(آرشیو ماه مرداد 1397)
یک نوع ساختار  پرینت شده سه بعدی که به درمان آسیب های طناب نخاعی کمک می کند
مهندسین و محققین پزشکی دانشگاه مینه سوتا یک دستگاه پرینت شده سه بعدی را تولید کرده اند می تواند روزی به بیمارانی که مدت هاست دچار ضایعه نخاعی شده اند کمک کند تا بتواند برخی از عملکردهایشان را بدست آورند.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 11:00
خاموش کردن ژن برای تسکین آتاکسی
طبق آن چه محققین آن را تغییر دهنده بازی در درمان آتاکسی در آینده می نامند، محققین نشان داده اند توانایی خاموش کردن پیشرفت شایع ترین شکل آتاکسی را دارا هستند.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 14:00
ابزارهای ویرایش ژنوم می توانند خطر سرطان را افزایش دهند
طبق مطالعه ای در انستیتو کارولینسکا، استفاده درمانی از تکنولوژی ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9 ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و خطر سرطان را نیز افزایش دهد. به عقیده آن ها برای تضمین بی خطر بودن این قیچی مولکولی در درمان بیماری ها، نیاز به مطالعات بیشتری است.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 13:30
ارتباط بخشی از مغز که طی تکوین جنینی حذف می شود با اوتیسم
ناپدید شدن بخشی کامل از مغز قطعا موجب نگرانی می شود اما چندین دهه است که محققین می دانند بخشی از مغز موسوم به زیر صفحه(subplate) طی تکوین جنینی انسانی به راحتی ناپدید می شود. اخیرا محققین نشان داده اند بین سلول های موجود در این زیر صفحه و نورون های دخیل در اوتیسم شباهت های ژنتیکی وجود دارد.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 13:00
کاربردهای زیست پزشکی استخوان ماهی مرکب(Cuttlebone)
با برداشتن پروتئین استخوان ماهی مرکب، محققین دانشگاه Kaunas خطر عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک بیمارانی که از این ماده استفاده می کنند را کاهش داده اند.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 12:30
مقاومت به HIV از طریق CRISPR
موش های پیوند شده با سلول های بنیادی خون ساز انسانی که دارای ژن گیرنده HIV موسوم به CCR5 هستند، که می تواند بوسیله ویرایش ژن تخریب شده و موجبات مقاومت به HIV‌ را در جانوران فراهم می کنند.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 12:00
سلول درمانی برای آسیب طناب نخاعی
در مطالعه ای جدید محققین منابع مختلف سلول های بنیادی مزانشیمی را به منظور سلول درمانی آسیب نخاعی مورد ارزیابی قرار داده اند.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 11:30
پژوهشی جدید راه را برای تکثیر سلول های بنیادی به منظور پیوند باز می کند
محققین در انستیتو استاور راهی را برای تکثیر سلول های بنیادی خون ساز از خون بند ناف انسانی(hUCB) ارائه کرده اند. این توانایی می تواند مقادیر مناسب از سلول های بنیادی را برای بیمارانی که بدلایل مختلف از جمله لوکمیا و سایر اختلالات خونی، بیماری های سیستم ایمنی و ... نیازمند پیوند سلول های بنیادی هستند، فراهم آورد.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 11:00
دریافت تاییدیه CHMP برای درمان بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما
کمپانی دارویی Johnson & Johnson به تازگی اعلام کرده است که کمیته محصولات پزشکی برای استفاده انسانی(CHMP) تاییدیه خود جهت ورود داروی Darzalex® یا daratumumab برای استفاده در بالین را صادر کرده است.
شنبه، 20 مرداد 1397 - 10:30
استفاده از سیستم میکروفلوئیدیک برای نشان دادن التهاب عصبی در بیماری آلزایمر
محققین بیمارستان عمومی ماساچوست توانسته اند سیستم کشتی را تولید کنند که می تواند التهاب عصبی موجود در بیماری آلزایمر را نشان دهد. التهاب عصبی یک پاسخ زیستی کلیدی است که منجر به مرگ سلول های مغزی می شود. در طراحی این سیستم میکروفلوئیدیک از پتانسیل سلول های گلیالی به عنوان حمایت کننده سلول های مغزی و به عنوان سلول هایی که عملکرد ایمنی نیز دارند، استفاده شده است.
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 - 10:15
یافته هایی که راه را برای رویکردهای جدید در طب بازساختی و تومور درمانی هموار می کند
محققین سال هاست که می دانند اندازه اندام ها بوسیله فاکتورهای بی شماری مانند اندازه هر سلول، تکثیر، تمایز سلولی، مرگ و تعداد کلی سلول ها شکل می گیرد. با این حال، مکانیسم مولکولی که اندازه اندام را به طور مستقیم تعیین می کنند، مشخص نیست.
دوشنبه، 15 مرداد 1397 - 12:30
تنظیم ژن خوشه ای Hoxb باعث بوجود آمدن سلول های خونی و ممانعت از ابتلا به لوسمی می شود
محققین در ده ها سال پیش دریافتند که خانواده ی فاکتور رونویسی hox کلید تنظیم شکل سلول های خونی و رشد لوسمی می باشد. نقش تنظیمی دقیق این ژن که در چهار خوشه ی کروموزومی مجزا به نام های A تا D پخش شده است بدرستی مشخص نشده است.
دوشنبه، 15 مرداد 1397 - 12:00
داروی آرتریت مانع از عوارض ناشی از پیوند سلول های بنیادی می شود
مطالعات اخیر در دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن نشان داد یک داروی تحقیقاتی که در کارآزمایی های بالینی برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می شود می تواند از عوارض مربوط به درمان با استفاده از سلول های بنیادی بکاهد. مطالعه بر روی موش ها به محققان کمک نمود تا دارویی برای جلوگیری از آن چه که به عنوان بیماری پس از پیوند سلول های بنیادی نامیده می شود را بیابند. این بیماری زمانی بوجود می آید که سلول های بنیادی پیوند زده شده به ارگان ها و بافت های بدن حمله می کنند.
دوشنبه، 15 مرداد 1397 - 11:30
تغییرات لازم برای تبدیل سلول های عروق خونی به سلول های بنیادی خون در مراحل رشد رویانی
تحقیقات انجام شده برروی موش نشان می دهد سلول های عروق خونی در دوران رویانی می توانند توسط تغییراتی به سلول های بنیادی خونی تبدیل شوند.
دوشنبه، 15 مرداد 1397 - 11:00
انسولین و مواد غذایی تمایز سلول های بنیادی خونی را در مگس سرکه مهار می کند
محققین سلول های بنیادی دانشگاه UCLA نشان داده اند که انسولین و مواد غذایی مانع از تمایز سلول های بنیادی خون به سلول های خونی بالغ در دروزوفیلا می شوند. این یافته می تواند برای مطالعه پاسخ التهابی و تکوین خون در پاسخ به تغییرات رژیم غذایی در انسان ها کاربرد داشته باشد.
دوشنبه، 15 مرداد 1397 - 10:00
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه