(آرشیو ماه مرداد 1396)
نقش مارکر اپی ژنتیکی RNA کلیدی در سیستم ایمنی
نقش سلول های سفید خونی به نام سلول های T، پاسخ بدن ما به مواد خارجی را تنظیم می کنند که این امر را اصطلاحا پاسخ ایمنی سازشی می نامند.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 13:00
افت شدید سطح اسپرم در مردان: یک واقعیت
شمار اسپرم در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزیلند بین سال های 1973 تا 2011، 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 12:00
مطالعات موشی دیدگاه هایی را در مورد دلایل سقط برخی از زنان ارائه می دهد
محققین در بیمارستان St.Michael دریافته اند که سلول های کشنده ذاتی موجود در جفت موش ها می تواند مانع از رشد جنین ها در رحم و در نهایت سقط جنین شود.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 11:45
ایجاد سلول درمانی برای مشکلات مربوط به فیبروز ریوی
تیمی از محققین دانشکده پزشکی UNC و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مطالعه ای امیدوار کننده در جهت استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات ریوی مانند فیبروز ریوی ایدیوپاتیک(IPF)، بیماری ریوی انسدادی مزمن(COPD) و فیبروز کیستیک داشته اند.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 11:30
مدیفه کردن ژنتیکی جنین های انسانی
تیمی از محققین MIT، برای اولین بار جنین های انسانی مدیفه شده ژنتیکی را تولید کرده اند. اگر این دستاورد درست باشد، به جای این که به درمان بیماری های ژنتیکی کمک کند می تواند مانع از انتقال این بیماری ها شود.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 11:00
تبدیل سلول های پوستی به سلول های تولید کننده انسولین
محققین دانشگاه برگن سلول های پوستی بیماران دیابتی را به سلول های تولید کننده انسولین تبدیل کرده اند و در صدد هستند که این سلول ها را به پوست بیماران دیابتی پیوند کند.
ﺳﻪشنبه، 24 مرداد 1396 - 10:45
اهمیت ارتباط صوتی بین موش و نوزادانش
تیمی از محققین در مرکز مکس دلبروک برلین گروهی از سلول های عصبی را در ساقه مغز شناسایی کرده اند که تنفس و کشش عضلانی حنجره نوزاد موش را هماهنگ می کنند تا این نوزادان به تولید صدا بپردازند. گریه نوزادان انسان نیز ممکن است به ارتباطات مشابهی بستگی داشته باشد که احتمالا در اختلالات مربوط به تکلم مختل شده اند.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 11:00
جنین های ناقص از نظر ویتامین E از نظر مادرزادی دچار نقص هستند، حتی اگر رژیم غذایی آن ها بهبود یابد
گورخرماهی هایی که دچار نقص ویتامین E هستند صاحب فرزندانی می شوند که دچار نقص های رفتاری و مشکلات متابولیک هستند. این یافته ها از آن جایی مهم هستند که تکوین عصبی گورخرماهی بسیار شبیه انسان است و مطالعات تغذیه ای نشان داده است که حدود 95 درصد خانم ها در آمریکا، از نظر ریز مغذی های حیاتی دچار سوء تغذیه هستند.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 10:15
انسولین و تغذیه مانع از تمایز سلول های بنیادی خونی در مگس سرکه می شود
محققین سلول های بنیادی در UCLA نشان داده اند که انسولین و تغذیه مانع از تمایز سلول های بنیادی خونی به سلول های خونی بالغ در دروزوفیلا می شوند. دستاوردهای این مطالعه می تواند در مطالعه پاسخ های التهابی و تکوین خون در پاسخ به تغییرات رژیم غذایی در انسان کاربرد داشته باشد.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 09:45
سلول های بنیادی مشتق از چربی و کمک به بیماران ضایعه مغزی
محققین سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی اتولوگ را راه حل درمانی امیدوار کننده ای برای آسیب مغزی ترومایی(TBI) می دانند.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 09:15
حمله قلبی: رشد عروق خونی و افزایش امید به بهبودی
محققین مکانیسم سلولی را شناسایی کرده اند که به موجب آن هورمون لپتین نقش کلیدی را در تشکیل عروق خونی جدید بازی می کند. این کشف ممکن است به ایجاد درمان های جدیدی که موجب ترمیم بافت بعد از حملات قلبی می شوند کمک کند و از رشد بافت های غیرط طبیعی(سرطان) جلوگیری کند.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 08:45
همسایگان سلولی خوب آغاز کننده مبارزه با سرطان هستند
چندین دهه است که محققین بسیاری به دنبال شناسایی ذات و طبیعی سلول های توموری هستند اما مطالعات اندکی بوده است که به بررسی این امر بپردازند که چه اتفاقی برای بافت های پیرامونی می افتد.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 08:14
سلول های بنیادی به بهبود زخم قرنیه کمک می کنند
مطالعه ای جدید برای اولین بار به طور مستقیم به ارزیابی نقش سلول های بنیادی مختلف در بهبود آسیب قرنیه پرداخته است که خارجی ترین بخش چشم است. این مطالعه مروری برخلاف سایر مطالعات، همه انواع سلول های اصلی قرنیه را به صورت جامع تحت پوشش قرار داده است و مشابهت ها و تفاوت ها را در فرایند بهبودی و استفاده از سلول های بنیادی نشان داده است.
دوشنبه، 23 مرداد 1396 - 07:45
یک روش جدید مبتنی بر سلول های بنیادی برای درمان متاستاز سرطانی
محققین روشی را طراحی کرده اند که سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد و در نتیجه به صورت موثری بافت سرطانی را مورد حمله قرار می دهد. استفاده از این روش مانع از این خواهد شد که بیماران برخی از عوارض ناخواسته مربوط به شیمی درمانی را تجربه کنند.
یکشنبه، 22 مرداد 1396 - 11:15
مینی مغزهای رشد یافته در آزمایشگاه نشان می دهند که چگونه اندام های در حال رشد تعادل عصبی را حفظ می کند
محققین توانسته اند با استفاده از ارگانوئیدها یا ساختارهای سه بعدی کوچک شبه مغزی رشد یافته در آزمایشگاه، اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه تکوین مغز بدست آورند.
یکشنبه، 22 مرداد 1396 - 10:45
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه