(آرشیو ماه مهر 1396)
التهاب به پوست کمک می کند که زودتر التیام یابد
اسکارها ممکن است از بین بروند اما پوست آن ها را به خاطر می سپارد.
یکشنبه، 30 مهر 1396 - 10:00
تایید ایمنی درمانی با استفاده از سلول های CAR-T برای بیماران مبتلا به لنفوما بوسیله FDA
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) نوعی ایمنی درمانی موسوم به CAR-T cell‌درمانی را برای استفاده در بالغین مبتلا به لنفومای پیشرفته مورد تایید قرار داده است.
یکشنبه، 30 مهر 1396 - 09:30
پیشرفت در ژن درمانی سرطان و اختلالات خونی
ویروس درمانی قادر به تخریب سلول های توموری و فعال کردن واکنش های ایمنی ضد توموری است و استفاده از سلول های بنیادی خون ساز مهندسی شده برای انتقال ژن های جایگزین، می تواند بیماری های خونی را درمان کند. این ها بخشی از پیشرفت های صورت گرفته در زمینه درمان برخی بیماری های صعب العلاج بوسیله محققین آلمانی است.
یکشنبه، 30 مهر 1396 - 09:00
چگونه اشعه UV منجر به شروع سرطان پوست می شود
ملانوما، سرطان سلول های رنگدانه دار پوست یا ملانوسیت هاست که آمارها نشان می دهد در سال 2017 بیش از 87 هزار آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. بخشی از این سرطان های پوستی از خال های از پیش موجود منشا می گیرند و منشا برخی دیگر هنوز مشخص نیست.
یکشنبه، 30 مهر 1396 - 08:30
افزایش بیان یک ژن می تواند به ترمیم عضلات قلبی آسیب دیده کمک کند
محققین در دانشگاه آلابامای بیرمنگام توانسته اند که گام بزرگی را در جهت ترمیم قلب های آسیب دیده از حملات قلبی با استفاده از سلول های عضلانی قلبی گرافت شده به صورت تکه های قلبی بردارند. کلید این موفقیت افزایش بیان ژنی است که چرخه سلولی سلول های عضلانی گرافت شده را فعال می کند و منجر به رشد و تقسیم سریع تر آن ها می شود.
یکشنبه، 30 مهر 1396 - 08:00
نشاندار کردن سلول ها، راهی برای کاهش استفاده از مدل های حیوانی
نشاندار کردن سلول می تواند تحقیق در زمینه ی بیماری هایی همچون سکته ی قلبی، دیابت و آلزایمر را ساده نماید و نیاز به استفاده از حیوانات برای مطالعه را کاهش دهد.
شنبه، 29 مهر 1396 - 11:00
افزایش چربی می تواند به کاهش قندخون و کاهش وزن کمک کند
کنترل بیماری دیابت مشکل است. داروهای خوراکی، تزریق انسولین، اندازه گیری روزانه ی قندخون، تغییر برنامه ی غذایی و انجام تمرینات ورزشی درمان یک بیمار دیابتی را می تواند مشکل سازد. امروزه محققان روش جدیدی را یافته اند که رویکرد ساده تری دارد. و شامل: کاشت یک پلیمر اسفنجی در بافت چربی است. مطالعات آن ها نشان داده است که در موش های چاق که علائمی شبیه به دیابت نوع 2 دارند، کاشت این پلیمر باعث کاهش وزن و پایین آمدن قندخون می شود.
شنبه، 29 مهر 1396 - 10:30
حل مشکلات نورون های حرکتی ALS انسانی
تیمی از محققین در Leuven از تکنولوژی سلول های بنیادی برای تولید نورون های حرکتی از بیماران مبتلا به ALS استفاده کرده اند. این نورون ها ناقل موتاسیون هایی در FUS هستند و به نظر می رسد که سیستم حمل و نقل آکسونی شان مشکلاتی وجود دارد. به عقیده این محققین استراتژی های ژنتیکی و دارویی می تواند این مشکل را از بین ببرد.
شنبه، 29 مهر 1396 - 09:30
سلول های بنیادی بدست آمده از مدل بیماری های التهابی نورولوژیکی
تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی دانشگاه California San Diego سلول بنیادی انسانی را بوجود آوردند که برای تولید آن از مدلی به نام سندرم ایکاردی گوتئیرز (AGS) استفاده شده بود. در ادامه، تیم تحقیقاتی توانست مکانیزم ژنتیکی غیرمعمولی را که از AGS بدست آمده بود شناسایی و استراتژی هایی را بیازماید تا اثر داروهای موجود را مهار کند.
شنبه، 29 مهر 1396 - 09:00
ترکیبات گیاهی مانع از فعالیت سلول های بنیادی سرطانی می شوند
براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه Lund و San Andrés، تجربیات آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیب شیمیایی damsin موجود در گیاه Ambrosia (کهنه واش) مانع از رشد و انتشار سلول های بنیادی سرطانی می شود. ماده ی شبیه به آن اما ساختگی نیز اثرات مثبت مشابه دارد.
شنبه، 29 مهر 1396 - 09:00
موفقیت سلول درمانی می تواند با استفاده از آنتی اکسیدان های جدید افزایش یابد
می توان با افزودن ترکیبی که به بقای سلول های بنیادی کمک می کنند، سلول درمانی هایی که برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها طراحی شده اند رت بهبود بخشید.
شنبه، 29 مهر 1396 - 08:00
تکنولوژی جدید درخدمت تشخیص و درمان بیماری های عصبی
موسسه ی NNI و دانشگاه Nanyang در سنگاپور (NTU)با همکاری یکدیگر تکنولوژیی را برای تشخیص بهتر و درمان بیماران مبتلا به بیماری های نورولوژیکی مانند پارکینسون و آسیب های مغزی ابداع نموده اند. این اقدام شامل ایجاد سیستم هوش مصنوعی است که می تواند صحت تشخیص انواع آسیب های مغزی ترومایی را بوسیله ی سی تی اسکن شناسایی کند. هم چنین پروژه ی دیگری آسیب های مغزی را در هنگام جراحی های مغزی با محاسبات الگوریتمی تشخیص می دهد.
شنبه، 29 مهر 1396 - 07:34
سلول درمانی امیدی برای بیماران مبتلا به آسم و COPD
سلول درمانی برای بافت ریه ی آسیب دیده حاصل از بیماری های تنفسی در مراحل اولیه ی تحقیق قرار دارد.
جمعه، 28 مهر 1396 - 14:18
التهاب برای ترمیم بافت بویایی نیاز است
مطالعاتی بر روی مدل موش برای دانستن تاثیر التهاب مزمن سینوس ها در تغییر حس بویایی انجام گرفت. محققان در دانشگاه Johns Hopkins بیان داشتند که تولید بافت بویایی نیاز به فرآیندی شیمیایی همانند التهاب دارد که در ابتدا آسیب ایجاد شده و در ادامه، حس بویایی از بین می رود.
جمعه، 28 مهر 1396 - 14:00
افزایش داروهای شیمی درمانی کشف شده در درمان لوسمی
تحقیقاتی که در مرکز Crickانجام شد بیان داشت. داروهایی که بطور وسیع در درمان بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود همچنین می توانند به عنوان داروهایی برای درمان لوسمی بزرگسالان نیز استفاده شوند.
جمعه، 28 مهر 1396 - 13:30
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه