(آرشیو ماه آذر 1397)
درمان ترکیبی که سلول های بنیادی سرطان پانکراسی را هدف قرار می دهد
ترکیب دارویی جدید که در موش تست شده است ممکن است سلول هایی که مسئول ایجاد برخی از تومورهای پانکراسی هستند را هدف قرار دهد.
شنبه، 17 آذر 1397 - 08:30
صفحات مشتق از سلول های بنیادی مزانشیمی برای ترمیم و بازسازی بافت قلبی
جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی(pMSCs) را ارائه می دهد و مطالعه ای جدید نشان داده است که این سلول ها می توانند صفحات سلولی را به راحتی تشکیل دهند که قابل ایمپلنت شدن به کودکان مبتلا به نواقص قلبی مادرزادی هستند و می توانند موجبات ترمیم و بازسازی قلب را فراهم کنند.
شنبه، 17 آذر 1397 - 08:00
یک درمان پیشنهاد شده برای سرطان ممکن است موجب افزایش سلول های بنیادی سرطان ریوی شود
در حال حاضر اپی ژنتیک درمانی یعنی هدف قرار دادن آنزیم هایی که خاموش و روشن شدن شدن ژن ها را تغییر می دهند، به یک زمینه در حال رشد و جذاب در سرطان تبدیل شده است.
چهارشنبه، 14 آذر 1397 - 00:22
مواضع قانونی و اخلاقی در مورد جنین ها و تخمک های از دست رفته در آزمایشگاه
سوم مارس 2018 بود که یک تانک ذخیره ازت مایع در مرکز باروری بیمارستان دانشگاه کلیولند با مشکل مواجه شد و طبق ادعای دکتر الی آداشی از محققین دانشگاه براون که این حادثه را یک حادثه تراژیک توصیف کرد که بیش از 950 بیمار، بیش از 4 هزار تخمک و جنین فریز شده شان را از دست دادند.
چهارشنبه، 14 آذر 1397 - 00:18
سلول های بنیادی می توانند آسیب بافتی ناشی از پرتو درمانی را مهار کنند
سلول های بنیادی مزانشیمی گزینه ای بی خطر و خلاقانه برای بهبودی بافت های طبیعی بعد از پرتو درمانی هستند.
چهارشنبه، 14 آذر 1397 - 00:00
جفت های کوچک(mini-placentas) می توانند مدلی برای بارداری اولیه باشند
محققین می گویند که مینی جفت های جدید به عنوان مدلی سلولی برای مراحل اولیه تشکیل جفت می توانند فرصتی را برای مطالعه مراحل اولیه بارداری فراهم آورند و به درک ما در مورد اختلالات تولید مثلی کمک کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 23:54
سلول های بنیادی خونی سالم نیز به همان اندازه سلول های لوکمیایی دارای موتاسیون های DNA هستند
محققین مرکز سرطان Princess Maxima نشان داده اند که تعداد موتاسیون ها در سلول های بنیادی خونی سالم و لوکمیایی فرقی با هم نمی کند و حتی جایگاه های موتاسیون DNA‌نیز شبیه است. استفاده از الگوهای موتاسیون در سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز به محققین این توانایی را می دهد که درخت تکوین رده ای سلول ها را دنبال کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 23:44
سلول هایی که برای فرایندهای متابولیک از قند استفاده می کنند ممکن است با التهاب مبارزه کنند
پژوهشی جدید بوسیله تیمی از محققین FAMU-FSU نوعی از سلول های بنیادی بالغ را شناسایی کرده اند که در بافت های مختلف وجود دارند و می توان آن ها را برای تقویت بازسازی بافت و هم چنین درمان بیماری های التهابی دستکاری کرد.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 13:00
شناسایی یک هدف دارویی برای مقابله با سرطان
سرطان به معنی رشد کنترل نشده سلول هاست و یک مسیر زیستی موسوم به Hippo که در تنظیم اندازه اندام نقش دارد، در سرطان نیز نقش دارد. پیش از این مشخص شده بود که جزئی کلیدی در مسیر Hippo، پروتئین YAP است که دلیل انواع بسیاری از تومورها است.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 12:00
"پروتئین طول عمر"، عضلات را در موش های پیر جوان می کند
با پیر شدن فرد، عضلات اسکلتی شروع به تحلیل رفتن می کند و توانایی ترمیمی خود بعد از آسیب را از دست می دهد. پژوهشی جدید در دانشگاه پیتزبورگ نشان می دهد پروتئینی موسوم به پروتئین طول عمر(longevity protein) یا Klotho می تواند هم دلیل پیری باشد و هم این که هدفی برای جلوگیری پیری باشد.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 11:30
درمان های اپی ژنتیکی می توانند تکوین تومورهای تهاجمی را شروع کنند
در مطالعه ای که بوسیله محققین انستیتو پژوهش زیست پزشکی بارسلونا به ارزیابی این امر پرداخته است که آیا باز شدن کروماتین فاکتوری تعیین کننده در تجمع کم و زیاد موتاسیون ها در نواحی خاص می باشد یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 10:30
مدل موشی که به مطالعه تعدیل ایمنی کمک می کند
از آن جایی که موش ها به داروهای تعدیل کننده ایمنی(IMiDs) پاسخ نمی دهند، درمان های پیش درمانگاهی و مطالعات ایمنی اثرات این داروها با استفاده از انواع موجود موش امکان پذیر نیست. همین امر موجب ناتوانی در ارزیابی صحیح مکانیسم این داروها در موش شده است.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 10:00
پیوند میکروبیوم مدفوع موثر در برابر کولیت ناشی از ایمنی درمانی
برای اولین بار، پیوند باکتری های گوارشی مشتق از اهدا کننده سالم با موفقیت برای درمان بیمارانی که از کولیت شدید ناشی از درمان با مهارکننده های چک پوینت ایمنی(ICIs) استفاده شده است.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 09:30
سلول های بنیادی اپاندیمی ممکن است فلجی مرتبط با آسیب های طناب نخاعی را معکوس کنند
آسیب های طناب نخاعی اغلب منجر به ناتوانی های دایمی می شوند و سالانه نزدیک به 11 هزار نفر در آمریکا دچار آسیب های نخاعی می شوند.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 09:00
سلول های بنیادی جنینی خوک برای مقابله با دیابت
اخیرا یک درمان آزمایشگاهی برای دیابت مورد بررسی قرار گرفته است که شامل پیوند سلول های بنیادی جنینی خوک به بافت آسیب دیده است. این درمان در پریمات ها انجام شده است اما نتایج بدست آمده از آن حاکی از این است که در آینده می توان از این تکنیک در مورد انسان نیز استفاده کرد.
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1397 - 08:45
صفحه 4 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه