(آرشیو ماه دی 1397)
دیدگاه های جدید در مورد سرطان سینه تهاجمی
محققین دانشگاه کاردیف پروتئینی را کشف کرده اند که منجر به ایجاد سرطان سینه تهاجمی می شود و می تواند هدفی برای ایجاد درمان های جدید و موثر برای این سرطان باشد.
یکشنبه، 16 دی 1397 - 09:30
ایجاد درمانی که بینایی را طی عفونت ها یا تروماهای چشمی نجات می دهد
محققین دانشگاه بیرمنگام، قطره چشمی را تولید کرده اند که می تواند اسکارهای موجود روی سطح چشم که بینایی فرد را تهدید می کنند، سریعا کاهش دهند.
یکشنبه، 16 دی 1397 - 09:00
مرحله دوم طرح کار آزمایی بالینی سلول های بنیادی آغاز شد
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: مرحله دوم برزگترین طرح کار آزمایی بالینی سلول های بنیادی برای کودکان چهار تا 14 سال مبتلا به بیماری فلج مغزی از ابتدای دی ماه جاری آغاز شد.
یکشنبه، 16 دی 1397 - 08:41
یک آنزیم ویرایش کننده نادرست منجر به از دست رفتن RNA سرکوب کننده توموری و پیشرفت لوکمیا می شود
محققین دانشگاه کالیفرنیا چند روز پیش مطلبی را در مجله Cancer Cell‌ به چاپ رسانده اند که طی آن تشخیص یک ویرایش نسخه ای(copy editing) بوسیله آنزیم سلول های بنیادی موسوم به ADAR1 را گزارش کرده اند که در بیش از 20 نوع تومور فعال است و ممکن است نوعی رادار مولکولی برای تشخیص زودهنگام بدخیمی ها و هدف درمانی جدید برای سرطان های مقاوم به درمان باشد.
شنبه، 15 دی 1397 - 18:13
ژنوم مارموت هیمالیایی سرنخ هایی را در مورد نحوه سازش پذیری با ارتفاعات بالا ارائه می دهد
مارموت های هیمالیایی می توانند در ارتفاع بیش از 5 هزار متر در مناطق هیمالیایی هند، نپال،پاکستان و بخش هایی از چین زندگی کنند، یعنی ارتفاعی که بی نهایت سرد بوده و فشار اکسیژن و سایر منابع بسیار پایین است. محققین ژنوم این مارموت ها را برای اولین بار توالی یابی کرده اند تا راز این سازش پذیری بالا را کشف کنند.
شنبه، 15 دی 1397 - 15:11
دستگاه کوچک و قابل ایمپلنتی که از نور برای درمان مشکلات مثانه استفاده می کند
تیمی از محققین علوم اعصاب و مهندسین، دستگاه کوچک و قابل پیوندی را تولید کرده اند که این پتانسیل را دارد که به بیمارانی که دچار مشکلات مثانه ای هستند کمک کند و نیاز آن ها به داروها و محرک های الکتریکی را مرتفع می سازد.
شنبه، 15 دی 1397 - 14:10
استراتژی های ژن درمانی متنوع برای درمان بیماری پارکینسون
بیماری پارکینسون یک اختلال مخرب عصبی است که بوسیله نواقص حرکتی و غیر حرکتی مشخص می شود که عمدتا بوسیله فقدان سلول های دوپامینرژیک در جسم سیاه و هم چنین تخریب مسیر جسم سیاه-مخطط ایجاد می شود.
شنبه، 15 دی 1397 - 13:38
درمانی جدید و امیدوار کننده برای نابینایی کودکان
یک درمان جدید که با هدف بهبود دید افراد مبتلا به یکی از شایع ترین اشکال نابینایی کودکان ایجاد شده است، نتایج اولیه بسیار امیدوار کننده ای را نشان داده است.
شنبه، 15 دی 1397 - 12:00
چگونه سلول های عضلانی قلبی تولید شده از سلول های بنیادی می توانند عملیات پمپاژی انجام دهند
تیمی از محققین دانشگاه روتگر گام مهمی به سمت تحریک سلول های قلب بیمار برای خود ترمیمی برداشته اند. این مدل جدید می تواند نیاز به جراحی بای پس، پیوندهای قلبی و دستگاه های پمپ کننده مصنوعی را کاهش دهد.
پنجشنبه، 13 دی 1397 - 10:54
پلاکت های مشتق از سلول های بنیادی می توانند روز منبعی قابل اتکا و مطمئن برای انتقال خون باشند
محققین راهی را برای رشد پلاکت های انسانی از سلول های بنیادی مشتق از چربی در شرایط آزمایشگاهی یافته اند. این دستاورد نشان می دهد که این پلاکت های تولید شده می توانند در نهایت نیاز به استفاده از پلاکت های اهدایی برای بیماران سرطانی و ... را تا حد زیادی مرتفع سازند.
پنجشنبه، 13 دی 1397 - 10:47
سرنخ های ژنتیکی جدید در مورد شکل اولیه زوال عقل
برخلاف بیماری های آلزایمر شایع تر، زوال عقل پیشانی گیجگاهی بیشتر تمایل دارد که افراد جوان را تحت تاثیر قرار دهد. بیماران مبتلا به این بیماری معمولا زمانی حافظه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد که آن 60 سالگی را پشت سر گذاشته باشند اما این بیماری در قالب زوال عقل پیشانی گیجگاهی می تواند افراد جوان تری که در دهه چهل زندگی شان هستند را نیز تحت تاثیر قرار دهد و درمان موثری نیز برای آن وجود ندارد.
پنجشنبه، 13 دی 1397 - 10:37
10 خبر داغ علوم سلولی در 2018 (بخش دوم)
در این خبر به برخی از مطالعاتی می پردازیم که در زمینه سلول های بنیادی، پرینت سه بعدی و ویرایش ژن با استفاده از CRISPR‌ در سال 2018 منتشر شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.
پنجشنبه، 13 دی 1397 - 10:15
گامی جدید به سمت درمان های جایگزین در دیابت نوع یک
محققین سیگنال هایی را کشف کرده اند سرنوشت سلول های نابالغ پانکراسی را تعیین می کنند. به نظر می رسد که این سلول های پانکراسی بسیار متحرک بوده و سرنوشت آن ها شدیدا تحت تاثیر محیط بینابینی آن ها قرار دارد.
چهارشنبه، 12 دی 1397 - 13:00
روشی سریع و قوی برای پروفایل کردن تک سلول ها
بسیاری از سلول های بدن ما به صورت گیج کننده ای عمل می کنند که هنوز علم موفق نشده است آن را به طور کامل درک کند. این امر در مورد سلول های ایمنی که برای حفاظت بدن در برابر بیماری های خطرناک مهم هستند نیز صادق است.
چهارشنبه، 12 دی 1397 - 12:00
یک مولکول هدایت کننده قابل انتشار که منجر به تقسیم مغز می شود
مرزهای بین مناطق مختلف مغزی برای عملکرد مغز ضروری است. اخیرا مطالعه ای نشان داده است که ماشین مولکولی قرار گرفته در غشای سلولی از جمله مولکول های چسبندگی سلول مسئول تنظیم تشکیل این مرزهای مغزی هستند. در این میان Netrin مولکول هدایت کننده قابل انتشاری است که جذب و /یا دفع سلول ها را تنظیم می کند.
چهارشنبه، 12 دی 1397 - 11:25
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه