(آرشیو ماه آذر 1397)
محققین سلول های بنیادی تکنیک امیدوار کننده ای را برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه ایجاد کرده اند
محققین دانشگاه تگزاس در هوستون برای کمک به بیمارانی که دچار اختلالات عضلانی هستند، رده سلول بنیادی جدیدی را مهندسی کرده اند تا بتوانند از آن برای مطالعه تبدیل سلول های بنیادی به عضلات استفاده کنند.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 12:00
حفظ پتانسیل نامحدود سلول های بنیادی جنینی
سلول های بنیادی جنینی دارای پتانسیل نامحدودی در تولید انواع سلول های بدن هستند و زمانی که آن ها وارد یک مسیر تمایزی برای تولید یک نوع سلول یا بافت اختصاصی می شوند، پتانسیل نامحدودشان را از دست می دهند.
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 11:09
چگونه سلول های گلیالی مغز از سلول های پیش ساز عصبی تکوین می یابند
دو نوع سلول در مغز فعال هستند: سلول های عصبی و سلول های گلیالی. سلول های گلیالی مدت زمان زیادی است که به عنوان سلول های پشتیبان سلول های عصبی شناخته شده اند و این سلول ها نقش فعالی نیز در ارتباطات بین نورون ها در مغز بازی می کنند. اخیرا محققین نشان داده اند که سلول های گلیالی در تکوین بیماری های مخرب عصبی نیز نقش دارند.
شنبه، 24 آذر 1397 - 09:15
سلول های جدید برای تولید نوروویروس ها در آزمایشگاه
محققین دانشگاه اوزاکا سیستمی را برای ساده سازی و موثرتر کردن تولید نوروویروس های انسانی ایجاد کرده اند. با تحریک سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) برای تبدیل شدن به نوعی سلول که معمولا روده ها را مفروش می کند، آن ها محیط سلولی را تولید کرده اند که می تواند برای تولید ویروس استفاده شود و می توان از آن در مطالعه برهمکنش ویروس با سلول های انسانی و بررسی واکسن های بالقوه استفاده کرد.
شنبه، 24 آذر 1397 - 08:43
دیدگاه جدید در مورد رفتار سلول های بنیادی می تواند هدف درمانی برای درمان سرطان باشد
محققین دانشگاه های Polymouth و درسدن یک هدف درمانی را برای درمان سرطان و بازسازی بافت شناسایی کرده اند که پروتئینی به نام پرومینین-1 است.
شنبه، 24 آذر 1397 - 08:00
سلول های بنیادی عصبی انسانی حافظه را در مدل های بیماری آلزایمر احیا می کنند
کمپانی StemCell اعلام کرده است که داده های پیش درمانگاهی این کمپانی حاکی از مناسب بودن سلول های بنیادی عصبی برای احیای حافظه و توقیت عملکرد سیناپسی در مدل های موشی آلزایمر بوده است.
پنجشنبه، 22 آذر 1397 - 18:42
کارآزمایی بالینی برای استفاده از ترکیب دارویی جهت جلوگیری از متاستاز سرطان سینه
محققان دانشکده ی پزشکی کالیفرنیا فاز 1b کارآزمایی بالینی را برای سنجش ایمنی و کارایی داروی cirmtuzumab به همراه داروهای شیمی درمانی متداول برای را درمان سرطان سینه ی پیشرفته ی مقاوم به درمان، آغاز نمودند.
پنجشنبه، 22 آذر 1397 - 17:33
جایزه آکادمی علوم جهان برای دانشمند ایرانی
دکتر حسین بهاروند موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان و دانشمند برجسته سلول های بنیادی، برنده جایزه سال 2019 فرهنگستان علوم جهان (Twas) در رشته زیست شناسی شد.
پنجشنبه، 22 آذر 1397 - 12:52
39 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که مورد CAR T سل درمانی قرار گرفته اند در بهبودی کامل به سر می برند
مطالعه ای اخیرا در The Lancet Oncology به چاپ رسیده است که 39 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که با CAR T سل درمانی موسوم به Yescarta® (axicabtagene ciloleucel) یا ZUMA-1 درمان شده اند بیش از دو سال (1/27 ماه پیگیری) است که در بهبودی بسر می برند و بیش از نیمی از بیماران درمان شده با این رویکرد هنوز زنده هستند.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 13:21
استفاده از مینی شبکیه ها برای آگاهی از ارتباط میان چشم و مغز
زیست شناسان مرکز IUPUI یک مینی شبکیه را در آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی تولید نمودند که خصوصیاتی شبیه به شبکیه ی انسان را داشت. محققان امیدوارند از نتایج این مطالعه برای بازگرداندن بینایی به کسانی که ارتباط عصبی شان بین چشم و مغز آسیب دیده است استفاده نمایند.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 13:00
استفاده از ویرایش ژن برای مراقبت بالینی شخصی خانواده های مبتلا به کاردیومیوپاتی
حدود یک سال قبل، یک پیرزن 65 ساله مبتلا به کاردیومیوپاتی هایپرتروفیک مورد توالی یابی ژنی قرار گرفت و محققین واریته ای را در یکی از ژن های وی موسوم به TNNT2 شناسایی کردند که با این نوع از بیماری قلبی مرتبط بود.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 12:30
تولید محیط جدید برای ارتقا کیفیت درمان در افرادی که مقدار سلول های بنیادی لیمبال آن ها کاهش یافته است
شما هم احتمالا حمله ی تبلیغات گاه و بی گاه محصولات آرایشی را دیده اید. هیالورونیک اسید یا هیالورونان به عنوان چشمه ی جوانی شناخته شده است و نیز به عنوان بهترین لوسیون در بازار شناخته می شود. این مولکول بصورت طبیعی با غلظت بالایی در چشم ها وجود دارد و برای تولید سلول های بنیادی در ناحیه ی لیمبوس چشم ضروری می باشد.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 12:00
چرا بعضی از سرطان ها فقط خانم های جوان را درگیر می کنند
در میان انواع سرطان های پانکراس یکی از آن ها بصورت خاص خانم ها را درگیر می نماید. چگونه این امرامکان پذیر است در حالیکه پانکراس اندامی است که کمترین وابستگی را به جنسیت دارد.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 11:44
سلول های بنیادی خودشان را به صورت جنین های کاذب سازماندهی می کنند
ساخته شدن بدن پستانداران کمی پس از قرار گرفتن و کاشته شدن جنین در رحم شروع میشود. محورهای مختلف بدن تحت یک شبکه ی ژنی شکل می گیرد که با روند ترجمه در انواع مختلف ژن های جنینی مرتبط می باشند.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 11:00
استراتژی جدید برای تکوین سلول درمانی برای مبارزه با دیابت نوع یک
محققین سیگنال هایی را کشف کرده اند که سرنوشت سلول های نابالغ را در پانکراس تعیین می کنند. محققین نشان داده اند که این سلول های نابالغ بسیار متحرک هستند و سرنوشت آن ها قویا تحت تاثیر محیطی قرار دارد که به صورت لحظه ای در اختیار آن ها قرار می گیرد.
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 10:25
صفحه 2 از 6ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه