(آرشیو ماه آبان 1396)
غربالگری زنان مبتلا به PCOS‌برای مشکلات ذهنی و روانی
زنان مبتلا به PCOS احتمال بیشتری وجود دارد که به اختلالات ذهنی و روانی مبتلا شوند و باید طی ارزیابی های پزشکی، به طور مرتب برای این اختلالات نیز غربالگری شوند.
چهارشنبه، 17 آبان 1396 - 09:00
سلول های شبه بنیادی پیرامون تومور در رشد عروق خونی و تغذیه تومور نقش دارند
تومورهای سرطانی برای رشد به مواد غذایی نیاز دارند و فاکتورهایی را ترشح می کنند که در تشکیل عروق خونی مورد نیاز برای تغذیه شان دخیل هستند.
چهارشنبه، 17 آبان 1396 - 08:30
حافظه مکانیکی سلول ها می تواند یکی از دلایل متاستاز سرطان باشد
در بدن و طی فرایند تکوین، سلول ها دست به مهاجرت می زنند تا اندام ها را شکل دهند و زمانی که آن ها متاستاز می کنند، تومورهای سرطانی را شکل می دهند.
چهارشنبه، 17 آبان 1396 - 08:00
تولید نیتریک اکسید برای حرکت کردن و تمایز سلول های بنیادی ضروری است
دکتر ناتان برایان در کنفرانس طب بازساختی 2017 بیان کرده است که سلول های بنیادی آینده پزشکی محسوب می شود و برای خود ترمیمی بدن مورد نیاز هستند با این حال موفقیت آن ها به این بستگی دارد که بدن مقادیر کافی نیتریک اکسید را برای حمایت از ویژگی های ترمیم کنندگی تولید کند.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 11:00
یک چیپ لابیرنتی(مارپیچ) برای مونیتور کردن سلول های بنیادی سرطانی
با الهام گرفتن از لابیرنت ها یا دخمه های تو در توی اساطیر یونانی، محققین کانال های را برای عبود مایعات طراحی کرده اند که نمونه های خونی از طریق یک مارپیچ پر پیچ و خم هیدرودینامیک عبور کرده و با توجه به ویژگی ها این مارپیچ، سلول های سرطانی موجود در گردش خون برای انجام آنالیزهای بیشتر جداسازی می شوند.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 10:00
تمرکز تحقیقات روی تولید داروی ضد سرطان پانکراس
فعالیت ضد توموری جذابی در کلاسی از ترکیبات دارویی طبیعی موسوم به سیکلیک دپسی پپتیدها کشف شده است که ساختار چالش برانگیزی دارند و بررسی آن ها مشکل است. محققی چینی نشان داده است که شکلی سنتتیک از خانواده سیکلیک دپسی پپتیدها در کشتن سلول های بنیادی سرطان پانکراسی بسیار امیدوار کننده بوده است.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 09:30
انجام اولین کارآزمایی ژن درمانی برای بیمار مبتلا به تومور مغزی کودکان بوسیله کمپانی زیوفارم
کمپانی انکولوژی Ziopharm اولین بیمار مبتلا به تومور مغزی را طی فاز یک، یک کارآزمایی بالینی مورد تیمار با یک دوز از ژن درمانی قرار داده است.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای تولید اسپرم بالغ در موش های نابارور شده به صورت ژنتیکی
محققین در انستیتو فرانسیس کریک با همکاری محققین دانشگاه کیوتو، تکنیکی را در موش تست کرده اند که می تواند منجر به درمان نوعی ناباروری ژنتیکی در انسان شود. در این مطالعه آن ها توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از فیبروبلاستی که به سلول های اسپرم بالغ تبدیل شده بوند، از موش های نر نابارور، نوزادان سالمی را تولید کنند.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 08:30
تصویب مجوز Regulonix به عنوان یک داروی غیر مخدر که از مورفین موثرتر است
محققین دانشگاه آریزونا کلاسی از ترکیبات غیر اپیوئیدی یا غیر مخدر را برای درمان درد تولید کرده اند. تست های جانوری حاکی از این است که این دارو در مقایسه با مورفیت موثرتر بوده، اعتیاد نمی آورد و در دوز بالا نیز سمی نیست.
ﺳﻪشنبه، 16 آبان 1396 - 08:00
مطالعه روی بافت ریوی کارکنان ایستگاه فضایی
محیط بدون جاذبه ایستگاه های بین المللی فضای هر سیستم درون بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. محققین در حال مطالعه اثرات این عدم جاذبه روی چشم، قلب، عضله و استخوان ها هستند ولی در این میان مطالعات اندکی روی ریه انسان به عنوان یکی از بافت ها و اندام های حیاتی بدن صورت گرفته است.
دوشنبه، 15 آبان 1396 - 15:00
پروتئین ضد انعقاد مانع از انجام فرایند ترمیم در مغز
تصویر سیم های لخت بدون روکش پلاستیکی که در معرض خطر خراب شدن، اتصال کردن و عدم هدایت الکتریکی بهینه هستند، می تواند تصویری از چیزی باشد که در بسیاری از بیماری های سیستم عصبی مانند MS، آسیب های نخاعی، سکته، آسیب های مغزی نوزاد و آلزایمر اتفاق می افتد.
دوشنبه، 15 آبان 1396 - 14:38
هیدروژل های سنتتیک برای انتقال سلول ها و ترمیم آسیب های روده ای
محققین با ترکیب هیدروژل های پلیمری و ارگانوئیدهای روده ای تولید شده از سلول های بنیادی پرتوان انسانی، گام بلندی را به سمت ایجاد یک تکنولوژی جدید برای کنترل رشد این ارگانوئیدها و استفاده از آن ها در درمان زخم های روده ای در بیماری هایی مانند بیماری روده التهابی برداشته اند.
دوشنبه، 15 آبان 1396 - 14:00
نشان دادن مکانیسم بازسازی استخوان با استفاده از گورخرماهی
چگونگی تولید استئوبلاست ها طی بازسازی استخوان یکی از بحث های همیشگی بین محققینی است که در زمینه استخوان کار می کنند.
دوشنبه، 15 آبان 1396 - 13:40
ژن درمانی برای محافظت از فرد در برابر نقص های حافظه ای و شناختی ناشی از پیری
محققین اسپانیایی در دانشگاه بارسلونا برای اولین بار نشان داده اند که تنظیم ژن مغزی Klotho با استفاده از ژن درمانی می تواند از مشکلات مربوط به حافظه و یادگیری که ناشی از پیری هستند، در موش جلوگیری کنند. این مطالعه راه را برای درمان برخی از بیماری های مخرب عصبی باز می کند.
دوشنبه، 15 آبان 1396 - 13:00
ترمیم طولانی مدت عروق خونی در جانوران با استفاده از سلول های بنیادی
محققین سلول های بنیادی در دانشکده پزشکی دانشگاه Emory توانسته در ترمیم طولانی مدت عروق خونی موفق باشند. نتایج این مطالعه می تواند مبنایی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های شریان محیطی با تکیه بر سلول های بنیادی خود فرد باشد.
یکشنبه، 14 آبان 1396 - 08:45
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه