(آرشیو ماه دی 1397)
مسدود کردن راه های فرار ملانوما
ممانعت از پراکنش ملانوما به سایر بخش های بدن می تواند به سادگی و قطع کردن منبع خونی تومور اتفاق بیافتند.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 09:30
کاربرد ویرایش ژن CRISPR در جراحی پلاستیک و ترمیمی
تکنیک ویرایش ژن CRISPR امیدواری های زیادی را در مهندسی ژنتیک و درمان های ژنتیکی ایجاد کرده است و می توان گفت تمام زمینه های پزشکی را تحت تاثیر قرار داده است.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 09:00
فرایندی برای پرینت سه بعدی سلول ها برای تولید بافت هایی مانند لیگامنت و تاندون
به لطف تکنولوژی های جدید، ما می توانیم مجسمه ها، قطعات مکانیکی، پروتزها و حتی اسلحه ها و غذاها را به صورت سه بعدی پرینت کنیم.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 08:30
مری مهندسی شده می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد
اولین مری دارای عملکرد مهندسی شده از سلول های بنیادی با موفقیت به موش پیوند شد. امید می رود که این مطالعه صورت گرفته در دانشگاه UCLA بتواند راه را برای کارآزمایی های بالینی برای تولید این مجرای عبور غذا در کودکانی که دچار مشکلات مادرزادی و ... در مری هستند، هموار سازد.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 08:00
پروتئین TAFA2 مهاجرت سلول های بنیادی به منظور ترمیم شکستگی استخوان را القا می کند
سلول های بنیادی اسکلتی به دلیل مزایای درمانی که بازسازی بافت و بهبود شکستگی ها دارند در شمار زیادی از کارآزمایی های بالینی مورد استفاده قرار گرفته اند. با این حال، ظرفیت پایین آن ها در خانه گزینی یا رفتن به جایگاه آسیب، همواره یکی از چالش های بزرگ در استفاده از پتانسیل درمانی آن ها بوده است. محققین راهی را برای حل این مشکل ارائه کرده اند.
شنبه، 29 دی 1397 - 10:38
سلول های بنیادی می توانند آسیب بافتی ناشی از پرتو درمانی را مهار کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) یک گزینه بی خطر و خلاقانه برای بهبود بافت های طبیعی بعد از پرتو درمانی هستند.
شنبه، 29 دی 1397 - 10:00
نواقص سلولی قلبی، دلیل احتمالی نارسایی قلبی در بارداری
کاردیومیوپاتی پری پارتوم(peripartum cardiomyopathy) یا PPCM یک شکل نادر از نارسایی قلبی است که زنان را در ماه های آخر بارداری و تا پنج ماه بعد از تولد نوزاد تحت تاثیر قرار می دهد. تشخیص این بیماری بسیار مشکل است زیرا علایم این بیماری مانند متورم شدن پاها و سختی تنفس از ویژگی های سه ماهه آخر بارداری نیز محسوب می شود. این بیماری می تواند کشنده نیز باشد اما دلیل آن به خوبی مشخص نشده است.
شنبه، 29 دی 1397 - 09:30
ریز سوراخ هایی  اجازه ورود اکسیژن و مواد غذایی به درون بافت های زیست مصنوع را می دهند!
ریز سوراخ ها در بافت های تولید شده در شرایط آزمایشگاهی مانند استخوان و غضروف، اجازه انتشار مواد غذایی و اکسیژن به نواحی درونی تر را می دهند. این رویکرد جدید موجب می شود که بافت های تولید شده در آزمایشگاه عروق دار نیز گردند.
شنبه، 29 دی 1397 - 09:00
نورون های مشتق از سلول های بنیادی تشنج را متوقف می کنند
تیمی از محققین دانشکده پزشکی تگزاس به دنبال یافتن راهی برای درمان دائمی صرع هستند و اخیرا نتایج مطالعات خود را در مجله معتبر PNAS به چاپ رسانده اند.
شنبه، 29 دی 1397 - 08:30
تکنیکی امیدوار کننده ای برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه
برای کمک به بیماران مبتلا به اختلالات عضلانی، محققین دانشگاه تگزاس در هوستون رده سلول بنیادی جدیدی را برای مطالعه تبدیل سلول های بنیادی به عضلات مهندسی کرده اند.
شنبه، 29 دی 1397 - 08:00
داربست های زیست فعال راهی برای تسکین درد زانو و ترمیم غضروف
محققین داربست های زیستی پوشیده شده با اگریکان را به منظور بهبود بازسازی بافت غضروفی مفاصل تولید کرده اند. این داربست با یک رویکرد ریز شکست(microfracture) متداول ترکیب شده و روی خرگوش ها تست شده است.
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 09:15
چگونه سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی می توانند پیشرفت سرطان را در بیماران مبتلا به مشکلات پوستی مهار کنند؟
موتاسیون در ژن Col7a1 می تواند منجر به تکوین بیماری اپیدرمیولیز بولوزای دیستروفیک مغلوب(RDEB) شود که یک اختلال منجر به ایجاد پوست شکننده است که خطر ابتلا به کارسینومای سلول های سنفگرشی پوستی(cSCC) را افزایش می دهد.
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 08:45
دیدگاه جدید در مورد تولید نورون های جدید در مغز بالغ
محققین سوئدی در دانشگاه گوتنبرگ با همکاری محققین اسلوونی، کانادا و فنلاند عملکرد جدید و غیر قابل انتظاری از نستین را کشف کرده اند که شناخته شده ترین ماکر سلول های بنیادی عصبی است.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 12:00
فقدان پروتئین اتصالات محکم سلولی تکوین سلول های پیش سرطانی را افزایش می دهد
اتصالات محکم، کمپلکس های چند پروتئینی هستند که به عنوان سدی در بافت های اپی تلیالی مانند پوست یا پوشش گوارشی عمل می کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 10:30
اولین گزارش در مورد تولید موش دارای دو پدر
حذف منطقه ایمپرینت H19 در اووسیت های نابالغ اجازه تولد اولین موش از دو مادر را داد و نشان دهند نقش مهم ایمپرینت ژنومی در مهار پارتنوژنز بود.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 10:00