(آرشیو ماه اسفند 1396)
سلول های بنیادی پانکراسی منحصربفرد پتانسیل بازسازی سلول های بتا و پاسخ به گلوکز را دارند
محققین در انستیتو تحقیقات دیابت دانشگاه میامی وجود سلول های پیش سازی را درون پانکراس انسان اثبات کرده اند که می توانند برای تبدیل شدن به سلول های بتای پاسخ دهنده به گلوکز تحریک شوند. این یافته ها می تواند دری به سمت ایجاد درمان های سلولی بازسازی کننده برای دیابت نوع یک باشد.
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 12:45
موافقت FDA با استفاده از نوعی پلیمر برای کمک به رشد مجدد استخوان
کمپانی مولکولار ماتریکس(Molecular Matrix) مجوزهای لازم برای استفاده از یک پلیمر کربوهیدارتی برای کمک به بهبود و رشد مجدد استخوان های آسیب دیده را از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) دریافت کرده است.
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 12:15
تکنیک نشان دار کردن سه گانه برای آنالیز تقسیم سلول های بنیادی
تیمی از محققین آمریکایی و روسی روشی را برای نشان دار کردن سلول های بنیادی در حال تقسیم با استفاده از سه لیبل یا نشان مختلف طراحی کرده اند. تاکنون، تنها استفاده از دو نشان به صورت همزمان امکان پذیر بوده است. این روش جدید سرعت و دقت آنالیز تقسیم سلول های بنیادی را افزایش می دهد و جمعیت های جدیدی از سلول های بنیادی را شناسایی می کند.
چهارشنبه، 09 اسفند 1396 - 11:00
جداسازی سلول های بنیادی سینه به تحقیقات سرطان سرعت می بخشد
با کنترل دقیق سطح دو پروتئین، محققین انستیتو سالک کشف کرده اند که چگونه سلول های بنیادی پستانی را در شرایط آزمایشگاهی زنده و دارای عملکرد نگه دارند. این توانایی حفظ سلول های بنیادی پستانی به آن ها اجازه می دهد که تکوین سینه و هم چنین سرطان های سینه را مورد مطالعه قرار دهند.
چهارشنبه، 09 اسفند 1396 - 10:30
یافتن ژن های که به تعیین ویژگی های ما کمک می کنند
برای چندین دهه، متون زیست شناسی به طور قطع و یقین ویژگی های و خصوصیات ما را محصول ژن های ما می دانستند اما مطالعه ای جدید در دانشگاه Yale پشنهاد کرده است که مکانیسم دیگری نیز وجود دارد که می تواند تنوع ویژگی های ما حتی در افراد از نظر ژنتیکی مشابه را تنظیم کند.
چهارشنبه، 09 اسفند 1396 - 10:00
ایمنی درمانی مبتنی بر سلول های کشنده ذاتی(NK cells) موثر در برای انواع متعدد لوکمیا
محققین در انستیتو کارولینسکای سوئد موثر بودن ایمنی درمانی مبتنی بر سلول های کشنده ذاتی (NK cells) را روی بیماران مبتلا به لوکمیای مقاوم به درمان بررسی کرده اند و نشان داده اند که این درمان علیه چندین نوع لوکمیا موثر است.
چهارشنبه، 09 اسفند 1396 - 09:31
تولید پوشش روده ای انسانی که بافت زنده را مجددا درون organ-chip می سازد
محققین نشان داده ان که چگونه سلول های پوشش روده ای انسانی تولید شده در خارج از بدن، زمانی که درون چیپ های روده ای ریز مهندسی شده قرار می گیرند، بافت زنده بدن را تقلید می کنند. این دستاورد می تواند دری به سمت تست های شخصی داروها باشد.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 11:00
مدلی برای تولید سلول های کمکی مغزی می تواند منجر به درمان آلزایمر شود
تیمی از محققین سوئدی پروتکل جدیدی با پتانسیل تولید صنعتی سلول های کمکی مغزی موسوم آستروسیت ها منتشر کرده اند. این پروتکل می تواند به ایجاد درمان های جدید برای بیماری مانند آلزایمر کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای پاکسازی شریان های مسدود شده
از هر 20 آمریکایی که بالای 50 سال سن دارد، یک نفر به عارضه ای به نام بیماری شریان محیطی(PAD) مبتلا است که منجر به مسدود شدن شریان های در پاها می شود و اگر درمان نشود، می تواند منجر به حمله قلبی نیز شود. در مطالعه ای جدید محققین سلول های بنیادی را به عنوان راهکاری برای پاکسازی این شریان ها معرفی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 10:00
پیشرفت در درمان بیماری کم خونی داسی شکل
محققین دانشگاه Rice از تکنولوژی ویرایش ژنی برای ترمیم 20 تا 40 درصد سلول های بنیادی و پیش ساز مشتق از خون محیطی بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 09:37
نورون های سندم X شکننده می توانند احیا شوند
سندم X شکننده یکی از فراوان ترین دلالیل ناتوانی ذهنی در مردان است که از هر 3600 پسری که متولد می شوند، یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهند. این سندرم می تواند منجر به ویژگی های اوتیسمی مانند نقص های اجتماعی و ارتباطی و هم چنین مشکلات توجهی و بیش فعالی شود. در حال حاضر درمانی برای این اختلال وجود ندارد.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 09:00
سر نخ هایی در مورد اوتیسم با استفاده از سلول های مخچه انسانی رشد یافته در آزمایشگاه
شواهد رو به افزایش حاکی از ارتباط بین اختلالات طیف اوتیسم(ASD) با عملکرد نامناسب مخچه مغزی است اما جزئیات این ارتباط مشخص نیست.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 08:30
شناسایی دلایل برخی از موارد ناباروری های توجیه نشده
محققین فقدان پروتئینی به نام L2 در تخمک زنان را یکی از دلایل ناباروری هایی می داند که دلایل آن ها تاکنون ناشناخته باقی مانده است.
ﺳﻪشنبه، 08 اسفند 1396 - 08:00
نقش دو ژن HOX خاص در تکوین سرطان کولون
تیمار سلول های بنیادی سرطان کولون با مشتقات ویتامین A موجب هدف قرار گرفتن ژن های HOX و ممانعت از تکثیر سلول های بنیادی سرطانی می شود.
دوشنبه، 07 اسفند 1396 - 12:00
مدل سلولی بافت روده ای جنینی می تواند به مبارزه با بیماری های کشنده نوزادی کمک کند
مدل سلولی بافت روده ای جنینی و بالغ که بوسیله پژوهشگران بیمارستان عمومی ماساچوست تفاوت هایی را در پاسخ ایمنی مربوط به باکتری های روده طبیعی در سنین تکوینی مختلف شناسایی کرده است. این محققین از این مدل برای بررسی مشکلاتی مانند انتروکولیت نکروزان (NEC) به عنوان یک بیماری گوارشی که نوزادان زودرس را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده کرده اند.
دوشنبه، 07 اسفند 1396 - 11:00
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه