(آرشیو ماه شهریور 1397)
نانو داروها می توانند انقلابی در درمان سل ایجاد کنند
سل(Tuberculosis) یکی از کشنده ترین بیماری های عفونی در سراسر دنیا است و سالانه 4/10 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و 7/1 میلیون نفر به دلیل ابتلا به آن می میرند.
دوشنبه، 05 شهریور 1397 - 08:00
چاقی، ناباروری و استرس اکسیداتیو در سلول های تخم موش
چربی اضافی بدن با اثرات منفی روی باروری و بارداری زنان همراه است. در موش، چاقی مادر تکوین مناسب سلول های پیش ساز تخمک یا اووسیت را مختل می کند.
یکشنبه، 04 شهریور 1397 - 11:00
تولید مینی بافت از سلول بنیادی توسط ربات ها
محققین دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن سیستم خودکار جدیدی را بوجود آورده اند که در آن با استفاده از ربات می توان مینی بافت های مختلف را از سلول های بنیادی به دست آورد.
یکشنبه، 04 شهریور 1397 - 10:30
افزایش عنصر روی در عضلات باعث ایجاد سندروم کاشکسی در بیماران سرطانی می شود
تقریبا عامل یک سوم از مرگ و میرهای ناشی از سرطان، خود بیماری سرطان نیست بلکه به دلیل کاشکسی ناشی از سرطان می باشد.
یکشنبه، 04 شهریور 1397 - 10:00
ارتباط اوتیسم و مشکل سلول های تخم در تولید پروتئین های بزرگ
مطالعه ای جدید نشان داده است که فاکتورهای ژنتیکی دخیل در سندرم X شکننده و هم چنین سایر اختلالات مربوط به اوتیسم، از نقص در توانایی سلول برای ایجاد ساختارهای پروتئینی به طور غیر معمول بزرگ منشا می گیرند.
یکشنبه، 04 شهریور 1397 - 09:30
اندازه گیری ارتباط نورون های مشتق شده از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی
محققین در مطالعه ای که در دانشگاه UCLA صورت گرفت به بررسی دلایل مهمی که باعث بیماری های عصبی می شوند و در اثر آن فعالیت های حرکتی مانند راه رفتن و تنفس تحت تاثیر قرار می گیرد پرداختند تا سیستم جدیدی برای سنجش ارتباط بین نورون های حرکتی مشتق شده از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی در محیط آزمایشگاه ارائه نمایند.
یکشنبه، 04 شهریور 1397 - 09:00
تبدیل سلول های خونی انسان به نورون
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد دریافته اند سلول های ایمنی موجود در خون انسان، در محیط آزمایشگاه می توانند طی سه هفته با اضافه کردن چهار پروتئین به نورون های عملکردی تبدیل شوند.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 15:00
کشف فاکتورهای کلیدی در بیماری پارکینسون
محققین مولکولی را شناسایی کرده اند که نقش مهمی را در رشد بیماری پارکینسون ( به عنوان بیماری تضعیف کننده ی عصبی که بر روی میلیون ها نفر در سراسر جهان تاثیر می گذارد) به عهده دارد.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 14:30
جایگزین های زیست مهندسی شده دندان، راهگشای درمان های جدید
از دست دادن دندانی یک چالش بزرگ سلامتی در سطح جهان محسوب می شود که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده و می دهد. در حالی که ایمپلنت های دندانی مصنوعی، استانداردترین درمان موجود برای دندان هستند اما آن ها نمی توانند بسیاری از ویژگی های دندان طبیعی را نشان دهند و این امر می تواند با مشکلاتی همراه باشد که ایمپلنت را پس بزند.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 14:00
نسل جدید داروی ALS اشکال ارثی این بیماری را در مدل های جانوری خاموش می کند
محققین توانسته اند با تزریق نسل دوم دارویی که برای خاموش کردن ژنی خاص موسوم به سوپراکسید دیسموتاز1(SOD1) طراحی شده است، بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را در مدل جانوری سرکوب کنند.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 13:00
استفاده از تکنیک های جدید آزمایشگاهی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های تحلیل برنده  عضلانی
محققین دانشگاه کویین مری لندن با استفاده از تکنولوژی مبتنی بر روش های سلولی جدید توانستند بیماری های تحلیل برنده ی عضله مانند دوشن را تشخیص داده و داروهایی مفید برای درمان آن را بیابند.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 12:45
ترکیب نانوذرات و سلول های بنیادی برای تخریب پلاک
به نظر استفاده از تکنیکی که نانوتکنولوژی و سلول های بنیادی بالغ را ترکیب می کند می تواند پلاک های آرترواسکلروزیسی را تخریب کند و موجب جوان سازی عروق شود.
شنبه، 03 شهریور 1397 - 12:00
حل یک معمای پزشکی می تواند برخی از کودکان را از انجام پیوند مغز استخوان بی نیاز سازد
محققین به حلی یک معمای کهنه در مورد این که چه موتاسیون هایی مسئول اختلالات ارثی مغز استخوان هستند کمک کرده اند. جواب این معما می تواند به برخی از کودکان کمک کند که خطر و هزینه مربوط به پیوند مغز استخوان را به عنوان یک درمان برای لوکمیا و اختلالات مغز استخوان متقبل نشوند.
پنجشنبه، 01 شهریور 1397 - 12:00
پاسخ سلولی به استرس هدف دارویی امیدوار کننده برای درمان سرطان خون
مسیر پیام رسانی که به پیشبرد رشد طبیعی سلول کمک می کند، با اثر گذاری روی مسیر شناخته شده در حفاظت از سلول ها در برابر استرس زیستی موجب می شود که لوکمیا بدتر شود.
پنجشنبه، 01 شهریور 1397 - 11:25
جلوگیری از درمان هایی برای سرطان و بیماری کم خونی داسی شکل که سلول های زایا را در پسربچه های جوان تخریب می کنند
محققین کشف کرده اند که برخی درمان ها برای سرطان و کم خونی داسی شکل می تواند سلول های زایا که مسئول تکوین اسپرم در بیضه پسربچه های جوان هستند را تخریب کند. در برخی پسر بچه هایی که قبل از سن بلوغ قرار دارند، درمان بیماری کم خونی داسی شکل منجر به تخریب کامل همه سلول های زایای آن ها موسوم به اسپرماتوگونی می شود.
پنجشنبه، 01 شهریور 1397 - 10:45
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه