(آرشیو ماه اردیبهشت 1397)
رویکرد محاسباتی جدید برای کمک به شناسایی دقیق تر موتاسیون های سلول های توموری
محققین مرکز ژنوم نیویورک(NYGC) روش محاسباتی جدیدی را طراحی کرده اند که به آن ها اجازه شناسایی موتاسیون های ژنی نادر در سلول های سرطانی با دقت و حساسیت بیشتر از روش های فعلی را می دهد.
شنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 09:00
چرا گاهی سلول های بنیادی به یک اندازه در سلول درمانی موثر هستند
سلول های بنیادی به دلیل توانایی شان در تولید انواع بافت های مختلف، در طب بازساختی بسیار موثر نشان داده اند اما بدلیل این که بهترین گزینه در این زمینه سلول های بنیادی جنینی است و این سلول های بنیادی با چالش های اخلاقی همراه است، استفاده از سلول های بنیادی با محدودیت هایی مواجه است. یک راه برای مقابله با محدودیت ها بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک و تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی است.
ﺳﻪشنبه، 11 اردیبهشت 1397 - 10:00
ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی با ماتریکس فیبرینی برای احیای عملکرد حرکتی
تیمی تحقیقاتی از مدل رتی آسیب های نخاعی برای مطالعات شان استفاده کرده و نشان داده اند که ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی با ماتریکس فیبرینی می تواند منجر به احیای عملکرد حرکتی در این رت ها شود.
ﺳﻪشنبه، 11 اردیبهشت 1397 - 09:00
رشد مدل های مغزی سه بعدی برای درک بهتر اوتیسم، زوال عقل و شیزوفرنی
اخیرا محققین در انستیتو سالک روشی را برای ایجاد ساختارهای ریز مغزی در آزمایشگاه ایجاد کرده اند. این بافت های مغزی کوچک می توانند در تحقیقاتی که به منظور یافتن درمان برای مشکلات عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون، اوتیسم و ... صورت می گیرند، مورد استفاده قرار گیرند.
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 15:30
هر تومور روده ای و هر سلول سرطان روده ای، مشخصه های ژنتیکی منحصربفردش را دارد
پژوهشی جدید در مورد سرطان روده نشان داده است که هر تومور و هر سلول درون تومور از نظر ژنتیکی منحصربفرد است.
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 15:00
سلول درمانی ممکن است به معکوس کردن عوارض یائسگی زودرس و احیای باروری کمک کند
زنان جوان مبتلا به نارسایی زودرس تخمدان(POI) ممکن است بتوانند از سلول های بنیادی مغز استخوان شان برای جوان سازی مجدد تخمدان هایشان و پرهیز از اثرات یائسگی زودرس استفاده کنند.
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 14:30
محققین از سلول های بنیادی هاپلوئیدی برای ایجاد یک اطلس ژنوم انسانی استفاده کرده اند
محققین از یک تکنولوژی ویرایش ژنی پیشرفته برای ایجاد نوع جدیدی از سلول های بنیادی جنینی و یک اطلس ژنوم انسانی استفاده کرده اند. داده های بدست آمده از این اطلس می تواند نقش ژن های ما در سلامتی و بیماری را نشان دهد.
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 14:00
ارزیابی سلول درمانی برای درمان و مهار مشکلاتی که بعد از آسیب های ترومایی رخ می دهند
مرکز علوم بهداشت هیوستون در دانشگاه تگزاس برای انجام یک مطالعه بالینی که برای اولین بار از سلول های بنیادی برای درمان و مهار مشکلات مربوط به آسیب ترومایی شدید استفاده کرده است، بودجه ای را از کنسرسیوم تکنولوژی های پزشکی(MTEC) ‌دریافت کرده اند.
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 - 13:30
پیوند موفقیت آمیز کلیه های آلوده به هپاتیت C به بیماران کلیوی عاری از هپاتیت
در مطالعه ای کوچک، محققین جان هاپکینز با موفقیت 10 کلیه آلوده به هپاتیت C را به بیمارانی که به این ویروس آلوده نبودند پیوند کردند و مانع از آلوده شدن بیماران به این ویروس شدند. موفقیت این پیوند بدین معنی است که اندام های بیشتری برای بیمارانی که در انتظار پیوند کلیه هستند وجود خواهد داشت.
شنبه، 08 اردیبهشت 1397 - 10:00
تکنیک های تصویربرداری قلبی جدیدی که زمان تست ها را کوتاه کرده و منجر به افزایش راحتی بیماران می شود
تیمی از پژوهشگران Cedars-Sinai تکنیک جدیدی را برای انجام تست های MRI قلبی طراحی کرده اند که منجر به افزایش راحتی بیماران می شود، زمان تست ها را کوتاه می کند و این پتانسیل را دارد که منجر به افزایش دقت تست ها شود.
شنبه، 08 اردیبهشت 1397 - 09:30
پلیمری نازک و منعطف برای درک عمقی تر مغز
چندین دهه است که مطالعات پژوهشی متعدد به دنبال درک ارتباطات بین نواحی میکروسکوپی مختلف مغز، بویژه نورون ها، هستند و امیدوارند که با درک بیشتر از این ارتباطات، راه کارهای درمانی بالقوه ای را کشف کنند.
شنبه، 08 اردیبهشت 1397 - 09:00
اطلاعاتی جدید در مورد سلول های بنیادی و نیچ آن ها
سلول های بنیادی توانایی تبدیل شدن یا تمایز به بسیاری از انواع مختلف سلول های بدن را دارند. آن ها می توانند به عنوان یک سیستم ترمیمی برای جایگزینی سلول های پیر و آسیب دیده نیز عمل کنند. با توانایی های بازسازی کنندگی، این سلول های بنیادی پتانسیل بالایی برای درمان بیماری های مختلف دارند.
شنبه، 08 اردیبهشت 1397 - 08:30
کشف چهار زیر نوع از ملانوما که به ایجاد رویکردهای درمانی جدید کمک می کند
ملانوما، یک سرطان پوستی نادر اما کشنده است که مشخص شده است به مراحل اولیه تری از تمایز سوئیچ می کند و بدین ترتیب به درمان های موجود مقاومت نشان می دهد.
شنبه، 08 اردیبهشت 1397 - 08:00
شناسایی پروتئین مسئول سوخت رسانی سرطان سینه سه گانه منفی
سرطان سینه سه گانه منفی نرخ بقای ضعیفی دارند و در مطالعه ای جدید محققین مسیر سلول های بنیادی را کشف کرده اند که ممکن است موجب پیشرفت این بیماری شود و می تواند هدفی نیز برای درمان این بیماری باشد.
جمعه، 07 اردیبهشت 1397 - 09:00
شاخصی برای اندازه گیری شباهت های بین سلول های سرطانی و سلول های بنیادی پرتوان
یک متدلوژی جدید که تهاجمی بودن تومور و خطر عود مجدد را اندازه گیری می کند می تواند به پزشکان برای طراحی درمان جدید کمک کند.
چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1397 - 15:00