(آرشیو ماه خرداد 1396)
سلول های بنیادی طرح طبیعی را برای عروق بدنی ایجاد می کنند
در هر انسان بالغ، به طور میانگین نزدیک به 100000 مایل مویرگ، سیاهرگ و شریان وجود دارد که خون را به تمام نقاط بدن از جمله اندام های حیاتی مانند مغز و قلب می رسانند.
پنجشنبه، 18 خرداد 1396 - 10:30
روغن ماهی به درمان لوکمیا کمک می کند
یک ترکیب موجود در روغن ماهی که به وضوح منجر به کشتن سلول های بنیادی لوکمیایی می شود، ممکن است منجر به درمان این بیماری شود.
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 11:00
ایجاد یک نرم افزار آن لاین برای کمک به هدفمند سازی مطالعات جهانی برای درمان لوکمیا
یافتن یک درمان برای نوعی نادر از سرطان خون می تواند با استفاده از یک پلت فرم جدید که به محققین اجازه می دهد به داده های مربوط به نمونه های بیماران مختلف در آزمایشگاه مختلف در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند، تسریع شود.
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 10:32
استخوان های شفاف محققین را قادر می سازند که سلول های بنیادی را در درون آن ها مشاهده کنند
اخیرا روشی جدید در Caltech ارائه شده است که اجازه تولید استخوان های شفاف و سالم را می دهد و به محققین اجازه می دهد سلول های بنیادی را درون محیط و نیچ خودشان مشاهده کنند. این روش می تواند به تست داروهای جدید برای مبارزه با بیماری هایی مانند استئوپورز کمک شایانی کند.
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 10:00
فولیستاتین نقش کلیدی در لانه گزینی جنینی دارد
به دنبال بهبود نرخ موفقیت تکنولوژی های کمک تولید مثلی، محققین در کالج بیلور، مکانیسم های دخیل در لانه گزینی موفقیت آمیز جنین را با جزئیات بیشتر و دقیق تری مورد بررسی قرار داده اند.
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 09:31
سلول درمانی برای الکلیسم
اخیرا مرکزی در پاکستان به درمان بیماران مبتلا به بیماری کبد الکلی با استفاده از سلول های بنیادی پرداخته است.
ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 - 14:00
مزیت سلول های بنیادی پرتوان القایی در پرداختن به بیماری های ژنتیکی پیچیده
بیشتر مطالعات سلول های بنیادی در دهه گذشته روی بیماری های مندلی فوکوس کرده اند. این بیماری ها به وسیله یک ژن ایجاد می شوند و در این مورد می توان به بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک، دیستروفی عضلانی و بیماری هانتینگتون اشاره کرد. اما مطالعات ژنومی وسیع نشان داده است که بیماری های پیچیده تری نیز وجود دارند که به دلیل ده ها و صدها موتاسیون ایجاد می شوند.
ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 - 13:33
مدلی جدید که آنالیز غضروف مهندسی بافت شده بوسیله جانوران بزرگ جثه را در آزمایشگاه مقدور می سازد
محققین مدل جدید را برای آنالیز غضروف مهندسی بافت شده ایجاد کرده اند که اجازه استفاده از یک تک روش برای ارزیابی مکانیک عملکردی سازه های غضروفی طی همه مراحل تکوینی از آزمایشگاه تا تست های جانوری بزرگ جثه را می دهد.
ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 - 13:00
ساخت سلول های بنیادی خونی از سلول های خود بیمار
محققین در بیمارستان کودکان بوستون برای اولین بار، با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان، سلول های بنیادی خون ساز را در آزمایشگاه تولید کرده اند.این سلول ها قادر هستند هر نوع سلول خونی را در بدن بوجود آورند. دستیابی به این روش تولید سلول می تواند در درمان بسیاری از بیماری های خونی و ایمنی موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 - 09:00
تکنیک جراحی جدیدی که راه را برای احیای اندام های ناکارامد و بدون عملکرد هموار می کند
با سوراخ کردن سلول های کبدی با پالس های الکتریکی، محققین در دانشگاه سان فرانسیسکو راه کاملا جدیدی را برای پیوند سلول ها به اندام برای درمان بیماری ها نشان داده اند. از آن جایی که تکنیک مذکور محیط مناسبی را برای سلول های استفاده شده طی درمانی ایجاد می کند، می تواند شدیدا بقای سلول های پیوند شده به اندام هایی مانند کبد، قلب و کلیه نارس را افزایش دهد و روزی مشکلات مربوط به کمبود اندام اهدایی را مرتفع سازد.
ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 - 08:30
طراحی یک سیستم قابل حمل که می تواند نانوفیبرهای بسیار همراستا را به صورت بسیار سریع تولید کند
محققین هاروارد یک سیستم ساخت نانوفیبر سبک و قابل حمل را تولید کرده اند که می تواند روزی برای تولید پوشش های زخم و ... مورد استفاده قرار دهند.
یکشنبه، 14 خرداد 1396 - 11:00
رسیدن به درک بیشتر و بهتر در مورد لوکمیای میلوئید حاد
مطالعه ای در دانشگاه بیرمنگام موجب پیشرفت در درک این امر شده است که چگونه موتاسیون های ژنتیکی مختلف می توانند منجر به لوکمیای میلوئید حاد شوند.
یکشنبه، 14 خرداد 1396 - 10:00
مشکلات عصبی می توانند در رحم آغاز شوند
محققین می گویند پروتئینی که معمولا با سیستم ایمنی مرتبط است می توانددر تکوین مشکلات عصبی مانند صرع و شیزوفرنی نقش داشته باشد.
شنبه، 13 خرداد 1396 - 11:00
داروی imatinib علایم مربوط به بیماران مبتلا به آسم شدید را بهبود می بخشد
ماست سل ها، نوعی از سلول های خونی هستند که در مجاری هوایی افراد با آسم شدید(حتی در صورت استفاده از داروها و درمان های قوی) وجود دارند و حضور آن ها را می توان یک نشانگر کلیدی برای آسم شدید دانست.
شنبه، 13 خرداد 1396 - 10:30
تست کردن ویروس زیکا روی تومورهای مغزی
در مطالعه ای جدید و انقلابی، محققین بریتانیایی به بررسی این امر پرداخته اند که آیا ویروس زیکا می تواند سلول های توموری مغزی را تخریب کند یا خیر و آیا می تواند منجر به درمانی بالقوه برای یکی از صعب العلاج ترین سرطان ها شود یا خیر.
شنبه، 13 خرداد 1396 - 10:00
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه