(آرشیو ماه تیر 1397)
مشکلات کف لگن و بی اختیاری ادراری به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد
به دلیل تفاوت های آناتومیکی و هم چنین استرس های خاص همراه با بارداری و تولد بچه، بی اختیاری و مشکلات کف لگن به طور ویژه ای بین خانم ها شایع است.
شنبه، 23 تیر 1397 - 22:53
پیشرفت در درمان بیماری های ناتوان کننده فک
محققین UCI برای اولین بار توانسته یک نقص شایع آرواره موسوم به ناکارآمدی مفصل تمپوروماندیبولار یا مفصل گیجگاهی-فک بالا را به طور بی خطر در مدل جانوری بزرگ درمان کنند.
شنبه، 23 تیر 1397 - 22:46
تکنولوژی ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 می تواند نقصان آلفا-1 آنتی تریپسین را تصحیح کند
پژوهشی جدید از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISRP/Cas9 برای تصحیح موتاسیون ژنی مسئول نقصان آلفا-1 آنتی تریپسین(AAT) استفده کرده است و توانسته است با موفقیت این ژن را در کبد موش های دچار نقصان AAT تصحیح کند و سطح آن را به سطح طبیعی بازگرداند.
شنبه، 23 تیر 1397 - 00:25
محور تنظیمی برای ماتریکس متالوپروتئیناز MMP14 مرتبط با سرطان
متالوپروتئیناز مرتبط با غشای MMP14، نقش بارزی را در بافت های سرطانی مختلف مانند سرطان سینه و ملانوما بازی می کند و خطر متاستاز را افزایش می دهد. مطالعه ای در دانشگاه هلسینکی فنلاند نشان داده است که Prox1 سطح پروتئین MMP14 را با سرکوب رونویسی ژن MMP14 به طور منفی تنظیم می کند.
شنبه، 23 تیر 1397 - 00:13
اهدای بودجه برای یک ثبت اختراع در زمینه سلول های بنیادی و بیماری کبدی
یک کمپانی بین المللی در کالیفرنیا به نام International Stem Cell Corporation(ISCO) به تازگی اعلام کرده است که اداره ثبت اختراع و نوآوری ایالات متحده(USPTO)، یک ثبت اختراع مربوط به این کمپانی که شامل روشی برای تولید جمعیت های خالص سلول های اندودرم قطعی(پیش سازهای سلولی کبد و پانکراس) از سلول های بنیادی پرتوان انسانی است را مورد حمایت مالی قرار داده است.
جمعه، 22 تیر 1397 - 23:59
دیدگاه های جدید در مورد نحوه تکوین اوتیسم در مغز انسان
تیمی از محققین مک گیل به سرپرستی دکتر کارل ارنست، مکانیسم مولکولی را شناسایی کرده اند که ممکن است در ایجاد اوتیسم نقش داشته باشد.
جمعه، 22 تیر 1397 - 23:51
استفاده از داروهای مهار کننده تیروزین کینازی می تواند به درمان قطعی لوکمیای میلوئید مزمن منجر شود
بیماران مبتلا به نوعی سرطان خون که به آهستگی تکوین می یابد، می توانند از یک درمان بی خطر بهره مند شده و در آینده ای نزدیک از سرطان رهایی یابند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 23:47
ایمپلنت دریچه های قلبی طراحی شده کامپیوتری به گوسفند برای اولین بار
بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ در اروپا محسوب می شود و سالانه نزدیک به چهار میلیون نفر در اروپا به دلیل بیماری های قلبی می میرند که این میزان حدود 45 درصد مرگ کلی در سطح این قاره است.
جمعه، 22 تیر 1397 - 23:42
اختراع وسیله ای پزشکی برای تکثیر و تمایز سلول های بنیادی عصبی
تیمی از پژوهشگران در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ(HKBU)، دستگاهی با یک لایه نانوتکنولوژی خاص را برای تکثیر و تمایز آزمایشگاهی سلول های بنیادی عصبی اختراع کرده اند. این دستگاه یا ماتریکس جدید می تواند خطر کارسینوژن یا التهاب را در سلول درمانی بیماری های مخرب عصبی، بیماری های سیستمیک مزمن و بیماری های مفصلی مخرب کاهش دهد.
جمعه، 22 تیر 1397 - 23:33
سلول های ایمنی که منجر به ایجاد و ادامه بیماری روده التهابی مزمن می شوند
دکتر هرینگتون و همکارانش در دانشگاه آلاباما در مطالعات پیش درمانگاهی مجموعه ای از سلول های ایمنی را شناسایی کرده اند که منجر به بروز و ادامه داشتن بیماری روده التهابی می شوند. این سلول ها می توانند اهدافی بالقوه برای تسکین یا معالجه بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو باشند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 22:50
استفاده از سلول های بنیادی برای عضله زایی مجدد قلب انفارکته میمون ماکائو
محققین دانشکده پزشکی UW در سیاتل توانسته اند با موفقیت از سلول های بنیادی انسانی برای احیای عملکرد قلبی میمون ها مبتلا به نارسایی قلبی استفاده کنند. یافته های آن ها پیشنهاد می کند که این تکنیک می تواند برای درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی موثر باشد.
جمعه، 22 تیر 1397 - 22:42
مزایای آنتی اکسیدانی خواب
در جامعه مدرن، درک خواب و مسائل مربوط به به آن روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و بی خوابی های مزمن شایع و فراگیر شده است. شواهد زیاد نشان دهنده ارتباط بین بی خوابی و اثرات منفی آن روی سلامتی است.
جمعه، 22 تیر 1397 - 19:44
طبیعت برای محافظت از زخم ها در برابر عفونت مرهم خاص خود را می سازد
پژوهشی جدید راهی را شناسایی کرده است که به موجب آن طبیعت مرهم یا ضماد خاص خود را جهت ممانعت از ورود باکتری ها و سایر میکرو ارگانیسم ها به زخم های باز تولید می کند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 19:38
تولید استخوان با استفاده از پرینتر سه بعدی
رشته به رشته و لایه به لایه، دکتر دانیل چن و همکارانش توانسته گامی دیگر به ترمیم و بازسازی استخوان ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی نزدیک شوند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 19:17
کشف ژنی که نسبت استخوان به چربی را در مغز استخوان کنترل می کند
ژنی که پیش از این نقش آن در کنترل متابولیسم انسانی مشخص شده بود، در ایجاد تعادل و توازن استخوان و چربی در مغز استخوان و هم چنین این امر که چگونه سلول های بنیادی بالغ، سرنوشت نهایی شان را تعیین کنند، نیز نقش دارد. این یافته ها می تواند منجر به درک بهتر نقش برهم خوردن نسبت استخوان به چربی و بروز مشکلاتی برای سلامتی کمک کند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 19:05
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه