(آرشیو ماه خرداد 1397)
کشف نقش یک ژن مرتبط با شیزوفرنی در تکوین مغز
محققین 150 پروتئین را شناسایی کرده اند که روی فعالیت سلولی و تکوین مغز اثر می گذارند و می توانند در بروز اختلالات ذهنی مانند شیزوفرنی، اختلال دو قطبی و افسردگی نقش داشته باشند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 14:30
تحریک مکرر موجب بزرگ شدن خارهای دندریتی می شود
حتی در مغز بالغین نیز، نورون های جدیدی در سراسر عمر تولید می شود. در مطالعه ای که اخیرا در PNAS به چاپ رسیده است گروهی از محققین در دانشگاه گونه تغییرات پلاستیک نورون های تولید شده در زمان بلوغ در هیپوکامپ را نشان داده اند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 14:00
نگاهی به اولیه ترین تصمیات در شکل گیری جنین انسانی
فاکتورهایی که هویت سلول ها را شکل می دهند همواره به صورت یک راز و معما بوده اند. برای مثال، چرا یک سلول بنیادی در جنین انسان به نورون تبدیل می شود و به سلول عضلانی تبدیل نمی شود؟ و چرا سلول بنیادی دیگر تصمیم می گیرد به جای سلول قلبی سلول غضروفی را بسازد.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 13:15
پرینت سه بعدی زنده داربست های استخوان زا درون نواقص استخوانی
در 47مین نشست انجمن تحقیقات دندانپزشکی آمریکا(AADR)، محققین دانشگاه تگزاس مطالعه ای تحت عنوان" Live 3D Printing of Osteogenic Scaffolds Into Bone Defects " را ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 12:45
ترمیم آسیب نخاعی حاد در میمون ها
آسیب های طناب نخاعی جزء شدیدترین آسیب ها و صعب العلاج ترین مشکلات پزشکی محسوب می شوند که منجر به ناتوانی دائمی در مواردی مانند عملکرد عضلانی، حس و عملکردهای اتونوم می شوند. تحقیقات پزشکی در حال حاضر به دنبال القای ترمیم اعصاب نخاعی در بیماران آسیب دیده است و در سال های اخیر پیشرفت های محسوسی در مطالعات روی جوندگان و پریمات های غیر انسانی بدست آمده است.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 12:01
اثرات ویتامین B3 روی سلول های عصبی آسیب دیده در بیماران پارکینسونی
دستان لرزان، عضلات سفت و حرکات آهسته، همگی از علایم مشخص بیماران پارکینسونی است. بیش از 220 هزار نفر در آلمان تحت تاثیر این بیماری قرار دارند و سالانه نیز بر تعداد این افراد اضافه می شود.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 11:37
چهارمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی بانک خون بندناف رویان
شرکت فناوری بن یاخته های رویان از طرح های برگزیده پژوهشی و فناوری حوزه سلول های بنیادی با محوریت سلول بنیادی خونساز، سلول های بنیادی بالغین، بانک سلول بنیادی خون بندناف و سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی حمایت می کند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 08:31
استفاده از داروهای فعال شونده بوسیله نور برای تخریب تومورهای عمقی
زمانی که یک بیمار مبتلا به سرطانی خطرناک و کشنده شده است که به تمام بدن متاستاز کرده است، پزشکان ناچار به استفاده از شیمی درمانی یا پرتودرمانی می شوند که هم به سلول های سرطانی و هم به بافت های سالم پیرامونی آسیب می رساند.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 12:00
معکوس کردن نواقص رفتاری اجتماعی در موش ها با استفاده از داروی ضد سرطان
مطالعه ای بوسیله محققین دانشگاه بوفالو حاکی از موفقیت آمیز بودن یک داروی ضد سرطانی برای موش های مدل شده برای اوتیسم بوده است.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 11:00
پیوند موفقیت آمیز سلول های پیش ساز عصبی به طناب نخاعی خوک ها بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی
یک مشکل اصلی استفاده از سلول های بنیادی عصبی مشتق از اهدا کننده های از نظر ژنتیکی مختلف، برای جایگزین بافت های آسیب دیده یا تخریب شده مانند آسیب نخاعی، رد این پیوند ها به دلیل واکنش ایمنی است که استفاده از داروها یا تکنیک های سرکوب کننده ایمنی را امری اجتناب ناپذیر می سازد.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 10:30
جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده برای درمان شروع ناگهانی دیابت نوع یک در موش
محققین جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده ای را در آزمایشگاه تولید کرده اند که یک سیستم گردش خون را ایجاد کردند، هورمون هایی شبیه انسولین را ترشح کردند و با موفقیت شروع ناگهانی دیابت نوع یک را در موش های پیوند شده درمان کردند.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 10:00
برخلاف یک باور قدیمی، میلین رشد نورون ها را در آسیب های نخاعی افزایش می دهد
بهبودی آسیب های نخاعی شدید بسیار مشکل است و اغلب منجر به ناتوانی یا فلجی دائم می شود. در سال های اخیر محققین بسیاری سعی داشته اند که از درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی به عنوان یک رویکرد بالقوه برای ترمیم و جایگزینی سلول های عصبی آسیب دیده استفاده کنند. اما در این میان مشکلاتی بر سر راه وجود داشته است که محققین یکی از آن ها را میلین پوشاننده اعصاب می دانند که موجب مهار رشد عصبی می شود.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 09:30
ارتباط بین موی خاکستری با فعالیت سیستم ایمنی و عفونت ویروسی
مطالعه ای جدید روی موش ها، دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چرا موی برخی از افراد در پاسخ به بیماری های خطرناک و یا استرس مزمن خاکستری می شود، ارائه کرده است.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 09:00
پروفایل کردن  ارگانوئیدها منجر به شناسایی درمان های جدید برای سرطان پانکراس می شود
ارگانوئیدهای مشتق از بیماران که به صورت کره ای توخالی از سلول های مشتق از تومورها هستند می توانند به صورت سریع و صحیح پیش بینی کنند که بیماران مبتلا به سرطان پانکراس چگونه می توانند به طیف وسیع درمان ها پاسخ دهند و بدین ترتیب رسیدن به یک درمان یا دارو موثر برای این سرطان کشنده را تسهیل کنند.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 08:30
واکسن سرطان مغز موثر در برخی از بیماران
اغلب بیماران مبتلا به سرطان کشنده گلیوبلاستوما ظرف کمتر از 18 ماه بعد از تشخیص می میرند. اما کارآزمایی های بالینی در چندین مرکزی حاکی از این بوده است که یک واکسن اختصاصی می تواند سرطان مغز را هدف قرار داده و نرخ بقای چنین بیمارانی را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 29 خرداد 1397 - 08:00
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه