(آرشیو ماه مهر 1397)
اولین مطالعه انسانی: استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی اتولوگ برای درمان بیماری تاندون چرخاننده شانه(Rotator cuff)
با وجود نتایج نسبتا مناسبی که از درمان های فعلی برای کاهش عوارض بیماری عضله چرخاننده شانه بدست آمده است اما باز هم نیاز ضروری به درمان هایی است که بتوانند پیشرفت این عارضه را متوقف کرده و یا معکوس کنند.
شنبه، 14 مهر 1397 - 10:30
آیا فریز کردن سلول های بنیادی می تواند جان شما را نجات دهد؟
سال هاست که والدین برای ذخیره سازی خون بند ناف فرزندان شان که غنی از سلول های بنیادی است ترغیب می شوند. از نظر تئوری این سلول های بنیادی می توانند در آینده و در صورت نیاز به درمان بیماری هایی مانند لوکمیا کمک کنند. اما اخیرا کلینیک ها به افراد بالغ نیز توصیه می کنند که بافت چربی شان را به منظور استفاده در آینده ذخیره سازی کنند.
شنبه، 14 مهر 1397 - 10:00
موثر بودن آنتی بیوتیک ها در کارآزمایی بالینی سرطان سینه
محققین در تلاش برای مبارزه با سرطان، اولین کارآزمایی بالینی موفق را در مورد اثرات آنتی بیوتیک داکسی سیکلین(Doxycycline) روی عود مجدد سرطان سینه در بیماران بعد از جراحی انجام داده اند.
شنبه، 14 مهر 1397 - 09:30
متوقف کردن پیشرفت دیستروفی عضلانی دوشن در سگ ها با استفاده از CRISPR
محققین برای اولین بار از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISPR برای متوقف کردن پیشرفت دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) در پستانداران بزرگ جثه استفاده کرده اند.
شنبه، 14 مهر 1397 - 09:00
سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان: درمانی موثر برای ترمیم زخم های ناشی از پرتو
قرار گرفتن پوست در معرض پرتوهای یونیزه کننده و بدنبال آن پاسخ های التهابی گسترده منجر به نکروز پوستی، زخم شدن و فیبروز می شود.
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 15:45
درک صرع در تومورهای کودکان
تومورهای مغزی کودکان بوسیله مشکلات فراوانی که ناشی از صرع است از تومورهای مغزی بالغین قابل تفکیک هستند. با این حال، دلیل ژنتیکی صرع های مقاوم در سرطان های مغزی کودکان هنوز به خوبی مشخص نیست و به دلیل این که تومورهای کودکان به داروهای ضد صرع موجود به خوبی جواب نمی دهند و این داروها با تکوین کودک تداخل ایجاد می کند، درمان آن ها مشکل است.
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 15:33
بررسی هر چه بیشتر ماتریکس خارج سلولی برای کشف دلایل سرطان تخمدان
برای جمع شدن کنار یکدیگر و تشکیل بافت زنده، سلول ها مولکول هایی را ترشح می کنند که خود منجر به ایجاد یک ساختار می شود. اما این ساختار همیشه سالم نیست و در شرایطی مانند سرطان این ساختار دست خوش تغییر می شود و یا تغییرات در آن منجر به ایجاد سرطان می شود.
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 14:45
چگونه بینایی را با استفاده از سلول های بنیادی شبکیه احیا کنیم؟
محققین مرکز مونت-سینای توانسته اند از طریق فعال سازی سلول های بنیادی شبکیه، با موفقیت بینایی موش ها را احیا کنند، امری که تاکنون اتفاق نیافتاده است. این مطالعه می تواند با دستکاری توانایی بازسازی کنندگی و خودترمیمی سلول ها، مسیر جدیدی را برای درمان بیماری های نابینایی کننده باز کند.
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 14:08
تکنیک آزمایشگاهی پیشرفته برای شبیه سازی هر چه صحیح تر تکوین مغز
براساس مطالعه ای که در دانشگاه Case Western انجام شد چگونگی رشد ارگانوئید مغز را بررسی نموده اند. این ارگانوئید دارای انواع سلول های مغزی در محیط آزمایشگاه می باشد
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 13:20
شواهد جدید برای فعال سازی هماهنگ مسیر هج هاگ و Wnt در بازسازی دم سمندرها
محققین توانسته اند یافته های جدیدی در مورد مکانیسم های پیام رسانی داشته باشند که سمندرها را قادر می سازند دم هایشان را بعد از آسیب بازسازی کنند. این فرایند بازسازی نیاز به فعال سازی هماهنگ مسیرهای پیام رسانی هج هاگ و Wnt دارد.
ﺳﻪشنبه، 10 مهر 1397 - 15:25
ترکیب آرسنیک با یک داروی از پیش موجود برای مقابله با سرطان
محققان دریافتند آرسنیک در ترکیب با دارویی که برای درمان لوسمی استفاده می شود باعث از بین بردن عامل کلیدی سرطان می شود. تیمی از محققان در BIDMC امیدوارند این کشف بتواند رویکرد درمانی جدیدی برای انواع سرطان ها باشد.
ﺳﻪشنبه، 10 مهر 1397 - 08:30
مطالعات میکروسکوپی می تواند به رمزگشایی جعبه سیاه متاستاز سرطان استخوان کمک کند
دانشمندان در دانشگاه تگزاس سیستم را طراحی نمودند که به میکروسکوپ توان مانیتور کردن و عکاسی از سرطان هایی را می دهد که در استخوان موش ها رشد می کند. بنابراین می توانند از رشد سلول های استخوانی و روند درمان آن ها آگاهی یابند.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 12:00
مطالعات مفصلی سوالات را در مورد درمان آرتریت را افزایش می دهد
مطالعه ای که چگونگی انتقال مولکول ها به بافت مفصل زانو را بررسی می نماید می تواند کمک زیادی به درمان آرتروز در آینده بنماید.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 11:00
ویژگی های سلول های بنیادی که سرنوشت سلول ها را تعیین می کند
محققین دانشگاه کالیفرنیا، ویژگی های ذاتی سلولی را شناسایی کرده اند که سرنوشت سلول های بنیادی عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند و روی نوع سلول مغزی که آن ها شکل می دهند(نورون ها، آستروسیت ها یا اولیگودندروسیت ها)، تاثیر می گذارند. این کشف می تواند راه جدیدی برای پیش بینی یا کنترل سرنوشت سلول های بنیادی و بهبود استفاده از آن ها در درمان باشد.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 10:30
بهبود مدل های موشی انسانی شده برای تحقیقات سرطان سر و گردن
مطالعه ای جدید حاکی از پیشرفت قابل توجه به سمت ایجاد مدل های موشی انسانی شده کامل است.
دوشنبه، 09 مهر 1397 - 10:00
صفحه 7 از 10ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه