(آرشیو ماه آذر 1396)
تکنیکی جدید که برای کاهش عوارض جانبی و بهبود انتقال نانو داروهای شیمی درمانی
محققین دانشگاه کارنگی ملون، روش جدیدی را برای انتقال نانوداروهای شیمی درمان یافته اند که دسترس پذیری زیستی داروها را افزایش داده و عوارض جانبی آن را کاهش می دهند. آن ها نشان داده اند که استفاده از منابع غذایی مورد تایید FDA پیش از شیمی درمانی می تواند میزان سمیت دارو را در طحال، کبد و کلیه کاهش دهد.
ﺳﻪشنبه، 21 آذر 1396 - 10:30
شناسایی مجموعه ای ازسلول های بنیادی به عنوان منبعی برای همه سلول های خونی و ایمنی
محققین در مرکز جامع سرطان فرد هاچینسون مجموعه خاصی از سلول های بنیادی خونی بالغ را شناسایی کرده اند که منحصرا مسئول تولید جمعیت سلول های خونی و ایمنی بعد از پیوند هستند. یافته های این مطالعه، این پتانسیل را دارد که انقلابی در پیوند سلول های بنیادی خونی و سلول درمانی و ژن درمانی برخی بیماری ها ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 21 آذر 1396 - 10:00
شناسایی نقش پروتئین BRWD2/PHIP در بیان ژن
محققین و پزشکان NorthWestern پروتئینی به نام BRWD2/PHIP را شناسایی کردند که به متیلاسیون هیستون لیزین 4(H3K4) متصل می شود و روی بیان ژن تاثیر می گذارد.
ﺳﻪشنبه، 21 آذر 1396 - 09:31
 تشریح فعالیتها و برنامه‌های "رویان" از سوی رییس جدید پژوهشگاه
رییس پژوهشگاه رویان با تاکید بر ادامه فعالیت‌های پیشین پژوهشگاه رویان با قوت هر چه بیشتر، گفت: این پژوهشگاه در حال حاضر از موقعیت علمی خوبی برخوردار است.
ﺳﻪشنبه، 21 آذر 1396 - 08:07
شناسایی دومین سیگنال "من را نخور"(don’t eat me) روی سطح سلول های سرطانی
یک مسیر زیستی ثانویه که به سلول های ایمنی پیام می دهد سلول های سرطانی را نبلعند و نکشند بوسیله محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد شناسایی شده است. استفاده از یک آنتی بادی که سیگنال"من را نخور" را بلوک می کند توانسته است در درمان سرطان موثر باشد
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 10:36
ویروسی شایع که می تواند به طراحی درمان برای سلول درمانی بیماران کمک کند
اغلب افراد سالم به ندرت دچار عفونت های سیتومگالوویروسی انسانی(hCMV) می شوند که شکلی از ویروس هرپس است که با گذشت هزاران سال با انسان تکامل یافته است و معمولا در بدن انسان به صورت خفته وجود دارد.
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 10:00
سلول های بنیادی به طور غیر مستقیم بازسازی غضروف را هدایت می کنند
سلول درمانی پتانسیل زیادی برای درمان آسیب غضروفی دارد. با این حال، هنوز مشخص نیست که سلول های بنیادی خود مسئول بازسازی هستند یا این که آن ها موجب شروع این فرایند می شوند.
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 09:30
عروق خونی مهندسی بافت شده نزدیک به مطالعات بالینی
محققین دانشگاه مینه سوتا یک عروق خونی مهندسی شده ای را در آزمایشگاه تولید کرده اند که به طور کامل از مواد زیستی تشکل شده اند و جالب این که هیچ سلول زنده ای نیز در تولید آن ها به کار نرفته است. این عروق اخیرا در پریمات های غیر انسانی تست شده اند.
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 09:00
آهسته کردن پیشرفت شکل جنینی دیستروفی عضلانی در آزمایشگاه
محققین دانشگاه سنت لوئیس نشان داده اند که دارویی جدید فیبروز(اسکار) را کاهش می دهد و مانع از دست رفتن عملکرد عضلانی در مدل جانوری دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) می شود. این دارو رویکردی امیدوار کننده ای را برای طراحی داروهای جدیدی که بتواند به افراد دیستروفی کمک کند، ارائه می دهد.
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 08:30
آنتی بادی منوکلونال به طور موثری بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) را بلوک می کند
نتایج پژوهشی که اخیرا منتشر شده است حاکی از توانایی یک آنتی بادی منوکلونال انسانی شده ضد CCR5 به نام PRO 140‌در مطالعات پیش درمانگاهی است. این آنتی بادی که بوسیله کمپانی CytoDyn تولید شده است می تواند به طور موثری ایجاد بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD) را بلوک کند.
دوشنبه، 20 آذر 1396 - 08:00
افزایش بودجه 80 میلیون دلاری کمپانی Autolus برای مطالعات CAR T cell‌درمانی
کمپانی Autolus، یک کمپانی بیوتکنولوژی بالینی مستقر در لندن است که در زمینه تولید و تجاری سازی نسل جدید درمان های مبتنی بر سلول های T مهندسی شده است و به تازگی اعلام کرده است که در بخش سوم سرمایه گذاری در این زمینه 80 میلیون دلار(59 میلیون یورو) هزینه کرده است.
یکشنبه، 19 آذر 1396 - 12:00
روش جدیدی که تولید سلول های بنیادی برای پیوند را تسریع می کند
روشی جدید برای بدست آوردن سلول به منظور پیوند مغز استخوان بوسیله محققین بیمارستان عمومی ماساچوست و انستیتو سلول های بنیادی هاروارد تولید شده است که دو هدف را دنبال می کند: ایمن و کارآمد کردن و کاستن از ناخوشایند بودن فرایند اهدا و دیگری بدست آوردن سلول هایی که در مقایسه با پروتکل موجود کارایی بیشتری داشته باشند.
یکشنبه، 19 آذر 1396 - 11:00
تقویت کارخانه نورونی: شناسایی یک تعدیل کننده هویت سلول های بنیادی
تیمی از محققین در CECAD، راه موثری را برای تولید نورون ها از سلول های بنیادی پرتوان شناسایی کرده اند.
یکشنبه، 19 آذر 1396 - 10:45
بدست آوردن سلول های بنیادی از مایع آمنیوتیک
مایع آمنیوتیک، مایع محافظی است که جنین را احاطه کرده است و طی زایمان به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شود. با این حال، شواهد زیادی وجود دارد که این مایع منبع ارزشمندی از مواد زیستی از جمله سلول های بنیادی است و می تواند به عنوان منبع بالقوه این سلول ها برای سلول درمانی استفاده شود.
یکشنبه، 19 آذر 1396 - 10:15
آیا از دست رفتن بویایی قابل ترمیم است؟
محققین دانشگاه Tufts به ارزیابی رفتار سلول های بنیادی بالغ در قالب فرایند پیری و تاثیرشان روی حس بویایی پرداخته اند.
یکشنبه، 19 آذر 1396 - 10:00
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه