(آرشیو ماه شهریور 1396)
درمان آرتریت با جلبک!
محققین ETH زوریخ رویکرد جدیدی را برای درمان آرتریت ارائه کرده اند که مبتنی بر استفاده از پلی ساکاریدهای مشتق از جلبک های قهوه ای است.
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 09:00
تبدیل مستقیم سلول های پوستی به نورون های حرکتی
محققینی که به دنبال ارائه درمان های جدید برای بیماری های مخرب عصبی هستند، همواره در رشد نورون های حرکتی انسانی در آزمایشگاه ناتوان بوده اند. این نورون های حرکتی هستند که انقباضات عضلانی را ایجاد می کند و آسیب به آن ها می تواند منجر به بیماری هایی مانند ALS و آتروفی عضلانی شود.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 10:00
راهکاری برای بهبود پیوند سلول های بنیادی
محققین آلمانی نشان داده اند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) می تواند بوسیله تیماری که به طور موقتی مانع از مردن سلول ها می شود، بهبود یابد. این رویکرد موجب می شود که شرایط درمان بیماران مبتلا به لوکمیا و لنفوما با تعداد کمتری از سلول های بنیادی و با عوارض جانبی کمتری بهبود یابند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 09:20
ارتباط کوتاه شدن تلومر با عملکرد نامناسب در دیستروفی عضلانی دوشن
محققین دانشگاه پنسیلوانیا کشفی در مورد دیستروفی عضلانی داشته اند که می تواند منجر به درمان های جدیدی برای این بیماری شود.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 09:00
توانایی ضربان داشتن در سلول های قلبی کشت شده با منشا های مختلف
محققان موسسه ی MIPT و دانشگاه Bonn نشان دادند که بافت های قلبی با منشا مختلف می توانند با یکدیگر هماهنگ باشند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 08:40
شناسایی نحوه تولید سلول های ستاره ای برای رشد مغز
سلول های مغزی ستاره ای شکل به دلیل شکل ظاهری شان astrocyte نامیده می شوند، تیمی از دانشمندان بلوغ سلول های ستاره ای را در یک محیط کشت سه بعدی بررسی نمودند تا رشد مغز را شبیه سازی نمایند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 08:15
روش های جدید برای آنالیز عملکرد ژن
ژن ها اطلاعاتی در خود دارند که در نهایت با ساخت پروتئین ها باعث ایجاد عملکرد سلول می شود. روش های پیشرفته مطالعه ژن ها برای پژوهشگران فرصت درک چگونگی عملکرد، ارتباط و تنظیم انواع مختلف سلول ها سازنده ی بدن انسان را می دهد.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1396 - 07:45
استفاده از حامل پروتئینی برای تخریب خود به خودی سلول های سرطانی
تیمی از دانشگاه مهندسی Vanderbilt دریافتند که مولکول هایی می توانند با قرار گرفتن بر روی یک پروتئین وارد بدن انسان بشوند و تومور را تخریب کنند.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 11:00
سلول های مغزی برای کنترل روند پیری
وظیفه هیپوتالاموس تنظیم فرآیند های مهم حیاتی مانند رشد، تکامل و تولیدمثل می باشد. محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه آلبرت انیشتن دریافته اند که سلول های بنیادی در قسمت هیپوتالاموس مغز، فرآیند پیری در بدن را کنترل می کنند. این تحقیق می تواند روشی را برای جلوگیری از بیماری های مربوط به افزایش سن ارائه دهد.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 10:30
ارتباط مستقیم طول تلومر و نارسایی قلبی در انسان
هر سلول در انسان دارای 23 جفت کروموزم است که چهار تلومر روی هر جفت قرار دارد. تلومرها انتهای کروموزوم ها را می پوشانند و آن ها را در برابر تخریب و یا ادغام شدن با کروموزوم های مجاور محافظت می کنند. در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند، تلومرهای کوتاه تری را در سلول های قلبی یا کاردیومیوسیت هایشان دارند.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 10:00
سلول های بنیادی و امیدواری برای درمان عقیمی مردان
محققین دانشگاه ایالتی مونتانا با نشان دادن این که می توان سلول های پوستی مردان نابارور را برای ایجاد پیش سازهای اسپرمی و درمان ناباروری مردان مورد استفاده قرار داد، توجه جامعه علمی جهانی را به خود جلب کرده اند.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 09:45
فوکوس روی مشکلات بینایی مربوط به دنگه
اولین دیدگاه ها در مورد آسیب ویروس دنگه به چشم موجب شده است که مبارزه با این مشکل به عنوان یکی از عوارض جانبی مهم در ابتلا به این ویروس، شدیدا مورد توجه قرار گیرد.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 09:30
شناسایی مکانیسمی جدید در بازسازی سلولی کبد
تیمی از محققین برای اولین بار نقش کلانژیوسیت ها(سلول های اپی تلیالی مجاری صفراوی) را در بازسازی کبد نشان داده اند و امیدوارند از پتانسیل این سلول ها در طب بازساختی و مبارزه با بیماری های کبدی استفاده کنند.
دوشنبه، 20 شهریور 1396 - 09:00
بازسازی بافت بویایی نیازمند فرایندهای التهابی است که منجر به از دست رفتن بویایی می شود
در مطالعات موشی که برای درک این امر انجام پذیرفت که چگونه التهاب مزمن در سینوزیت ها به حس بویایی آسیب می زند، محققین جان هاپیکنز دریافتند که بازسازی بافت بویایی نیازمند برخی از این فرایندهای التهابی و مواد شیمیایی است که منجر به از دست رفتن حس بویایی می شوند.
یکشنبه، 19 شهریور 1396 - 22:08
آسپرین می تواند فساد دندان را ترمیم کند
محققین در دانشگاه کوئین بلفاس کشف کرده اند که آسپرین می تواند اثرات فساد دندان را معکوس کند که این موجب می شود نیاز کمتری به پر کردن دندان باشد. در حال حاضر، سالانه 7 میلیون پر کردن دندان به تنهایی در NHS و در انگلستان صورت می گیرد.
یکشنبه، 19 شهریور 1396 - 10:00
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه