(آرشیو ماه تیر 1398)
تایید یک کارآزمایی بالینی جدید برای سیستینوزیس
انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا(CRIM) گرانت یا بودجه ای 12 میلیون دلاری را به استفانی چرکوی اهدا کرده است تا یک کارآزمایی بالینی را برای درمان سیستینوزیس به انجام برساند.
دوشنبه، 10 تیر 1398 - 12:00
بافت ها و اندام های پرینت شده سه بعدی بدون داربست
در سال های اخیر، بافت ها و اندام های مهندسی شده با درجات مختلف موفقیت تولید شده اند. بسیاری از آن ها با استفاده از رویکرد ایجاد داربست تولید شده اند که در آن ها سلول ها درون ساختارهای زیست تخریب پذیر پشتیبان کشت می شوند تا یک معماری یا ساختار مطلوب از بافت یا اندام هدف را تولید کنند.
دوشنبه، 10 تیر 1398 - 11:00
روشی سریع تر برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs)
مطالعه ای اخیرا در Nature Chemical Biology روشی را معرفی کرده است که به عقیده نویسندگان آن می تواند روش برنامه ریزی با استفاده از فاکتورهای یاماناکا را بهبود ببخشد و موجب شود که در زمان کوتاه تر، تعداد سلول بیشتری با موفقیت بازبرنامه ریزی شوند.
دوشنبه، 10 تیر 1398 - 10:30
آیا بار دیگری که شما دندان تا را از دست بدهید، دندان پزشک می تواند دندان دیگری برای شما تولید کند؟ پاسخ این سوال این است که این امکان در حال حاضر وجود ندارد اما تحقیق صورت گرفته بوسیله محققین در USC دندان پزشکان را یک گام دیگر به این امر نزدیک ساخته است.
دوشنبه، 10 تیر 1398 - 10:00
نقش سلول های بنیادی در ترمیم دندان در آینده
آیا بار دیگری که شما دندان تا را از دست بدهید، دندان پزشک می تواند دندان دیگری برای شما تولید کند؟ پاسخ این سوال این است که این امکان در حال حاضر وجود ندارد اما تحقیق صورت گرفته بوسیله محققین در USC دندان پزشکان را یک گام دیگر به این امر نزدیک ساخته است.
یکشنبه، 09 تیر 1398 - 09:35
تولید فولیکول های موی دارای عملکرد از سلول های بنیادی
محققین در Sanford Burnham Prebys موی ظاهرا طبیعی را از رشد سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) مشتق از پوست تولید کرده اند و بر این باورند که این دستاورد می تواند انقلابی در صنعت رشد مو باشد. یافته های این مطالعه در نشست سالیانه انجمن بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی(ISSCR) ارائه شده است.
یکشنبه، 09 تیر 1398 - 09:30
آیا قهوه می تواند ابزاری برای مبارزه با چاقی باشد؟
محققین دانشگاه ناتینگهام نشان داده اند نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند تشکیل چربی قهوه ای به عنوان سیستم مقابله با چربی در بدن را تحریک کند و کلیدی برای مقابله با چاقی و دیابت باشد.
یکشنبه، 09 تیر 1398 - 08:30
میکروRNA جنینی به بازسازی سلول های قلبی کمک می کند
با وارد شدن فرد به بزرگسالی، قلب دیگر قادر به جایگزین کردن سلول های آسیب دیده یا بیمار نیست. در نتیجه بیماری های قلبی یا مشکلاتی مانند حملات قلبی می توانند خطرناک شوند و منجر به مرگ سلولی گسترده در عضلات قلبی شوند که با ناکارامدی قلب همراه است.
یکشنبه، 09 تیر 1398 - 08:00
 اردوی علمی - تفریحی دانش آموزی رویان
اردوی جذاب و مهیج با رویکرد علمی در طبیعت برای دانش آموزان مدارس
جمعه، 07 تیر 1398 - 15:21
کلاس تابستونی رویان ویژه دانش آموزان
کلاس‌های علمی به همراه بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور
جمعه، 07 تیر 1398 - 14:22
راهی برای پیشبرد بازسازی بافت قلبی بالغین
بافت قلبی آسیب دیده قادر به خود ترمیمی نیست. سلول های عضلات قلبی یا کاردیومیوسیت ها به اندازه کافی تکثیر نمی شوند که بافت مرده یا آسیب دیده را ترمیم کنند؛ در نتیجه اغلب افرادی که دچار حملات قلبی می شوند دچار نارسایی قلبی می شوند و مشکلات مربوط به این عارضه عوارض جانبی زیادی را برای آن ها ایجاد می کند و حتی منجر به مرگ می شود.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 11:35
سوئیچ متابولیکی که از سرکوب ایمنی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی حمایت می کند
اهمیت ویژه ظرفیت تعدیل کنندگی ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی، موجب شده است که محققین سعی در درک مکانیسم پشت پرده این قابلیت برای ایجاد درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی در بالین داشته باشند.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 11:00
استفاده از بافت چشمی اهدایی و امیدواری در جراحی سلول های بنیادی
افرادی که از مشکل بینایی رنج می برند می توانند از مزایای جراحی های پیشرفته ای که به احیای سطح چشم کمک می کنند، بهره ببرند.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 10:30
سلول های بنیادی به رشد مجدد اعصاب کمک می کند
یک پلیمر زیستی به رشد مجدد اعصاب با استفاده از سلول های بنیادی کمک می کند و می تواند درمانی برای بیمارانی باشد که در اثر سانحه یا بیماری قادر به استفاده از یک یا تعداد بیشتری از اندام های حرکتی شان نیستند. این رویکرد با انجام تست های جانوری و تایید بی خطر بودن و موثر بودن آن در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 09:30
چگونه سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند پیشرفت سرطان را در بیماران مبتلا به اختلالات پوستی مهار کنند
جهش در ژن Col7a1 منجر به تکوین اپیدرمیولیز بولوسای دیستروفی مغلوب(RDEB) می شود که یک اختلال شکننده کننده پوست است که با فرسایش پوست و غشاهای موکوسی همراه است و می تواند منجر به کارسینومای سلول های سنگفرشی پوست(cSCC) شود.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 09:00
صفحه 4 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه