(آرشیو ماه مرداد 1397)
آیا سگ های مبتلا به آرتریت و البته صاحبان آن ها می توانند از مزایای تزریق سلول های بنیادی سود ببرند یا خیر؟
اگر یک سگ مبتلا به آرتریت بتواند از مزایای سلول درمانی بهره مند شود می توان انتظار داشت که استفاده از سلول های بنیادی برای بیماران انسانی مبتلا به این عارضه نیز سودمند باشد.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:49
کلامپ کردن بند ناف بلافاصله بعد از تولد برای سلامت نوزاد خطرناک است
بستن و بریدن بند ناف بلافاصله بعد از تولد می تواند برای سلامتی نوزاد بد باشد.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:44
اطلاعاتی جدید در مورد توانایی مثانه در بازسازی دیواره اش
مثانه توانایی بالایی در خود ترمیمی دارد. زمانی که این عضو بوسیله عفونت یا تروما آسیب می بیند، خیلی زود می تواند خودش را ترمیم کند که این امر مربوط به سلول های تخصص یافته ای است که سطح داخلی آن را مفروش کرده اند و هم در ترمیم نقش دارند و هم این که می توانند سدی برای مواد مضر موجود در ادرار باشند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:39
پیشرفت های تحقیقاتی در زمینه آنتی بادی ها برای درمان آلزایمر
دو مطالعه جدید بوسیله پژوهشگران بیمارستان زنان بریگام نشان داده است که همه اشکال پروتئین آمیلوئید بتا(Aβ)، به یک اندازه در پیشرفت بیماری آلزایمر نقش ندارند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:27
تکنولوژی جدید برای بهینه سازی عملکرد مغزی در افراد مبتلا به لکنت زبان
تیمی از محققین دانشگاه های تگزاس بودجه ای 387 هزار دلاری را از انستیتو ملی سلامت(NIH) برای ایجاد یک تکنولوژی که الگوهای فعالیت مغزی را شناسایی می کند، دریافت کرده اند تا به موجب این پروژه دو ساله بتوانند راهی را برای بهینه کردن عملکرد مغزی افراد ارائه کنند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:23
چرا مهار کننده های BACE در کارآزمایی ها برای درمان آلزایمر موفق نبوده اند؟
مطالعه ای جدید نشان داده است که بلوک کردن کامل فعالیت یک آنزیم که پلاک های آمیلوئید مشاهده شده در بیماری آلزایمر(AD) را تولید می کند، موجب تداخل با تنظیم نورون های جدید تولید شده در هیپوکامپ بالغ نیز می شود. این یافته ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از داروهای تولید شده برای آلزایمر در کارآزمایی های بالینی موفق نیستند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:11
سلول های بنیادی می توانند استخوان های شکسته را بهبود ببخشند
محققین تکنیک جدیدی را برای ترکیب سلول های بنیادی استخوانی با مواد سخت اما تخریب پذیر ارائه کرده اند که می تواند بهبودی و رشد مجدد استخوان را تحریک کند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 00:03
شباهت بین سلول ها در سرطان های بدخیم و سلول های جنینی
جراح ایتالیایی فرانچسکو دورانت و همکارانش با استفاده از مشاهدات میکروسکوپی مشابهت هایی را بین سلول ها در بدخیم ترین سرطان و سلول های جنینی اندامی که سرطان از آن منشا می گیرد، شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 09:30
افزایش زنده مانی موش های کلون شده با استفاده از روش انتقال هسته سلول سوماتیک
تیمی از محققین توانسته اند با استفاده از روش انتقال هسته سلول سوماتیک(SCNT) و با تحریک دو فاکتور اپی ژنتیکی موش هایی با زنده مانی بیشتر را تولید کنند. این مطالعه نشان داده است که برای ایجاد موثرتر جانوران کلون شده نیاز به کار بیشتر در زمینه اپی ژنتیک است.
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 09:00
ایمپلنت های پرینت شده سه بعدی به رشد استخوان واقعی کمک می کند
ایمپلنت های سرامیکی پوشیده با مواد شیمیایی می توانند با موفقیت رشد مجدد استخوان از دست رفته را در جانوران آزمایشگاهی حمایت کنند و خود در نهایت بازجذب شوند.
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 08:00
نقشه ای جدید برای ترمیم آسیب ناشی از مولتیپل اسکلروزیس
مطالعه ای جدید در مجله Nature اطلاعات جدیدی را در مورد این که چگونه داروها می توانند سلول های مغزی آسیب دیده را در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) ترمیم کنند، ارائه می کند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 11:29
نقش Tbx6 در تشکیل قلب و اسکلت از سلول های بنیادی
مطالعات زیادی سعی در شناسایی فاکتور رونویسی داشته اند که می تواند تشکیل مزودرم را بدون نیاز به سایر پروتئین های سلولی القا کند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 11:00
استفاده از مینی مغزها می تواند تحقیقات دارویی برای اختلالات مغزی را تسریع کند
مغزهای مینیاتوری یا ارگانوئیدهای مغزی رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی می توانند بر مشکلات موجود در تست داروها روی مدل های جانوری فائق آیند و به محققین کمک کنند که راهی را برای درمان بیماری های لاعلاج انسانی مانند آلزایمر و صرع بیابند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 10:30
ترکیب جراحی و علوم سیالات برای کمک به دیالیز بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی
مطالعه ای جدید در امپریال کالج لندن روی 60 بیمار کلیوی نشان داده است که تهیه تصاویر سه بعدی از ساختار عروق خونی بیماران قبل از دیالیز می تواند پیش بینی کند که بیمار چگونه می تواند از مزایای این درمان به نحو بهتری بهره مند شود.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 10:00
سلول های مزانشیمی التیام بخش در مدل های آسیب نخاعی، ALS و آتروفی نخاعی عضلانی عضلات را شکل می دهند و تخریب می کنند
زمانی که یک عضله به دلیل سانحه یا جابجایی وزن های سنگین دچار آسیب دیدگی شدید می شود، سلول های ترمیم کننده خاصی موسوم به پیش سازهای فیبرو-آدیپوژنیک(FAPs) درصدد درمان آسیب دیدگی بر می آیند. این سلول ها فعالیت سیستم ایمنی و سلول های بنیادی عضلانی را برای جایگزینی و ترمیم پارگی بافتی هماهنگ می کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 09:30
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه