(آرشیو ماه مهر 1398)
اگزوزوم، ابزاری درمانی برای تقویت ترمیم آسیب پوستی ناشی از آفتاب و پیری
در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نشان داده اند که اگزوزوم های بدست آمده از سلول های پوستی انسان در مقایسه با درمان مبتنی بر رتینول و هم چنین سلول درمانی هایی که در حال حاضر استفاده می شوند، در ترمیم سلول های پوستی آسیب دیده ناشی از آفتاب در موش موثرتر هستند.
پنجشنبه، 11 مهر 1398 - 10:30
استفاده از ویرایش ژنوم برای تصحیح جهش در سلول های بنیادی عضلانی مدل دیستروفی
دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) یک بیماری نادر اما مخرب ژنتیکی است که منجر به از دست رفتن عضلات و اختلالات فیزیکی می شود.
پنجشنبه، 11 مهر 1398 - 10:05
از دست رفتن سلول های بنیادی بدلیل خرابی فریزر: اشتباهی در بیمارستان لس آنجلس
سلول های بنیادی جمع آوری شده از کودکانی که مورد درمان سرطان قرار گرفته بودند تا بعدا از این سلول های بنیادی استفاده شود، در اثر یک خرابی تجهیزات آزمایشگاهی(فریزر) از دست رفته است و موجب نگرانی پزشکان و 56 بیمار شده است.
ﺳﻪشنبه، 09 مهر 1398 - 09:30
روش جدیدی که از قدرت سلول های T‌ کشنده برای حمله به سلول های توموری و درمان سرطان استفاده می کند
سلول های T کشنده ذاتی(iNKTs) را نیروهای ویژه سیستم ایمنی می دانند و هر چند مقادیر اندکی از این سلول ها در بدن وجود دارد اما این سلول ها در مقایسه با سایر سلول های ایمنی از قدرت بیشتری برخوردار هستند.
ﺳﻪشنبه، 09 مهر 1398 - 09:00
نوسانات موقتی در غلظت های پروتئینی می تواند سرنوشت سلول های بنیادی را تعیین کند
چگونه تغییرات موقتی در غلظت های پروتئینی زیست شناسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟ این سوالی است که اخیرا محققین به دنبال جواب دادن به آن هستند و به طور فزاینده ای نشان داده اند که تغییرات موقتی تصادفی در مقادیر برخی از پروتئین های خاص نقش مستقیم و بارزی را در فرایندهای زیستی بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 09 مهر 1398 - 08:37
مهندسی عروق لنفی به عنوان درمانی برای بهبودی قلب
سیستم قلبی عروقی یک شبکه سیاهرگی، سرخرگی و مویرگی پیچیده است. درون این شبکه، عروق لنفی برای توانایی قلب در بهبودی بعد از حمله قلبی حیاتی هستند.
ﺳﻪشنبه، 09 مهر 1398 - 08:00
استفاده از سلول های چربی برای انتقال دارو و سرکوب رشد تومور
محققین مرکز جامع سرطان UCLA مسیر جدید انتقال دارو را شناسایی کرده اند که رشد تومور را سرکوب می کند و مانع از عود مجدد سرطان در موش می شود.
دوشنبه، 08 مهر 1398 - 14:02
استفاده از قابلیت نانوتوپوگرافی سطح برای تکثیر سلول های بنیادی
کمپانی زیست فناوری NanoSurface Biomedical در سیاتل از پیشگامان ارائه پلت فرم ها و خدمات سلولی زیست تقلید به تازگی اعلام کرده است که مالکیت یک کمپانی موسوم به Silene Biotech را برای فوکوس روی ذخیره سازی و خدمات سلول های بنیادی بدست آورده است.
دوشنبه، 08 مهر 1398 - 13:56
داروی لوکمیا امیدوار کننده برای درمان سرطان مغز کودکان
به نظر می رسد که یک داروی مورد استفاده برای درمان لوکمیای میلوئید مزمن در متوقف کردن نوعی سرطان مغز موسوم به مدولوبلاستوما در مدل های موشی موثر باشد. مدولوبلاستوما یک سرطان مغزی کشنده در کودکان است.
دوشنبه، 01 مهر 1398 - 15:37
سرنخ هایی در مورد منشا بیماری هانتینگتون و راهی جدید برای کشف داروها
نشانه های اولیه بیماری هانتینگتون به عنوان یک بیماری ارثی که به آهستگی بدن و ذهن را تخریب می کند، تا میان سالی خود را نشان نمی دهد. اما یافته های مطالعه ای جدید نشان می دهد که می توان برخی از این نشانه ها را مدت ها قبل از این زمان و قبل از این که علایم ظهور کنند شناسایی کرد.
دوشنبه، 01 مهر 1398 - 13:49
تکثیر ماست سل ها از خون
ماست سلول ها نقش پر رنگی در ایمنی و اختلالات ایمنی دارند. با این حال، کشت آن ها در شرایط آزمایشگاهی برای دستکاری آزمایشگاهی بسیار مشکل است که این امر به دلیل جداسازی مشکل تعداد کافی این سلول ها و محدودیت های مربوط به کشت دو بعدی است.
دوشنبه، 01 مهر 1398 - 13:11
صفحه 4 از 4ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه