(آرشیو ماه آذر 1397)
روشی برای انتقال وزیکول های خارج سلولی غنی از microRNA
روشی برای تولید انبوه وزیکول های خارج سلولی غنی از میکروRNAهای خاص در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) ایجاد شده است که فرایند تولید استانداردی را ارائه می دهد که می تواند در بالین و درمان کاربرد داشته باشد.
دوشنبه، 12 آذر 1397 - 09:00
ژن درمانی برای اختلالات خونی
ژن درمانی امیدهای زیادی را در پزشکی ایجاد کرده است. اگر ما بتوانیم به طور بی خطری DNA خودمان را تغییر دهیم ممکن است بتوانیم بیماری هایی که از اجداد و والدینمان به ما به ارث رسیده است را حذف کنیم.
دوشنبه، 12 آذر 1397 - 08:00
پلاکت های مشتق از سلول های بنیادی ممکن است جایگزینی برای پلاکت های اهدایی است
محققین راهی را برای رشد پلاکت های انسانی از سلول های بنیادی مشتق از چربی در آزمایشگاه یافته اند. این دستاورد که در مجله Blood به چاپ رسیده است نشان می دهد که پلاکت های تولیدی می تواند متکی بودن به پلاکت های اهدایی را کاهش دهند و به بیماران مبتلا به سرطان و سایر اختلالات کمک کنند.
یکشنبه، 11 آذر 1397 - 14:30
تیمی از محققین دریافته اند که به کار بردن تکه های ریز سوزن دار طراحی شده به طور اختصاصی می تواند بعد از حمله قلبی برای قلب آسیب دیده سودمند باشد.
تیمی از محققین دریافته اند که به کار بردن تکه های ریز سوزن دار طراحی شده به طور اختصاصی می تواند بعد از حمله قلبی برای قلب آسیب دیده سودمند باشد.
یکشنبه، 11 آذر 1397 - 14:00
زیست مواد مبتنی بر سیترات با رد پیوند کمتر به بهبودی استخوان کمک می کنند
یک ماده مبتنی بر محصول طبیعی استخوان و عصاره مرکبات موسوم به سیترات، منبع انرژی مازادی را برای سلول های بنیادی فراهم می آورد تا بافت استخوانی جدید را تشکیل دهند. درک مکانیسم هایی که به سیترات اجازه می دهد که به بازسازی استخوان کمک کند می تواند به محققین در تولید داربست های به آهستگی آزاد کننده سیترات و زیست تخریب پذیر کمک کند که الگوی رشدی را برای استخوان فراهم کنند.
یکشنبه، 11 آذر 1397 - 13:00
هموار شدن راه برای تولید گوشت های آزمایشگاهی
مقامات آمریکایی جمعه گذشته با تولید آن چه محصولات غذایی کشت شده از سلول های جانوری است موافقت کرده اند تا راه برای تولید آن چه گوشت آزمایشگاهی نامیده می شود در ظروف آزمایشگاهی هموار شود.
شنبه، 10 آذر 1397 - 11:31
رونمایی از ۱۰ محصول حوزه سلول‌های بنیادی در کنگره بین المللی سلول های بنیادی و طب بازساختی
در مراسم اختتامیه سومین "جشنواره و کنگره بین‌المللی علوم و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی" که با حضور معاون اول رییس‌جمهور و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، 10 محصول برتر در این حوزه رونمایی شد.
شنبه، 10 آذر 1397 - 11:16
درمان کودکان مبتلا به بیماری "کودک حبابی"
محققین دانشگاه مونترال تاکید دارند که نیاز ضروری به تکوین استراتژی های درمانی بهتر برای بیمارانی است که از نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) رنج می برند.
شنبه، 10 آذر 1397 - 10:40
بلیط طلایی برای بازسازی سریعتر عضلات
هرکس که دچار آسیب عضلانی شده است می داند که اینگونه آسیب ها با درد و کبودی پس از حادثه همراه خواهد بود. این علائم ناشی از التهاب می باشند. التهاب یک پاسخ طبیعی بدن است که باعث سرعت بخشیدن به روند درمان می شود. اما التهاب های طولانی در عضلات می تواند باعث ایجاد بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی دوشن شوند.
چهارشنبه، 07 آذر 1397 - 14:15
تایید اولین خط درمانی برای لنفومای سلول های T محیطی بوسیله FDA
سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که اولین درمان را برای لنفومای سلول های T‌محیطی(PTCL) مورد تایید قرار داده است.
چهارشنبه، 07 آذر 1397 - 13:12
کشف دارویی جدید برای متوقف کردن پراکنش سرطان مغز
بخش اعظم بافت های بدن ما را مایعات تشکیل می دهند که پیرامون سلول ها حرکت می کنند و برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. اما در برخی مواد این مایعات بیش از این که مفید باشند، مضر هستند.
چهارشنبه، 07 آذر 1397 - 11:12
یافتن سلول های مغزی و عضلانی درون ارگانوئیدهای کلیوی
محققین دانشگاه واشنگتن وجود سلول های خاصی را درون ارگانوئیدهای کلیوی شناسایی کرده اند. این سلول ها که آن ها را به عنوان سلول های مغزی و عضلانی شناسایی کرده اند، 10 تا 20 درصد سلول های سازنده ارگانوئید را تشکیل می دهند.
دوشنبه، 05 آذر 1397 - 12:34
راهی برای مهار بیماری های ریوی نادر
پژوهشی بوسیله محققین واندربیلت نشان می دهد که مهار و حتی معکوس کردن فشار خون بالای شریان ریوی(PAH) امکان پذیر است. فشار خون بالای شریان ریوی یک بیماری نادر و پیشرونده است که بوسیله باریک شدن و بالا رفتن فشار خون بالا در شریان های کوچک ریوی مشخص می شود.
دوشنبه، 05 آذر 1397 - 12:05
نوزادانی که از مادران چاق متولد می شوند در خطر ابتلا به بیماری های کبدی قرار دارند
نوزادانی که دارای مادران چاق هستند، میکروبیوم گوارشی شان تغییر می کند و این امر می تواند منجر به التهاب و سایر تغییرات در کودک شود و همین امر خطر چاقی و ابتلا به بیماری های کبدی چرب غیر الکلی در مراحل بعدی زندگی آن ها را افزایش می دهد.
دوشنبه، 05 آذر 1397 - 11:28
داروی خوراکی DFMO بقای کودکان مبتلا به نوروبلاستومای پر خطر را افزایش می دهد
در مطالعه ای که به تازگی انجام شده بود نتایج مثبتی از فازدوم مطالعه ی کارآزمایی بالینی در استفاده از داروی خوراکی DFMO برای جلوگیری از عود کودکان بیماری که در معرض ابتلا به نوروبلاستوما (HRNB) می باشند بدست آمد.
شنبه، 03 آذر 1397 - 14:44
صفحه 5 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه