(آرشیو ماه مهر 1396)
مطالعات بالینی ایمنی و کارایی سلول های پیش تیمار شده را برای درمان عفونت های ویروسی مقاوم به دارو نشان داده اند
بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز می شوند، در معرض خطر ابتلا به آلودگی های ویروسی قرار دارند. برخی از این عفونت ها می توانند با داروهای موجود درمان شوند اما این داروها همیشه موثر نیستند و عوارض جانبی قابل توجهی نیز دارند.
چهارشنبه، 19 مهر 1396 - 09:00
افزایش امیدواری برای استفاده از کبدهای مهندسی شده
سالانه بیش از 1500 نفر در حالی که در لیست انتظار دریافت پیوند کبد قرار دارند، بدلیل کمبود اهدا کننده می میرند.
چهارشنبه، 19 مهر 1396 - 08:30
شناسایی یک ژن دخیل در نقص های کلیوی در زمان تولد
تیمی از محققین دانشگاه آیوا ژنی را شناسایی کرده اند که با یک نقص تولد کلیوی نادر اما کشنده مرتبط است.
چهارشنبه، 19 مهر 1396 - 08:00
تست ژنتیکی جدید برای پیش بینی عود مجدد سرطان
محققین یک تست ژنتیک جدید را کشف کرده اند که می تواند به پیش بینی عود مجدد سرطان کمک کند و راه را برای درمان های دقیق و شخصی هموار کند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 12:00
یک تست سریع برای تشخیص عفونت های چشمی
پزشکان و مهندسین در ساوتهمپتون میکروچیپی را طراحی کرده اند که می تواند ظرف چند دقیقه عفونت های چشمی تهدید کننده بینایی را شناسایی کند و مانع از آسیب های ناشی از استفاده از آنتی بیوتیک ها شود.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 11:00
لزوم ذخیره سازی اسپرم بیماران سرطانی جوان
مطالعه ای جامع روی بیماران بالغ و جوان سرطانی نشان داده است که تنها 43.8 درصد از آن هایی که در خطر ناباروری قرار دارند، قبل از استفاده از درمان های سرطانی به ذخیره سازی اسپرم شان می پردازند که نشان می دهد بیماران باید قبل از استفاده از این درمان ها مورد اطلاع رسانی واقع شوند و از عواقب درمان مطلع گردند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 10:30
موفقیت در تولید سلول های استخوانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند برای کاربرد در ارتوپدی سودمند باشد
محققین از تکنولوژی هایی که در اصل برای تشخیص امواج گرانشی استفاده می شوند برای تولید گرافت های استخوانی مهندسی بافت شده و پزشکی ارتوپدی استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 10:15
یک کاتتر قلبی جدید نور و اولتراسوند را برای اندازه گیری پلاک ها ترکیب می کند
برای مبارزه بهتر علیه بیماری های قلبی، متخصصین قلب باید راه های بهتری را برای شناسایی ترکیب پلاک هایی که منجر به حملات قلبی می شوند بیابند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 10:00
یک چسب جراحی فوق چسبنده که می تواند بافت های زنده را به هم چسبانده و عایق کند
برای ترمیم بافت ها و اندام های پاره شده یا سوراخ شده، جراحان معمولا از گیره، بخیه و سیم استفاده می کنند تا لبه های زخم را به هم رسانده و موجبات بهبودی و ترمیم را فراهم کنند. با این حال انجام این روش مشکل می باشد و گاها لبه های زخم به هم نمی رسند و به خوبی هم عایق بندی نمی شوند و مستعد آلودگی و آسیب بیشتر نیز هستند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 09:25
سلول هایی که عروق خونی را می سازند می توانند تومورها را نیز بسازند و به پراکنش آن ها کمک کنند
اگرچه باور عمومی براین است که تومورها عروق خونی مورد نیاز برای حمایت رشدشان را می سازند اما شواهد جدید نشان می دهد که سلول های کلیدی برای تشکیل عروق خونی می توانند تومورها را نیز تولید کنند و به پراکنش آن ها کمک کنند.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 09:00
کشف مولکولی شفا بخش می تواند قطع عضو بیماران دیابتی را کاهش  دهد
محققین دیدگاه های جدیدی را در مورد مولکولی که بخشی از سیستم ترمیمی بدن است کشف کرده اند که می تواند منجر به درمان زخم و آسیب های بهبود نیابنده در بیماری هایی مانند زخم پای دیابتی شود.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1396 - 08:00
مقبولیت اجتماعی در استفاده از درمان های ناباروری بیش از فاکتورهای اقتصادی مهم است
مطالعه ای جدید در آکسفورد به مسایل پشت پرده مباحث اخلاقی، مذهبی و اجتماعی استفاده از درمان های ناباروری پرداخته است.
دوشنبه، 17 مهر 1396 - 11:31
کرم های پهن اطلاعاتی را در مورد مهاجرت سلول های بنیادی در طی سرطان ارائه می دهند
محققین دانشگاه آکسفورد از کرم های پهن برای بررسی نقش سلول های بنیادی مهاجرت کننده در سرطان استفاده کردند.
دوشنبه، 17 مهر 1396 - 11:00
راهی برای بهبود روش های پیوند سلول های بنیادی
محققین آلمانی نشان داده اند که پیوند سلول های بنیادی خون ساز می تواند بوسیله درمان هایی که به طور موقت مانع از مردن سلول های بنیادی می شود، بهبود یابد.
دوشنبه، 17 مهر 1396 - 10:40
استفاده از داروهای ضد الکل در درمان سرطان ریه مقاوم به شیمی درمانی
محققین در مطالعه ای آزمایشگاهی در کالج ترینتی دوبلین ایرلند، از یک داروی ضد الکل شناخته شده برای مبارزه با نوعی مقاوم از سرطان ریه موسوم به سرطان ریه سلول غیر کوچک(NSCLC) استفاده کرده اند و به نتایج مثبتی نیز رسیده اند.
دوشنبه، 17 مهر 1396 - 10:15