(آرشیو ماه خرداد 1397)
ارتباط بین سرطان سینه و ساعت درونی بدن
سال هاست که محققین ثابت کرده اند که موتاسیون های ژنی BRCA1 و BRCA2 با افزایش خطر سرطان سینه ارتباط مستقیم دارند.
چهارشنبه، 02 خرداد 1397 - 09:00
بکارگیری سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی در پزشکی دقیق برای بیماری های وراثتی
محققین دانشگاه هنگ کنگ(HKU) با موفقیت از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) مشتق از سلول های پوستی بیماران برای تست داروها استفاده کرده اند. این موفقیت حاکی از نزدیک تر شدن محققین به استفاده از سلول های بنیادی در پزشکی دقیق و درمان بیماران مبتلا به بیماری های وراثتی است.
چهارشنبه، 02 خرداد 1397 - 08:00
هدف قرار دادن تلومرها برای چیره شدن بر مقاومت درمانی ملانومای پیشرفته
فعالیت تلومرازی نابجا در ملانوما بسیار شایع است و ممکن است یک مکانیسم شایع حفاظت از سلول های توموری در درمان های هدفمند و ایمنی درمانی ها باشد.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 12:00
منشا کلیوی سلول های بنیادی آمنیوتیک بدست آمده طی زایمان های سزارینی
مایع آمنیوتیک به طور معمول می تواند بدون این که آسیبی به مادر یا نوزاد بزند بدست آید. پیش از این محققین نشان داده اند که مایع آمنیوتیک حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی است که پتانسیل تمایزی و بازسازی کنندگی بالایی دارند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 11:30
سلول های بنیادی می توانند به کشف داروهای جدید سرعت ببخشند
محققین سلول های بنیادی به تست 3000 دارو و فاکتور شیمی برای کمک به درمان بیماران خواهند پرداخت. این داروها برای درمان سرطان و بهبود شکستگی های استخوانی بزرگ تست خواهند شد.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 11:00
استفاده از قرص هایی که به تشخیص سرطان کمک می کنند ممکن است بهتر از استفاده از ماموگرافی باشد
حدود یک سوم زنانی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، برای تشخیص سرطان شان متحمل استفاده از رویکردهایی می شوند که انجام آن ها ضرورتی نداشته است، اما در مطالعه ای جدید محققین روشی را ابداع کرده اند که می تواند در تشخیص تومورهای خوش خیم و بدخیم به نحو بهتری عمل کند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 10:30
نورون های سندرم X شکننده قابل احیا شدن هستند
سندرم X شکننده، یکی از دلایل ناتوانی های ذهنی در جنس مذکر است که از هر 3600 نوزاد مذکری که متولد می شود، یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. محققین در انستیتو Whitehead توانسته اند برای اولین بار نورون هایی که تحت تاثیر این سندرم قرار می گیرند را با استفاده از تکنولوژی CRISPR/Cas9 اصلاح کرده و متیلاسیون آن ها را بردارند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 10:00
کشف مکانیسم ها و مارکرهای اپی ژنتیکی دخیل در بیماری های مختلف از سرطان گرفته تا ناباروری
محققین دانشگاه مریلند به دنبال راهی برای شناسایی مکانیسم های منجر به تکوین سلول های بنیادی خط زایا یا سلول های زایا هستند. این سلول های بنیادی، تنها سلول هایی هستند که می توانند اطلاعات ژنتیکی را به نسل بعد منتقل کنند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 09:30
مهندسی یک داروی آنتی بادی مطمئن
یک رویکرد خلاقانه برای مهندسی پروتئین می تواند منجر به تولید داروهای مبتنی بر آنتی بادی شود که سمیت کمتری دارند اما موثرتر هستند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 09:00
برخی از دلایل خاص ناباروری و سقط جنین
مطالعه ای جدید اطلاعاتی را در مورد مرحله ای کلیدی که سلول های جنینی انسانی باید قبل از لانه گزینی از آن عبور کنند را ارائه کرده است. این مطالعه که در دانشگاه UCLA صورت گرفته است می تواند برخی دلایل ناباروری یا سقط جنین های خودبخودی را توضیح دهد.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 08:30
پروتئین های مربوط به سلول های بنیادی می توانند منشا تومورهای کودکان را شناسایی کنند
محققین نشان داده اند که برخی سارکوماهای خاص از سلول های بنیادی مزانشیمی منشا می گیرند. با این حال، بیان سلول های بنیادی عصبی در سایرین نیز مشاهده شده است. شناسایی و جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های بنیادی عصبی به یافتن پروتئین های خاصی بستگی دارد که بوسیله هر دو نوع سلول بیان می شوند.
ﺳﻪشنبه، 01 خرداد 1397 - 08:00
صفحه 9 از 9ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه