(آرشیو ماه تیر 1397)
اندام های رشد یافته در خوک می توانند مشکلات مربوط به کمبود عضو و رد ایمنی عضو پیوندی را حل کنند
رشد اندام های انسانی برای پیوند(زنوپیوند) می تواند به حل مشکل کمبود حیاتی اندام های انسانی در دسترس برای پیوند کمک کند. اما در بین فرهنگ های مختلف موضع گیری های مختلفی در استفاده از آن ها وجود دارد.
جمعه، 22 تیر 1397 - 18:47
سلول های بنیادی برای درمان دیستروفی عضلانی
محققین انستیتو مغز و نخاع بمبئی توانسته اند از سلول های بنیادی برای درمان یک بیمار مبتلا به دیستروفی عضلانی استفاده کنند.
جمعه، 22 تیر 1397 - 18:28
کشف برهمکنش های بین کروموزوم های 12 و 17
کروموزوم ها چگونه در هسته سلول ها سازماندهی می شوند؟ آیا این احتمال وجود دارد که آن ها با یکدیگر در تماس باشند؟ در جواب این سوال ها و کشف ویژگی های پایه ارتباط بین کروموزوم های مختلف، دکتر فیلیپ ماس و همکارانش در مرکز مکس دولبریک برهمکنش های بین کروموزوم های 12 و 17 را شناسایی کرده اند.
پنجشنبه، 21 تیر 1397 - 00:11
ارتباط بین نورون های زیر صفحه و اختلالات مغزی
از بین رفتن یک ناحیه کامل مغزی می تواند موجب نگرانی باشد. در واقع چندین دهه است که محققین تصور می کنند که ناحیه ای از مغز موسوم به زیر صفحه(subpalte)، طی دوره جنینی انسانی ناپدید می شود. اما اخیرا آن ها مشابهت های ژنتیکی را بین سلول های ناحیه زیر صفحه و نورون های دخیل در اوتیسم شناسایی کرده اند.
پنجشنبه، 21 تیر 1397 - 00:05
ماتریکس iPSC سه بعدی MyEZGel برای پیش بینی in vivo صحیح تر
کمپانی AMSBIO اعلام کرده است که یک ابزار قوی و جدید برای کشت سه بعدی و آزمایشگاهی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) موسوم به MyEZGel™ 3D-iPSC Matrix ، پیش بینی های in vivo صحیح تر در پژوهش های علوم زیستی و تکوینی را مقدور می سازد.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 23:32
کشف عملکرد جدید فاکتور رشد فیبروبلاستی 2(FGF2) برای سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی
مطالعه ای جدید بوسیله محققین ژاپنی حاکی از نقش FGF2 در پیشبرد تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی است.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 23:17
ایمنی درمانی CAR-T cell بازیگر جدیدی را رو کرده است
ظهور ایمنی درمانی های CAR-T cell ورژن های مدیفه شده ای از سلول های T‌را برای هدف قرار دادن و کشتن سلول های سرطانی تولید کرده اند.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 23:11
رژیم غذایی اولیه مادران روی تکوین مغز و حافظه بزرگسالی اثر می گذارد
طبق پژوهشی که اخیرا در دانشگاه ساوتهمپتون صورت گرفته است، کمبود پروتئین در رژیم غذایی مادر در اوایل بارداری(حول و حوش زمان باردار شدن)، می تواند اثر بادوانی روی تکوین مغز داشته باشد.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 23:03
دو پروتئین دخیل در اپی ژنتیک شیستوزوما، نقش های کلیدی را در زیست ناشی انگل ها بازی می کنند
با توجه به تحقیقات جدید ارائه شده در Plos Pathogen توسط کاترین گایر و همکارانش در دانشگاه آبریزوایت بریتانیا، دو پروتئین که نشانه های متیلاسیون DNA را در Schistosoma mansoni شناسایی و ترجمه می کنند برای رشد سلول های بنیادی بالغ در کرم انگلی گوسفند و همچنین تولید تخم بوسیله آن ها ضروری هستند.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 22:56
درمان اختلال خونی در موش جنینی با استفاده از ویرایش ژن
تلاش های سه آزمایشگاه در دانشگاه Yale برای اولین بار منجر به تصحیح موتاسیونی در جنین های موش شده است که منجر به کم خونی شدید می شود.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 00:13
پژوهش های سلول های بنیادی انسانی منجر به شناسایی مسیرهای ژنتیکی جدید برای کنترل ضربان قلب شده است
مطالعه ای جدید روی تکوین قلب انسان منجر به شناسایی راهی شده است که سلول های عضلانی قلبی منقبض می شوند.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 00:07
مولکول های فلورسنسی که نشان می دهند سلول های سرطانی چگونه مهار می شوند
تیمی از محققین دانشگاه لوند سوئد واریته فلورسنسی از مولکولی را تولید کرده اند که سلول های بنیادی سرطانی را مهار می کند. تصویربرداری ورود این مولکول به سلول ها محققین را قادر می سازد که از این روش برای توصیف نحوه عملکرد و مکان عملکرد مولکول در مقابله با سلول های بنیادی سرطانی استفاده کنند.
چهارشنبه، 20 تیر 1397 - 00:02
ترکیب یک داروی آزمایشگاهی با پرتو درمانی برای کشتن تومورهای مغزی
مطالعه ای در دانشگاه ویرجینیا نشان داده است که یک داروی آزمایشگاهی موسوم به AZ32 می تواند به طور انتخابی تومورهای مغزی را با پرتو درمانی حساس کند و به طور قابل توجهی بقای مدل های موشی گلیوبلاستومای مولتی فرم(GBM) را افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 19 تیر 1397 - 23:57
تکنولوژی CRISPR/Cas9 یک تعیین کننده مهم در پژوهش های زیست شناسی انسانی
یکی از دستاوردهای یک دهه گذشته که در interestingengineeringبه آن پرداخته شده است، تکنولوژی CRISPR/Cas9 است که در زیر به خلاصه ای از مقاله منتشر شده در این سایت خواهیم پرداخت.
ﺳﻪشنبه، 19 تیر 1397 - 23:47
شناسایی نوع جدیدی از سلول های مغزی
چندی پیش محققین گزارشی را در Current Biology به چاپ رسانده اند که لوب گیجگاهی میانی انسان(MTL) حاوی نوع جدیدی از سلول ها است که تاکنون در انسان شناسایی نشده اند و سلول های هدف(target cells) نام دارند.
ﺳﻪشنبه، 19 تیر 1397 - 23:41
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه