(آرشیو ماه فروردین 1398)
ایجاد دارویی برای جوان سازی سلول های عضلانی
محققین در دانشگاه تگزاس یک داروی امیدوار کننده را طراحی کرده اند که ثابت شده است می تواند اندازه، قدرت و وضعیت متابولیکی عضلات را در موش های پیر به طور قابل توجهی افزایش دهد.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 - 08:30
"ژن های خودکشی" مهندسی شده ممکن است منجر به پیشرفت در درمان دیابت نوع یک شوند
محققین روش های پیشرفته ای را برای تولید سلول های بتای انسولین ساز از سلول های بنیادی پرتوان(PSC) برای درمان بالینی دیابت نوع یک(T1D) ارائه کرده اند. با این حال، پیوند این سلول های نابالغ به بیماران خطرات قابل توجهی را ایجاد می کند که عمدتا مربوط به تشکیل تومورها یا تراتوماها(تبدیل شدن به سلول های ناخواسته) است.
شنبه، 17 فروردین 1398 - 11:00
راهی برای افزایش جمعیت های سلول های بنیادی روده ای
سلول هایی که مفروش کننده مجرای روده ای هستند، هر چند روز یک بار جایگزین می شوند و نرخ بالایی از ترن آور را نشان می دهند که متکی به جمعیتی سالم از سلول های بنیادی روده ای است.
شنبه، 17 فروردین 1398 - 10:00
هدف قرار دادن سلول های شبه بنیادی برای ممانعت از عود مجدد سرطان تخمدان
سرطان تخمدان یکی از شایع ترین سرطان ها محسوب نمی شود اما جزء کشنده ترین آن ها محسوب می شود. این بدین دلیل است که حدود 70 درصد موارد آن مجددا عود می کنند
شنبه، 17 فروردین 1398 - 09:30
یافتن رویکرد درمانی جدید برای استئوآرتریت
محققین دانشگاه A&M تگزاس راه جدید را برای انتقال یک درمان و بازسازی غضروف ارائه کرده اند.
شنبه، 17 فروردین 1398 - 09:00
سلول درمانی ممکن است نیاز به پیوند کلیه را مرتفع سازد
محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) به دنبال استفاده از رویکردی امیدوار کننده با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کلیوی مزمن هستند.
شنبه، 17 فروردین 1398 - 08:30
استفاده از بنیادینگی سلول های T می تواند ایمنی درمانی سرطان را تقویت کند
مطالعه ای جدید بوسیله محققین در مرکز تحقیقات سرطان(CCR) نشان دهنده راهی باشد که تومورها در آن ها برخلاف حضور سلول های ایمنی کشنده سرطان می توانند به رشدشان ادامه دهند. این یافته می تواند راهی برای تقویت موثر بودن ایمنی درمانی برای سرطان باشد.
شنبه، 17 فروردین 1398 - 08:00
لازم است بانک اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در کنار توسعه مراکز پیوند غنی شود
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ایران دارای بیشترین مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در افراد مبتلا به تالاسمی در دنیاست.

دوشنبه، 12 فروردین 1398 - 14:00
سلول های خونی حلقه گمشده در قوی شدن حافظه بعد از ورزش
کشفی درباره اینکه چگونه تمرین عملکرد مغز را بهبود می بخشد، می تواند برای تحقیق در مورد پیری و افزایش یادگیری و حافظه استفاده شود.
شنبه، 10 فروردین 1398 - 13:08
چشم اندازهای جدید در مورد تولید سلول های خونی و ایمنی
یک فرد بالغ سالم در هر ثانیه حدود 2 میلیون سلول خونی می سازد و 99 درصد آن ها سلول های قرمز خونی هستند که اکسیژن حمل می کنند. یک درصد بقیه شامل پلاکت ها و سلول های سفید خونی مختلف سیستم ایمنی است. نحوه تشکیل این سلول ها از سلول های بنیادی خون ساز در مغز استخوان، موضوع بسیاری از تحقیقات بوده است و اغلب آن ها روی همان یک درصد یعنی سلول های ایمنی فوکوس کرده اند.
جمعه، 09 فروردین 1398 - 20:42
بازبرنامه ریزی سلول های T برای حمله کردن به تومورهای توپر(جامد)
یک رویکرد جذاب برای درمان سرطان کبد تقویت سیستم دفاعی خود بدن است.
چهارشنبه، 07 فروردین 1398 - 13:19
درمان آسیب های نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی بوسیله محققین ژاپنی
تیمی از محققین ژاپنی یک کارآزمایی بی سابقه را با استفاده از نوعی از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های ناتوان کننده نخاعی استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 06 فروردین 1398 - 16:09
شناسایی یک فاکتور تنظیمی جدید در تشکیل استخوان
محققین فاکتور رونویسی جدیدی را شناسایی کرده اند که به تنظیم تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) به استخوان در موش کمک می کنند. تمایز سلول های استخوانی به خوبی شناخته نشده است و سلول های بنیادی مزانشیمی یک منبع امیدوار کننده از سلول های بنیادی را برای کاربرد در طب بازساختی ارائه می دهند.
ﺳﻪشنبه، 06 فروردین 1398 - 15:56
مطالعه ای جدید در سطح تک سلول توصیفی دقیق در مورد سطح مواجه اولیه مادری-جنینی داشته است
در زمان آماده شدن برای بارداری، اندومتریوم به دسیدوآ تبدیل می شود و به موجب آن جایگاهی برای لانه گزینی جنین فراهم می آورد و بخش مادری جفت را شکل می دهد.
پنجشنبه، 01 فروردین 1398 - 09:58
پیوند سلول های بنیادی بویایی: یک استراتژی جدید موثر برای ترمیم آسیب عصب چهره ای
در حالی که جراحی می تواند به احیای آسیب شدید عصب چهره که معمولا بدنبال ترومای استخوان گیجگاهی اتفاق می افتد کمک کند، اما ریکاوری عملکردی ضعیف مشاهده شده در برخی از بیماران موجب شده است که محققین به دنبال یافتن راه حلی جایگزین باشند.
پنجشنبه، 01 فروردین 1398 - 09:54
صفحه 4 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه