(آرشیو ماه شهریور 1396)
ارتباط فاکتور سلول های بنیادی با کاهش خطر مشکلات قلبی و مرگ
سطح بالای فاکتور سلول های بنیادی(SCF) با کاهش خطر مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی همراه است.
دوشنبه، 13 شهریور 1396 - 08:00
نقش مشکلات میتوکندریایی در ابتلا به بیماری ALS
محققین بریتانیایی در دانشکده پزشکی دانشگاه دکتر پروژه ای جدید را شروع کرده اند که در آن قصد دارند به بررسی نقش معایب میتوکندریایی در مرگ سلول های عصبی مرتبط با ALS‌بپردازند.
یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 11:00
دینامیک بودن سیستم ایمنی بعد از ایمنوتراپی(ایمنی درمانی)
با ترکیب آنالیزهای جدید سیستم های بیولوژی و آنالیز داده های پیشرفته، محققین در انستیتو کارولینسکا توانسته اند فرایند بلوغ سیستم ایمنی بیماران لوکمیایی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده اند را مونیتور کنند.
یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 10:00
پروتئین مغز استخوان به عنوان هدفی برای بهبود پیوند سلول های بنیادی
مغز استخوان حاوی سلول های بنیادی خون ساز است که پیش ساز همه سلول های خونی هستند. این سلول ها بدنبال پیوند مغز استخوان، آسیب به مغز استخوان و یا طی یک عفونت سیستمیک شروع به فعالیت می کنند و طی فرایند موسوم به خون سازی سلول های خونی و سلول های ایمنی جدید را تولید می کنند.
یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 09:30
ساخت داربست ریوی رگزایی شده و دارای عملکرد
بیماری های ریوی پیشرفته سومین عامل مرگ و میر در دنیا هستند و سالانه، تنها در آمریکا، بیش از 400000 نفر به دلیل مشکلات ریوی می میرند. محققینی که به دنبال یافتن راه های جدید برای پیشبرد ترمیم ریوی و افزایش تعداد ریه های اهدایی هستند همواره با چالش پیچیده بودن این اندام مواجه هستند.
یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 09:00
پرده های جنینی ممکن است به بهبود طب بازساختی کمک کنند
مطالعه مروری جدیدی به پتانسیل پرده های جنینی که کیسه آمنیوتیک پیرامون جنین را طی بارداری می سازند، برای کاربرد در طب بازساختی پرداخته است.
شنبه، 11 شهریور 1396 - 09:15
اهداف درمانی جدید برای دردهای استئوآرتریتی
در مطالعه ای جدید محققین به درمان های احتمالی برای دردهای استئوآرتریتی(OA) پرداخته اند.
شنبه، 11 شهریور 1396 - 08:45
ترسیم سازش پذیری سلول های تومور مغزی به فقدان اکسیژن
تهاجمی ترین شکل تومورهای مغزی گلیوبلاستوما است که میانگین نرخ بقا برای مبتلایان به آن 15 ماه است. به همین دلیل ایجاد استراتژی های درمانی جدید برای این گروه از بیماران بسیار ضروری است.
پنجشنبه، 09 شهریور 1396 - 11:30
پروتئین فیوژن درمانی می تواند آسیب عروق خونی ناشی از  بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد
محققین بیمارستان کودکان بوستون از یک پروتئین فیوژن مهندسی شده پرده برداشته اند که می تواند سلامت عروق خونی را به دنبال شروع فشار خون بالا، اترواسکلروزیس، حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی احیا کند.
پنجشنبه، 09 شهریور 1396 - 11:00
کبد چرب می تواند به سایر اندام ها آسیب بزند
بیماری کبد چرب غیر الکلی شدیدا و به طور فزاینده ای در حال افزایش است. تقریبا در کشورهای صنعتی از هر سه نفر، یک نفر با مشکلات کبد چرب دست و پنجه نرم می کند. این بیماری نه تنها خطر بیماری های کبدی مزمن مانند سیروز و سرطان، بلکه خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع دو و بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.
پنجشنبه، 09 شهریور 1396 - 10:13
ابزاری جدید برای درمان بدون سلول مبتنی بر وزیکول های غشایی مصنوعی
محققین روسی دانشگاه کازان به سرپرستی آلبرت ریزوانوف نشان داده اند که وزیکول های غشایی مصنوعی تولید شده بوسیله تیمار سلول های انسانی با سیتوکالازین B، فعالیت رگزیی را حفظ می کنند.
پنجشنبه، 09 شهریور 1396 - 10:00
پیشبرد بهبودی با جوان نگه داشتن سلول های بنیادی
محققین همواره به دنبال یافتن راه های جدیدی برای مبارزه با مشکلاتی از آرتریت و استئوپورز گرفته تا شکستگی های استخوانی بوده اند که به راحتی قابل درمان نیستند. از جمله روش هایی که آن ها همواره مد نظر داشته اند استفاده از سلول های بنیادی بوده است.
چهارشنبه، 08 شهریور 1396 - 10:00
بررسی پتانسیل پروتئین ابریشم عنکبوت برای مهندسی قلب های مصنوعی
برخلاف پیشرفت های صورت گرفته در مهار یا به حداقل رساندن آسیب های قلبی، روز به روز بر تعداد افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند افزوده می شود. مهمترین دلیل کاهش عملکرد قلبی در این بیماران، آسیب های غیر قابل برگشت به سلول های عضلانی است. در حال حاضر درمان موثری برای برعکس کردن این آسیب وجود ندارد.
چهارشنبه، 08 شهریور 1396 - 09:00
فرایندی دو مرحله ای که منجر به نامیرایی سلولی و سرطان می شود
مطالعات گذشته نشان داده است که یک موتاسیون که منجر به نامیرا شدن سلول ها می شود می تواند به تکوین سرطان بیانجامد، اما پژوهشی جدید در برکلی کالیفرنیا نشان می دهد که نامیرا شدن فرایندی پیچیده تر از آن چیزی است که تصور می شود.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 10:30
ویتامین C سلول های بنیادی سرطانی خونی را ترغیب به مردن می کند
ویتامین C ممکن است به سلول های بنیادی معیوب موجود در مغز استخوان بگوید که بالغ شوند و به طور طبیعی بمیرند و در نتیجه تکثیر نمی شوند و منجر به سرطان خون نمی شوند.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 10:00
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه