(آرشیو ماه اردیبهشت 1398)
مهار بیوژنز ریبوزوم به عنوان یک رویکرد جدید برای درمان چند‌مرحله‌ای سرطان
نزدیک به 90 درصد از کل مرگ و میر بیماران سرطانی به علت متاستاز است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 10:48
هیچ تفاوت تکوینی بین کودکانی که از طریق روش های کمک تولید مثلی بدنیا می آیند و کودکانی که حاصل بارداری طبیعی هستند وجود ندارد
والدینی که از طریق IVF، IUI و یا استفاده از داروهای ناباروری صاحب فرزند می شوند لازم نیست نگران باشند زیرا این درمان ها هیچ اثری روی تکوین کودکان نمی گذارد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 10:00
چگونه اگزوزوم های مشتق از انگل مسئول بیماری شاگاس روی سلول های قلبی اثر می گذارد
تیمی از محققین دانشگاه گرانادا گام مهم و رو به جلویی را در مطالعه روی بیماری شاگاس برداشته اند. این بیماری یک بیماری انگلی خطرناک است که بیش از 8 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و در حال حاضر درمانی نیز برای آن وجود ندارد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 09:30
مدل شخصی Eye in a Dish پایه ژنتیکی تخریب ماکولا را نشان می دهد
تخریب ماکولای مرتبط با پیری(AMD) یکی از شایع ترین دلایل نابینایی در افراد بالای 65 سال است. دلیل دقیق این امر مشخص نیست اما این حقیقت که تاریخچه خانوادی AMD خطر ابتلای فرد به این بیماری را افزایش می دهد نشان می دهد که ژنتیک نقش مهمی را در این میان بازی می کند.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 09:00
آیا میکروپلت(تجمع سلولی) سلول های بنیادی مزانشیمی در مقایسه با تک سلول ها بازسازی غضروفی بهتری انجام می دهند؟
ترمیم آسیب ها یا نواقص غضروفی می توانند بوسیله استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) بهبود یابند که این امر می تواند از طریق تلفیق این سلول ها به درون هیدروژل و تقویت اثرات آن ها صورت گیرد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 08:30
محققین راهی را برای تبدیل سلول های پوست به سه نوع اصلی از سلول های بنیادی که مراحل اولیه جنینی را می سازند، پیدا کرده اند. این مطالعه که در موش انجام گرفته است، می تواند کاربردهای زیادی در مدل سازی بیماری های جنینی و عملکرد نامناسب جفتی داشته باشد و راه را برای تولید جنین های کامل از سلول های پوستی هموار سازد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 08:00
پتانسیل سلول های بنیادی فولیکول مو در ترمیم نورون های آسیب دیده
در مطالعه ای جانوری محققین نشان داده اند که مجموعه ای از سلول های بنیادی در فولیکول مو پتانسیل بازسازی پوشش عایق نورون ها را دارا هستند. نتایج این مطالعه می تواند منجر به ایجاد گزینه های درمانی برای برخی از بیماری های خاص مخرب عصبی شود.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 - 10:00
ترمیم تاندون با ماکروفاژهای آموزش دیده
از آن جایی که فرایند طبیعی بهبود تاندون قادر به احیای ترکیبات و ویژگی های مکانیکی بافت طبیعی نیست، استراتژی های جدیدی با هدف بهبود ترمیم در دست بررسی است.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 - 09:00
تولید سلول های بنیادی جنینی از پوست
محققین راهی را برای تبدیل سلول های پوست به سه نوع اصلی از سلول های بنیادی که مراحل اولیه جنینی را می سازند، پیدا کرده اند. این مطالعه که در موش انجام گرفته است، می تواند کاربردهای زیادی در مدل سازی بیماری های جنینی و عملکرد نامناسب جفتی داشته باشد و راه را برای تولید جنین های کامل از سلول های پوستی هموار سازد.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 - 08:30
یک فرایند سرد کردن فوق سریع برای بهبود فریز کردن سلول
تیمی از محققین ژاپنی برای اولین بار نشان داده اند که چگونه نگهداری سلول های جانوری فریز شده بودن یک عامل حفاظت انجمادی کننده(CPA) ممکن است. این عامل حفاظت انجمادی کننده(مانند دی متیل سولفوکسید(DMSO)) عاملی است که مانع از آسیب دیدن مواد زیستی در نتیجه یخ زدن می شود. اگر چه این ماده برای زنده نگهداشتن سلول ها حیاتی است اما می تواند سمی نیز باشد و موجب مرگ سلولی شود.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1398 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیمار مبتلا به لوکمیا
طی یک سلول درمانی در بیمارستان شانگهای چین جوانی 21 ساله که مبتلا به لوکمیا بود نزدیک به 30 میلی لیتر خون بند ناف اهدایی از بانک خون بند ناف شانگهای را دریافت کرد و در ادامه نیز سلول های بنیادی پدرش که از نظر HLA نیمه مطابق بود را دریافت کرد.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 10:30
سطوح اکسیژن بالاتر می تواند موثر بودن داروهای کشنده سرطان را افزایش دهد
مطالعه به تازگی در مجله STEM CELL به چاپ رسیده است که نشان می دهد چگونه کلاس جدیدی از داروهای سرطانی موسوم به مقلدهای Smac بسته به سطح اکسیژن در کشتن سلول های بنیادی سرطانی گلیومایی در گلیوبلاستوما موثر هستند. این امر می تواند راه را برای درمان این سرطان تهاجمی و شایع هموار سازد.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 09:00
اهدا کننده های سالم بهترین منبع سلول های بنیادی برای ترمیم استخوان در دیابت نوع یک هستند
مطالعه ای پیشگامانه نشان می دهد که روش گلد استاندارد یعنی بدست آوردن سلول های بنیادی اتولوگ برای استفاده در پیوند، بهترین راه برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع یک نیست.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 08:30
امیدوار کننده بودن سلول های بنیادی به عنوانی مسکنی بی خطر و موثر برای آرتریت زانو
سلول های بنیادی جمع آوری شده از مغز استخوان خود فرد، به عنوان یک درمان بالقوه برای استئوآرتریت زانو توجه زیادی را به خود جلب کرده اند که این امر به دلیل توانایی آن ها در بازسازی غضروف آسیب دیده است.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1398 - 08:00
تشریح جایگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایران جایگاه مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی به خود اختصاص داده است. اولین جرقه‌های کار بر روی سلول‌های بنیادی، توسط یکی از اساتید مطرح کشور در پژوهشگاه رویان کلید خورد.
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 - 13:48
صفحه 3 از 6ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه