(آرشیو ماه مرداد 1396)
اینفوگرافی حقایق و اطلاعاتی را در مورد سلول های بنیادی و خون بند ناف ارائه می دهد
بیش از 40000 نفر تاکنون سلول های بنیادی شان را‌ در کمپانی Smart cells با موفقیت ذخیره کرده اند؛ با این حال این صنعت هنوز ناشناخته است و گاها اطلاعات غلطی به افراد در این زمینه داده می شود. در تلاش برای افزایش سطح آگاهی افراد برای جمع آوری سلول های بنیادی، Smart cell یک اینفوگرافی اطلاع رسان را ایجاد کرده است.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 11:00
پروتئینی که مانع از ورود مایع اضافی به بافت ریوی می شود
یک پروتئین که در سلول های پوشش دهنده عروق خونی وجود دارد، نقش اساسی را در مهار نشت مایع و سلول های التهابی به درون بافت ریوی در شرایط محیطی کم اکسیژن بازی می کند. این یافته می تواند به ایجاد درمانی موثر برای ادم ریوی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 10:30
دست یابی به اطلاعات بیشتر در مورد سندرم نارسایی مغز استخوان کودکان به کمک تکنولوژی CRISPR
در مطالعه ای در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، محققین توانسته اند با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISPR، اطلاعات جدیدی را در مورد سندرمی نادر و گاها کشنده بدست آورند که موجب می شود کودکان مبتلا به آن رفته رفته توانایی شان را در تولید سلول های خونی از دست بدهند.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 09:30
دینامیک انتشار نقش مهمی را در تنظیم سلول های بنیادی و تکوین بافت بازی می کند
گرادیان فاکتورهای پیام رسان مولکولی نقش مهمی را در شمار زیادی از وقایع تکوین جنینی از الگوبندی اندام حرکتی و تشکیل اندام ها گرفته تا شکل گیری ساختار مغزی و سایر ساختارهای آناتومیک عصبی بازی می کنند. این گرادیان ها از عواقب دینامیک فرایند انتشار در بافت ها هستند.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی به عنوان موشک های جست و جو کننده سرطان
شیمی درمانی بسیار مخرب است و مانند یک بمب اتمی عمل می کند که منجر به تخریب سلول های طبیعی و سرطانی می شود. این امر موجب می شود که بیماران با مشکلات بیشتری مواجه شوند.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 08:30
آهسته کردن پیری مغز بوسیله خون بند ناف
محققین توانسته اند با تزریق یک پروتئین موجود در خون بند ناف، حافظه را به موش های پیر بازگردانند و مشکلات مربوط به یادگیری را در آن ها حل کنند. نتایج قوی بدست آمده از این مطالعه امیدواری به درمان زوال عقل و کاهش حافظه در سنین پیری را افزایش می دهد اما محققین تاکید دارند که مطالعات بیشتر(انسانی) می تواند به کاربردی بودن آن در بالین صحه بگذارد.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 08:00
کاهش التهاب از سلول های بنیادی طی ترمیم زخم حفاظت می کند
محققین راه جدیدی را برای حفاظت سلول های بنیادی در برابر التهاب طی ترمیم زخم کشف کرده اند.
یکشنبه، 08 مرداد 1396 - 09:00
رژیم غذایی پر چربی طی بارداری می تواند مشکلات ذهنی را برای فرزند ایجاد کند
رژیم پر چربی نه تنها مشکلاتی را برای سلامتی مادران باردار ایجاد می کند بلکه مطالعات جانوری نشان داده است که می تواند تکوین مغز و سیستم اندوکرین جنین های آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و اثرات طولانی مدتی را روی رفتار نوزادان اعمال کند. مطالعه ای جدید ارتباط بین رژیم غذایی ناسالم طی بارداری و مشکلاتی که روی سلامت ذهنی فرزندان گذاشته می شود را نشان داده است.
یکشنبه، 08 مرداد 1396 - 08:30
واکنش ذاتی سلول های بنیادی خون ساز به عفونت های شدید
محققین دانشگاه زوریخ برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی خون ساز خودشان عوامل عفونی را تشخیص می دهند و بدون این که سیگنالی را در قالب فاکتورهای رشد دریافت کنند شروع به تقسیم می کنند. این تولید مستقیم سلول های دفاعی در طولانی مدت به خون سازی آسیب می رساند با این حال در سنین بالا می تواند منجر به بیماری بدخیم سلول های بنیادی خون ساز شود.
یکشنبه، 08 مرداد 1396 - 08:00
کشف رویکردهای درمانی جدید برای اشکال ژنتیکی شیزوفرنی
پژوهشی به سرپرستی محققین دانشگاه گلاسکو گام مهمی را در ارائه درمان های جدید برای شیزوفرنی و سایر مشکلات روانی مربوط به آن برداشته است.
شنبه، 07 مرداد 1396 - 13:32
پرینت سه بعدی شدن موفقیت آمیز سلول های بنیادی پرتوان انسانی
تیمی از محققین دانشگاه Wollongong راهی را برای پرینت سلول های بنیادی پرتوان القایی انسان(iPSCs) با استفاده از یک جوهر زیستی کشف کرده اند.
شنبه، 07 مرداد 1396 - 09:00
مهندسی هیدروژل های سه بعدی برای ترمیم غضروف خاص بافت
برخلاف رویکردهای هموژن مهندسی بافت برای جایگزین کردن غضروف، مطالعه ای جدید از توانایی کپسوله کردن کندروسیت های تشکیل دهنده غضروف و سلول های بنیادی مزانشیمی در هیدروژل های سه بعدی در یک گرادیان سفتی استفاده کرده اند.
شنبه، 07 مرداد 1396 - 08:00
تبدیل سلول های پوست به سلول های کبدی
در پیشرفت های صورت گرفته در تبدیل واحدهای پایه زندگی انسانی(سلول) به سایر سلول ها، محققین دانشگاه ویسکونزین مادیسون توانسته اند با تبدیل سلول های پوست انسان به سلول های کبدی، راه های جدیدی را برای درمان بیماری های کبدی(بدون تکیه بر پیوند اندام) باز کنند.
پنجشنبه، 05 مرداد 1396 - 13:00
شبیه سازی حمله قلبی و فرایندهای ترمیم بعد از آن در ظروف آزمایشگاهی!
آلیس لی در آزمایشگاهی در انستیتو نیوجرسی و در ظروف آزمایشگاهی کلونی هایی از سلول های قلبی را به صورت بطن های پمپ کننده قلب انسانی در آورده است. این اندام قلبی اولیه از سلول های بنیادی مشتق شده است و می تواند سنگ بنای بسیاری از مطالعات قلبی باشد.
پنجشنبه، 05 مرداد 1396 - 12:00
تولید سلول های مغز زنده در مقادیر زیاد
دلایل بیماری آلزایمر و پارکینسون تا به امروز ناشناخته مانده است. مانع اصلی برای این تحقیقات این است که، بدست آوردن سلول مغزی سالم از یک فرد بیمار غیرممکن است.
پنجشنبه، 05 مرداد 1396 - 11:01
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه