، سلول های بنیادی مغز استخوان را ناتوان کرده و بدین ترتیب سلول های خونی جدیدی شکل نمی گیرد. این امر فرد را نیازمند استفاده از پیوند مغز استخوان آلوژن می کند که به موجب آن سلول های بنیادی مغز استخوان خود فرد کشته می شود و با سلول های بنیادی سالم یک اهدا کننده جایگزین می شود تا فرایند طبیعی تولید خون از سر گرفته شود.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 11:00
دارویی برای افزایش کارایی سلول درمانی ها
دارویی که پیش از این برای درمان مشکلات مفاصل و پوست استفاده شده است، اینک می تواند به بیماران سرطانی که تنها امیدشان دریافت سلول های بنیادی از یک اهدا کننده است کمک کند.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 10:30
روش های درمانی مربوط به بیماری های مرتبط با چاقی در حال پیشرفت است
محققان دانشگاه نیواورلان توانستند بافت چربی سفید را به مدت بیش از هشت هفته در خارج از بدن زنده نگه دارند. این دستاورد راه را برای تحقیقات در زمینه درمان و یا جلوگیری از بیماری هایی از قبیل چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، سکته، سرطان و سایر بیماری هایی که در ارتباط با بافت چربی سفید می باشند را هموار می نماید.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 10:00
اهمیت بررسی مکانیسم های ژنتیکی پشت پرده بیماری های ایمنی
نقش ژنتیک در خطر مبتلا شدن به یک بیماری ایمنی ممکن است در مطالعات در نظر گرفته نشده باشد.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 09:30
مو دار شدن طاس ها: رشد مو با سرعتی که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود
محققین ژاپنی روشی را ابداع کرده اند که می تواند منجر به رشد فولیکول های مو در سرعتی شود که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 09:00
دکتر دین ویتمورث و همکارانش در دانشگاه کوئینزلند برای اولین بار توانسته اند درمان موثری را برای بیماری تومور صورت شیطان (DFTD) بیابند که یکی از دلایل اصلی و شایع مرگ بین شیطان تاسمانی است.
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 08:24
آسیب مغزی ناشی از زیکا ممکن است در زمان بارداری قابل تشخیص نباشد
ویروس زیکا منجر به آسیبی قابل توجه به مغز جنینی می شود حتی زمانی که به نظر می رسد اندازه سر طبیعی است. این آسیب های مغزی به وسیله سی تی اسکن های پیشرفته نیز به سختی قابل تشخیص هستند
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 08:15
مشاهده تقسیمات سلول های بنیادی در مغز بالغین
محققین دانشگاه زوریخ برای اولین بار توانسته اند سلول های بنیادی منفرد و اخلاف عصبی آن ها را ماه ها درون مغز بالغ سالم ردیابی کنند. این مطالعه نشان می دهد که چگونه نورون های جدید طی زندگی فرد تولید می شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 13:30
راهی احتمالی برای محافظت از دیواره روده ها در برابر آسیب ناشی از شیمی درمانی
تیمی از محققین دانشگاه پیتزبورک راهی احتمالی را برای حفاظت از سلول های روده در زمان شیمی درمانی یافته اند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 13:00
امیدواری در درمان سرطان کشنده و مسری شیطان تاسمانی به کمک پژوهش های سلول های بنیادی
دکتر دین ویتمورث و همکارانش در دانشگاه کوئینزلند برای اولین بار توانسته اند درمان موثری را برای بیماری تومور صورت شیطان (DFTD) بیابند که یکی از دلایل اصلی و شایع مرگ بین شیطان تاسمانی است.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 12:24
تولید تومورهای کبدی به صورت ارگانوئید برای انجام غربالگری های دقیق و سریع دارویی
سرطان کبدی یکی از دلایل اصلی مرگ های سرطانی در سراسر جهان است و متاسفانه درمان موثری نیز برای آن وجود ندارد. بزرگ ترین چالش در تکوین داروهای موثر برای سرطان کبد، فقدان مدل های توموری پیش درمانگاهی مناسبی است که بتوانند به خوبی ویژگی های تومور و ریز محیط توموری را تقلید کنند و در نتیجه بسیاری از داروهای بالقوه نمی توانند تست های آزمایشگاهی را پشت سر بگذارند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 12:00
رویکردی جدید که پاسخ های ایمنی به گرافت های عروقی مهندسی بافت شده را کاهش می دهد
با استفاده از تکنولوژی RNA‌مداخله گر(RNAi) برای خاموش کردن کمپلکس محرک ایمنی در سلول های اندوتلیالی(EC)، محققین استفاده از یک منبع فراوان سلول های اندوتلیالی به جای سلول های خود بیمار برای تولید گرافت های عروقی مهندسی بافت شده برای پیوند را مقدور ساخته اند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 11:30
تخمک های رشد یافته در آزمایشگاه مسیر درمان های جدید ناباروری را هموار می کنند
تخمک های انسانی به طور کامل در آزمایشگاه تولید شده اند که می توانند منجر به بهبود درمان های ناباروری شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 11:00
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه