(آرشیو ماه تیر 1396)
یافته های جدید در مورد بیماری های نورون های حرکتی، دیدگاه های جدیدی را در مورد ایجاد درمان های هدفمند ارائه می کند
محققین کشف کرده اند که چگونه اشکالی از بیماری های نورون های حرکتی شروع می شوند و در سطح مولکولی و سلولی پیشرفت می کنند و راه های جدیدی را برای آهسته کردن و متوقف کردن این فرایند ارائه کرده اند. در حال حاضر محققین در حال همکاری با کمپانی های دارویی برای استفاده از این اطلاعات و ایجاد داروهایی هستند که به درمان بیماری های مربوط به نورون های حرکتی کمک کنند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 08:15
بلوک کردن موتاسیون های خاص سرطان در لوکمیا و تومورهای مغزی
جایگزینی یک آمینواسید در آنزیم متابولیک می تواند منجر به انواع مختلفی از سرطان شود.
شنبه، 10 تیر 1396 - 07:45
پیشرفت در درک پروتئین ها و اثر آن ها روی سیستم ایمنی
محققین دانشگاه بیرمنگام توانسته در درک این که چگونه آرایش ژنتیکی ما می تواند روی فعالیت سیستم ایمنی ما و توانایی ما برای مبارزه با سرطان اثر بگذارد، قدم هایی رو به جلو بردارند.
جمعه، 09 تیر 1396 - 11:00
کشف دلیل نقص در سد خونی مغزی بیماران مبتلا به هانتینگتون
با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای تولید سلول های اندوتلیالی پوشاننده عروق خونی در مغز، محققین دانشگاه کالیفرنیا برای اولین بار دلیل این که چرا بیماران هانتینگتونی دچار نقص در سد خونی مغزی هستند را نشان داده اند.
جمعه، 09 تیر 1396 - 10:00
رژیم غذایی پر چرب منجر به التهاب روده ای می شود که شبیه آن چیزی است که بوسیله ویروس ها اتفاق می افتد
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه UCLA نشان داده است که زمانی که موش ها رژیم غذایی پر چربی را مصرف می کنند، سلول های موجود در روده کوچک شان به همان طریقی پاسخ می دهند که مشابه زمان آلودگی ویروسی است. آن ها به تولید مولکول های ایمنی خاصی می پردازند که منجر به التهاب در سراسر بدن می شود.
جمعه، 09 تیر 1396 - 09:30
تکنیکی خلاقانه که می تواند گرافت های استخوانی را برای ترمیم شکستگی های استخوانی شدید را جایگزین کرد
تیمی از محققین سدراس-سینایی توانسته اند با موفقیت شکستگی های شدید اندام های حرکتی را در جانوران آزمایشگاهی و با استفاده از یک تکنیک خلاقانه که موجب رشد مجدد استخوان های خود بافت می شود ترمیم کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تکنیک که ترکیبی از اولتراسوند، سلول درمانی و ژن درمانی است، محققین از آن در مطالعات انسانی استفاده خواهند کرد.
پنجشنبه، 08 تیر 1396 - 11:00
کشف راهی خلاقانه برای تولید سلول های بنیادی خون ساز
در مطالعه ای جید محققین روشی خلاقانه را برای تولید منبعی نامحدود از سلول های خونی سالم از سلول های مفروش کننده عروق خونی یافته اند. در این مطالعه محققین دانشگاه Cornell برای اولین بار توانسته اند چنین سلول های بنیادی خون سازی را ایجاد کنند.
پنجشنبه، 08 تیر 1396 - 10:12
چگونه پروتئین DPF2 تولید سلول های خونی را در لوکمیا کنترل می کند
قبل از این که سرطان ایجاد شود خیلی از اشتباهات درون سلول اتفاق می افتد. در قلب این هرج و مرج های درون سلولی، اغلب سوئیچ های ژنتیکی وجود دارد که تولید سلول های جدید را کنترل می کنند. در مورد شکلی تهاجمی از لوکمیا به نام لوکمیای میلوئید حاد نیز یک سوئیچ ژنتیکی که بلوغ سلول های بنیادی خونی به سلول های سفید و قرمز خون را کنترل می کند دچار مشکل می شود.
چهارشنبه، 07 تیر 1396 - 12:45
محققین امیدوارند که از سلول های بنیادی برای معکوس کردن مرگ در مطالعات بحث برانگیز استفاده کنند!
به نظر می رسد که محققین بعد از اولین پیوند سر جهان و مبارزه با پیری اهداف بلند پروازانه ای را در سر دارند و اینک در صدد هستند که مردگان را زنده کنند.
چهارشنبه، 07 تیر 1396 - 12:00
شروع اولین مطالعه بالینی در جهان برای درمان پارکینسون و نابینایی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی
برای اولین بار در جهان، جراحان چینی در شهر ژنگ ژو درصدد هستند که سلول های بنیادی مشتق از جنین های انسانی به مغز بیماران مبتلا به پارکینسون تزریق کنند تا بدین ترتیب علایم ناتوان کننده مربوط به این بیماری را از بین ببرند. همزمان تیم دیگر از محققین در همین شهر قصد دارند از پتانسیل این سلول ها برای درمان نابینایی استفاده کنند.
چهارشنبه، 07 تیر 1396 - 11:30
کشف یک مکانیسم جدید برای رشد مو
در آزمایشی روی موش، محققین دانشگاه سان فرانسیسکو کشف کرده اند که سلول های T‌تنظیمی به طور مستقیم سلول های بنیادی موجود در پوست را برای افزایش رشد طبیعی مو تحریک می کنند. بدون این سلول های ایمنی، سلول های بنیادی قادر به بازسازی فولیکول های مو نیستند و فرد طاس می شود.
چهارشنبه، 07 تیر 1396 - 11:06
سلول های بنیادی امیدوار کننده هستند اما باید به نیمه تاریک آن ها نیز نگاه کرد
همه محققین از توانایی های سلول های بنیادی و کمکی که این سلول ها به علم تکوین، پزشکی، طب بازساختی و داروسازی کرده اند باخبر هستند. از این سلول ها در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است(از جمله بیماری های خونی و بیماری MS)، اما هنوز شک و شبهه زیادی در استفاده از این سلول ها وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 06 تیر 1396 - 11:00
شناسایی ژن هایی که می توانند به درمان بیماری های مخرب عضلانی کمک کننده باشند
یک مسیر انحرافی در مسیر طب بازساختی برای بیماران مبتلا به اختلالات عضلانی نشان می دهد که چگونه تحریک سلول های بنیادی عضلانی منجر به ادغام شدن آن ها و تشکیل بافت های عضلات اسکلتی دارای عملکرد می شود.
ﺳﻪشنبه، 06 تیر 1396 - 10:30
ایجاد امیدواری های تازه در مبارزه با سرطان پانکراس
مطالعه ای جدید در دانشکده پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی امیدواری های جدیدی را در مبارزه با یکی از کشنده ترین اشکال سرطان یعنی سرطان پانکراس نشان داده است.
دوشنبه، 05 تیر 1396 - 14:29
ژن درمانی می تواند آلرژی های شدید را خاموش سازد
ایمنولوژیست های دانشگاه کوئینزلند براین باورند که یا یک درمان ساده می توان مدت طویلی از بیمارانی که دچار آلرژی های شدید مانند آسم هستند مراقبت کرد.
یکشنبه، 04 تیر 1396 - 10:30
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه