(آرشیو ماه تیر 1396)
رشد سلول های بنیادی مغز انسانی در رت ها
محققین آمریکایی به دستاوردهایی رسیده اند که پتانسیل درمان افرادی که به دلایلی مانند صرع یا پارکینسون دچار آسیب شده اند را دارند و از سلول های بنیادی مغز خود افراد برای درمان آن ها استفاده می کند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 07:45
ژن های مربوطه به پیری نقش مهمی را در تمایز سلول های بنیادی بازی می کنند
محققین مرکز تحقیقات سلول درمانی و طب بازساختی در دانشگاه توماس جفرسون مدعی هستند که یک ژن دخیل در فرایند پیری نقش مهمی را در تنظیم تمایز سلول های بنیادی جنینی بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 - 07:30
تکنیکی جدید برای آشکار سازی ماتریکس درون بافت ها و تومورها
محققین دانشگاه کپنهاگ روشی پیشگامانه را برای آشکار سازی ساختار بافت ها و تومورها با جزئیات دقیق ارائه کرده اند. در این روش سلول های بافتی حذف می شوند و ماتریکس خارج سلولی بصورت کاملا دست نخورده باقی می ماند.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 12:00
شبیه سازی بیماری های شبکیه روی چیپ
تقریبا 80 درصد ورودی های حسی از طریق چشم دریافت می شوند، بنابراین بیماری های مزمن شبکیه که منجر به نابینایی می شود می تواند موجب کاهش معنی دار کیفیت زندگی شود. از آن جایی که بیماری های شبکیه معمولا در سن پیری شایع است، انجام آنالیزهای پاتولوژیک و درمان این بیماری های شبکیه، امری ضروری است.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 12:00
تکه های سه بعدی پرینت شده به هدایت رشد عروق خونی کمک می کند
ایسکمی زمانی ایجاد می شود که عروق خونی به هر دلیلی مسدود شوند و در نتیجه خونرسانی مناسبی به بافت صورت نگیرد و این امر منجر به حمله قلبی، سکته و ... می شود. جراحی می تواند این مشکل را در عروق خونی بزرگ حل کند اما در عروق خونی کوچک تر مساله کمی فرق می کند.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 11:30
ویژگی های کلیدی برای  مدل سازی چگونگی پراکنش سلول ها در محیط فیبروزی
مطالعه ای در زمینه مکانوبیولوژی نشان می دهد که چگونه نیروهای فیزیکی روی فرایندهای زیستی اثر می گذارند و چگونه برهمکنش بین سلول ها و محیط شان روی توانایی رشد و پراکنش آن ها اثر می گذارد.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 11:00
شناسایی موتاسیون ژنی جدید در سلول های سفید خونی بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید
موتاسیون های ژنی که در سلول ها تجمع پیدا می کند، دلیلی برای بروز سرطان هستند. محققین فنلاندی دریافته اند که در برخی از بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید نیز تجمعی از این نوع موتاسیون ها اتفاق می افتد.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 10:20
اهدای گرانت سلول های بنیادی به ثبت اختراع های کلیدی در زمینه بیماری های کبدی
یک کمپانی آمریکایی در کالیفرنیا به تازگی اعلام کرده است که دفتر ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده(USPTO) گرانتی را برای یک ثبت اختراع در نظر گرفته است که در واقع روشی برای تولید جمعیت های خالص اندودرم قطعی(definitive endoderm) یا سلول های پیش ساز برای کبد و سلول های پانکراسی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی است.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 10:00
مدل های جوجه ای ممکن است اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه تکوین دید بینایی روزانه حساس انسان ارائه کند
انسان در بین گونه هایی قرار دارد که به لطف وجود یک مرکز کوچک در شبکیه چشمش دارای دید رنگی در روز است. از جمله گونه های دیگر می توان به میمون ها، ماهی های مختلف، خزندگان و بسیاری از پرندگان اشاره کرد که باید از این دید برای دیدن ریزترین دانه ها استفاده کنند.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:45
نانوذره های زیستی پتانسیل زیادی برای کاربردهای درمانی و تشخیصی دارند
اگزوزوم ها نانوذره های زیستی بسیار کوچکی هستند که اطلاعات را بین سلول ها منتقل می کنند و پتانسیل قابل توجهی را در تشخیص و درمان بیماری ها نشان داده اند.
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:22
تشریح فرایندی که به موجب آن عروق خونی چروکیده می شوند و روی سلامتی فرد اثر می گذارند
گونه Botryllus schlosseri ، یک بی مهره کوچک دریایی است که اندازه آن به بیش از سه میلی متر نمی رسد ولی قرابت بسیار نزدیکی با انسان دارد و به همین دلیل محققین براین باورند که می تواند کلیدی برای ایجاد درمان های جدید سرطانی و بیماری های عروقی باشد.
یکشنبه، 25 تیر 1396 - 11:00
فریز کردن بافت تخمدانی بهتر است یا فریز کردن تخمک
بسیاری از زنان به منظور بهبود باروری شان به فریز کردن تخمک دست می زنند اما اگر این شرایط بنابر برخی شرایط خاص پزشکی و ... امکان پذیر نباشد، چه اتفاقی می افتد؟ چه گزینه ای برای زنانی وجود دارد که دوست دارند عملکرد هورمونی شان را نیز حفظ کنند؟
یکشنبه، 25 تیر 1396 - 10:00
استفاده از پروژستین طبیعی و سنتزی در زنان یائسه برای مبارزه با رشد و پراکنش سرطان سینه
درمان های جایگزین هورمون یا داروهایی که حاوی هورمون های زنانه هستند، اغلب برای کاهش علایم یائسگی در زنان به کار می روند. مطالعه ای جدید نشان می دهد که زنانی که این درمان های جایگزین را استفاده می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان سینه مبتلا شوند.
یکشنبه، 25 تیر 1396 - 09:45
هدایت سلول های بنیادی عصبی بوسیله میدان مغناطیسی در مغز رت ها
میدان های مغناطیسی می توانند برای هدایت سلول های بنیادی عصبی پیوند شده به مغز به جایگاه های خاص استفاده شوند.
یکشنبه، 25 تیر 1396 - 09:30
استفاده از microRNA برای تغییر چهره انواع گلیوبلاستوما
گلیوبلاستومای مولتی فرم(GBM)، نوعی سرطان بسیار تهاجمی و پیچده است که با رشد سریع تومور همراه است. تومورهای گلیوبلاستومایی مجموعه ای از انواع سلول ها از جمله سلول های بنیاید گلیوبلاستومایی هستند که نقش مهمی را در شروع، متاستاز و مقاومت درمانی این بیماری باز می کنند و به دلیل هتروژنی بالای جمعیت سلولی این تومور، معمولا در درمان این بیماری موفقیت آمیز نیستند.
یکشنبه، 25 تیر 1396 - 09:00
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه