(آرشیو ماه دی 1397)
شناسایی دارویی برای مقابله با شروع متاستاز
کشنده ترین بعد سرطان سینه متاستاز است که طی آن سلول های سرطانی در سراسر بدن پراکنده می شوند. محققین دانشگاه بازل ماده ای را کشف کرده اند که شکل گیری متاستاز را سرکوب می کند.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 09:35
کاهش تهییج پذیری نورون های حرکتی در بیماران مبتلا به ALS با استفاده از ازوگابین(Ezogabine)
بیماری ALS یا Lou Gehrig’s یک اختلال مخرب عصبی پیشرونده است که منجر به مرگ نورون ها در مغز و طناب نخاعی می شود. تنها سه دارو با اثرات محدود بوسیله FDA و به منظور درمان ALS مورد تایید قرار گرفته است و به همین دلیل نیاز به ایجاد داروهای جدیدی است که بتواند نیازهای درمانی بیماران مبتلا به این اختلال عصبی را مرتفع سازد.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 09:00
فریب سلول های سرطان سینه در موش برای تبدیل شدن به سلول های چربی
از آن جایی که سلول های سرطانی به سیگنال های ریز محیط شان پاسخ می دهند، می توانند به وضعیتی بسیار منعطف وارد شوند که آن ها را مستعد دگر تمایزی به انواع مختلف سلول ها می کند.
ﺳﻪشنبه، 25 دی 1397 - 08:30
شناسایی زیر مجموعه ای از سلول های ایمنی که ممکن است کلیدی برای مبارزه با التهاب مزمن باشند
محققین بیمارستان کودکان St.Jude مجموعه ای از سلول های T‌کمکی را شناسایی کرده اند که ممکن است به تعریف مجدد درک و درمان اختلالات التهابی مزمن و ناتوان کننده کمک کند.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 10:30
فائق آمدن بر مشکلات پیش روی استفاده از ویرایش ژن CRISPR برای دیستروفی عضلانی
تکنولوژی ویرایش ژن CRISPR به رویکردی انقلابی برای درمان بیماری های ارثی تبدیل شده است. با این حال، هنوز هم راه درازی در پیش است که از این تکنولوژی به طور موثری برای بیماری های مزمن و طولانی مدت استفاده شود.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 10:00
تنظیم کاهشی پروتئین کوهزین(cohesin) منجر به پیری سلول های بنیادی خون ساز می شود
پیری بوسیله افزایش التهاب و کاهش عملکرد سلول های بنیادی مشخص می شود اما ارتباط این فرایندها با یکدیگر به خوبی درک نشده است.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 09:30
ارتباط بین سطح کاهش یافته HDAC3 و ناباروری در بیماران مبتلا به اندومتریوز
تیمی از محققین آمریکایی و کره ای ارتباط بین سطوح پایین HDAC3 و ناباروری را در بیماران مبتلا به اندومتریوز کشف کرده اند.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 09:00
اعلام همکاری NYSCF با Ngene برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری ها
انستیتو تحقیقات بنیاد سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) به تازگی اعلام کرده است که قصد همکاری با کمپانی Ngene برای ایجاد درمان های جدیدی دارد که از پتانسیل سلول های بنیادی انسانی و تکنیک های ویرایش ژنی برای بیماری های مختلف استفاده می کنند.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 08:30
یک روش انتقالی برای وزیکول های خارج سلولی غنی از میکروRNA
روشی برای تولید انبوه وزیکول های خارج سلولی غنی از میکروRNAهای خاص و به منظور استفاده در طب بازساختی بوسیله محققین انستیتو ویک فارست ایجاد شده است که فرایند تولید استانداردی را برای کاربرد بالینی و درمانی این وزیکول ها ارائه می دهد.
دوشنبه، 24 دی 1397 - 08:00
درک بهتر تومور مغزی مهاجم رابدوئید تراتوئید
پژوهشی بوسیله دانشگاه نیوکاسل به محققین اجازه داده است که درک بهتری در مورد شکلی تهاجمی از سرطان مغزی کودکان بدست آورند.
شنبه، 22 دی 1397 - 11:00
مطالعات سلول های بنیادی سر نخ هایی را برای بهینه سازی پیوند مغز استخوان ارائه می دهد
پیوندهای مغز استخوان که شامل پیوند سلول های بنیادی خونی سالم است، بهترین درمان برای بسیاری از سرطان ها، اختلالات خونی و بیماری های ایمنی است. سالانه نزدیک به 22 هزار پیوند مغز استخوان در آمریکا صورت می گیرد اما نحوه عملکرد این پیوند طی درمان به خوبی شناخته نشده است.
شنبه، 22 دی 1397 - 10:30
کشف تغییراتی در تکوین سلول و درک این که چگونه ژن ها جنین های اولیه را شکل می دهند
بدن ما تقریبا 14 تریلیون سلول دار و هر کدام دارای هسته ای هستند که طول DNA آن ها تقریبا دو متر است و این در حالی است که پهنای این DNA تقریبا 20 آنگستروم است. برای این که DNA به درستی درون سلول قرار گیرند باید پیرامون پروتئین های خاصی بپیچد. این امر مانع از اتصال پروتئین های تنظیمی ژنی به رشته های کد کننده های پروتئین در ژنوم می شود و موجبات خاموش ماندن ژن را فراهم می کند.
شنبه، 22 دی 1397 - 10:00
متابولیت تولید شده بوسیله میکروبیوم روده از انار، بیماری روده التهابی را کاهش می دهد
محققین دانشگاه لوئیزویل نشان داده اند که متابولیت میکروبی(یورولیتین A) که از ترکیبات موجود در توت ها و انارها مشتق می شود می تواند بیماری های روده التهابی (IBD) را کاهش دهد. میلیون ها فرد در سراسر دنیا از بیماری روده التهابی(به صورت کرون یا کولیت اولسراتیو) رنج می برند و درمان های موثر اندکی در این زمینه در دسترس است.
شنبه، 22 دی 1397 - 09:29
استفاده از ژنتیک سلول های چربی انسانی برای پیش بینی پاسخ به داروهای ضد دیابتی
داروهایی موسوم به تیازولیدین دیون ها(TZDs) با هدف قرار دادن فعالیت یک پروتئین گیرنده، مقاومت انسولینی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو معکوس می کنند. با این حال، آرایه ای از عوارض جانبی شامل چاق شدن، ادم وکلسترول بالا استفاده از آن ها در بالین را محدود می کند.
شنبه، 22 دی 1397 - 09:00
سلول های گلیالی می توانند نورون ها را به سمت بیماری پارکینسون سوق دهند
محققین دانشگاه بارسلونا ورژن های ناقصی از سلول های مغزی انسانی موسوم به آستروسیت ها را نشان داده اند که با تجمع پروتئین های سمی که مشخصه بیماری پارکینسون هستند، مرتبط هستند. آستروسیت های مطالعه شده که از بیماران پارکینسونی دارای موتاسیون جداسازی شده بودند در مقایسه با آستروسیت های مشتق از افراد سالم منجر به تجمع بیشتر سم(آلفا-سینکولین) می شوند.
شنبه، 22 دی 1397 - 08:30