(آرشیو ماه خرداد 1396)
مهندسی سلول های بنیادی انسانی برای مدل سازی سد فیلتراسیون کلیوی روی چیپ
کلیه از میلیون ها واحد کوچک ساخته شده است که با همکاری یکدیگر به فیلتراسیون خون می پردازند و به طور دائم مواد زائد را از طریق ادرار از بدن دفع می کنند و در این حال سلول های خونی و پروتئین های ارزشمند خونی را متعادل نگه می دارند و موجب کنترل محتوای مایعاتی بدن می شوند. ساختار کلیدی مربوط به همه این فرایندها گلومرول ها هستند.
پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 10:00
شناسایی مرحله ای کلیدی در ایجاد سرطان ریوی
آدنوکارسینومای ریوی شکل تهاجمی از سرطان است که حدود 40 درصد از موارد سرطان ریه را در آمریکا در بر می گیرد و تصور می شود که این سرطان از تومورهای خوش خیمی به نام آدنوماها ایجاد می شود.
پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 09:00
چگونه تصادفی بودن به بقای سلول های سرطانی کمک می کند
تیمی از محققین در دانشکده پزشکی و مهندسی جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند مناطق وسیعی از ژنوم انسان در تنوع مربوط به مدیفیکاسیون های برگشت پذیر اپی ژنتیکی که در DNA ایجاد می شود، نقش دارند. آن ها این تنوع اپی ژنتیکی را یک فاکتور کلیدی در توانایی سلول های سرطانی برای تکثیر، سازش و متاستاز می دانند.
پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 08:30
ویرایش سلول های بنیادی برای مبارزه با آرتریت با هدف تولید واکسنی که التهاب را در مفاصل هدف قرار می دهد
محققین با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژن، سلول های بنیادی موشی را برای مبارزه با التهاب ناشی از آرتریت و سایر مشکلات مزمن برنامه ریزی کرده اند
پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 08:00
آرایه ای شیمیایی برای استخراج سلول های بدخیم و هدایت دقیق تر درمان های سرطانی
ملانوما سرطانی است که پس از متاستاز و پراکنش در سراسر بدن، بسیار صعب العلاج است. محققین دانشگاه ایلینویز از علم شیمی برای یافتن سلول های بدخیم و کشنده درون تومورهای ملانومایی که دلیل اصلی پتانسیل متاستازی آن ها هستند استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 12:00
پرینت های سه بعدی نوید رسیدن به موفقیت در زمینه  مدل های پوستی پیشرفته
محققین کره جنوبی توانسته اند روشی جدید را برای پرینت سه بعدی پوست انسانی ارائه دهند که هم فرایند را کوتاه تر می کند و هم هزینه ها را کاهش می دهد.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 11:30
محرک شیمیایی می تواند رشد سلول های غضروفی را حمایت کند
درمان های مبتنی بر سلول می تواند راهی را برای درمان آسیب های غضروفی پیش از این که آن ها کاملا به وسیله استئوآرتیت تخریب شوندف ارائه دهند.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 11:00
دیدگاه های جدید در مورد این که چرا قلب قادر به خود ترمیمی نیست
عضلات قلبی یک از بافت هایی در بدن هستند که حداقل ترمیم را انجام می دهند و این امر یکی از دلایل اصلی مرگ و میر زنان و مردان آمریکا است.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 10:31
مهندسی یک ابزار جدید تشخیص سرطان
مطالعه باکتری مسموم کننده غذا موسوم به اشرشیا کلی، منجر به کشت ابزاری جدید برای تشخیص سرطان شده است.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 10:00
ژن درمانی منجر به مزایای طولانی مدت در مدل سگی بیماری های مخرب کودکی می شود
محققینی که پیش از این نشان داده بود که ژن درمانی می تواند زندگی سگ های مبتلا به بیماری کشنده میوپاتی میوتوبولار را درمان کند می تواند اثرات طولانی مدتی داشته باشد.
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 - 09:30
تشخیص موفقیت آمیز ویروس زیکا در مایع سمن
محققین موفق شده اند یک سنجش بالینی قابل اتکا را طراحی کنند که قادر به تشخیص ویروس زیکا در نمونه های سمن است.
ﺳﻪشنبه، 23 خرداد 1396 - 12:30
پیوند سلول های بنیادی مزایای محدودی برای بیماران لنفومایی در حال بهبود دارد
بیماران مبتلا به لنفومای double hit که متحمل پیوند سلول های بنیادی اتولوگ(autoSCT) شده اند بعد از بدست آوردند بهبود، مشخص نیست که در بهبودی باقی بمانند یا این که در مقایسه با کسانی که متحمل سلول درمانی نشده اند عمر بیشتری داشته باشند.
ﺳﻪشنبه، 23 خرداد 1396 - 12:00
یافته هایی که می توانند به شناسایی درمان های جدید برای طاسی و خاکستری شدن مو کمک کنند
محققین در مرکز پزشکی UT Soutwestern سلول هایی را کشف کرده اند که مسئول مستقیم رشد مو هستند و مکانیسمی را شناسایی کرده اند که موجب خاکستری شدن مو می شود. نتایج این مطالعه می تواند به شناسایی درمان های احتمالی برای طاس شدن و خاکستری شدن مو کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 23 خرداد 1396 - 11:00
شناسایی هورمونی که برای تکوین مغز در مگس سرکه کلیدی است
محققین دانشگاه Oregon با استفاده از دروزوفیلا هورمون استروئیدی را شناسایی کرده اند که یک مرحله گذار حیاتی در تکوین اولیه مغز را شروع می کند و به موجب آن سلول های بنیادی عصبی به نحو مناسبی تغییر شکل می دهند و انواع مختلف نورون ها را تولید می کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 خرداد 1396 - 10:30
مطالعه ای پژوهشی دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی پراکنش سرطان ارائه کرده است
مطالعه ای جدید بوسیله مهندسین دانشگاه مینه سوتا دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چگونه سلول های سرطانی بر مبنای توانایی شان در حس کردن محیط پیرامون شان مهاجرت می کنند، ارائه کرده است. این کشف می تواند اثر عمیقی روی درمان هایی که متاستاز سرطانی را هدف قرار می دهند داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 23 خرداد 1396 - 10:00
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه