(آرشیو ماه آبان 1398)
روشی جدید برای خالص سازی انواع سلول ها با خلوص بالا
گروهی از محققین انسیتو هوبرخت روشی جدید به نام GateID را ارائه کرده اند که می تواند نوع سلولی مورد نظر از یک بافت را بدون استفاده از آنتی بادی ها یا گزارشگرهای ژنی با خلوص بالا جداسازی کند. با استفاده از GateID می تواند انواع مختلف سلول ها مانند سلول های بنیادی را به منظور بررسی دقیق تر جداسازی کرد.
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 08:00
فولیکول های مو محل شروع برخی از سرطان های پوستی
برخی از سرطان های کشنده پوستی ممکن است از سلول های بنیادی ملانوسیتی آغاز بگیرند که در فولیکول ها مو وجود دارند.
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 07:30
استروژن پلیمریزه شده از سلول های سیستم عصبی حفاظت می کند
آسیب طناب نخاعی که منجر به فلجی و کاهش قدرت حرکتی می شود با همان ترومای اولیه متوقف نمی شود و گزینه های درمانی اندکی وجود دارد که مانع از تخریب بیشتر و مشکلات بیشتر شود و به نوعی می توان گفت درمانی برای این عارضه وجود ندارد.
شنبه، 18 آبان 1398 - 09:00
شوک الکتریکی راهی جدید برای حل مشکل آلودگی ها و عفونت های ایمپلنت های استخوانی
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه پیتزبورگ یک درمان انقلابی را برای عفونت ها باکتریایی سطح ایمپلنت ها معرفی کرده است.
شنبه، 18 آبان 1398 - 08:30
راهی بهتر برای رشد اندام های متعدد (ارگانوئیدهای کبدی-صفراوی- پانکراسی)
سلول های بنیادی پرتوان، سلول هایی هستند که پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به انواع سلول ها و بافت های بدن را دارند. یکی از پتانسیل های این سلول های بنیادی تحریک آن ها برای تبدیل شدن به ارگانوئیدهایی است که می تواند بافت یا اندام واقعی را شبیه سازی کنند.
شنبه، 18 آبان 1398 - 08:00
هدف قرار دادن سلول های تولید کننده تومور در سرطان کبد
سرطان کبد دومین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است و شایع ترین شکل آن کارسینومای هپاتوسلولار(HCC) است که سالانه نزدیک به 780 هزار نفر را به کام مرگ می کشد. با وجود موفقیت های زیادی در جراحی و هم چنین پیوند کبد، هنوز هم نرخ بقای 5 ساله در بیماران بسیار پایین است.
ﺳﻪشنبه، 14 آبان 1398 - 10:37
انتخاب بهترین جنین ها: هموار سازی راه برای بارداری موفقیت آمیز
طبق آمارهای ارائه شده، ناباروری تقریبا یک ششم زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از لقاح آزمایشگاهی(IVF) نیز نتایج ضد و نقیضی را گاها ایجاد می کند.
ﺳﻪشنبه، 14 آبان 1398 - 10:27
کشف دلیل یک بیماری عصبی نادر کشنده (سندرم پلیزئوس-مرزباخر)
سندرم پلیزئوس-مرزباخر یک بیماری عصبی نادر است که به عنوان یک لوکودیستروفی شناخته می شود که از هر 200 تا 500 هزار نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب بیماران پسربچه هایی هستند که به دلیل ابتلا به این بیماری تکوین طبیعی ماده سفید سیستم عصبی مختل شده است.
دوشنبه، 13 آبان 1398 - 10:39
فراساختار داربست فوکال ادهیژن ها در سلول های بنیادی پرتوان انسانی
فوکال ادهیژن ها، پلت فرم های پیام رسانی است که اطلاعات بیوشیمی و فیزیکی ماتریکس خارج سلولی را به آبشار پیام رسانی درون سلولی منتقل می کنند. با این حال، این ساختارها در مورد سلول های بنیادی پرتوان القایی به خوبی شناخته نشده است.
دوشنبه، 13 آبان 1398 - 10:00
شناسایی تغییرات مغزی منحصربفرد در افراد مبتلا به بیماری هانتینگتون
بخشی از مغز که در افراد مبتلا به بیماری هانتینگتون(HD) تخریب می شود، استریاتوم نام دارد که در مراحل آخر این بیماری به طور کامل تخریب می شود. نمونه های مغزی از افرادی که برای ژن هانتینگتین جهش یافته مثبت باشند و هنوز علایم را تا زمان مرگ نشان نداده باشند بسیار نادر است. در نتیجه اطلاعات اندکی در مورد فرایندهای این بیماری و دلایل مخرب بودن بیماری در دست است.
دوشنبه، 13 آبان 1398 - 09:24
آشکار سازی راز اثر واربورگ در ارتباط با سرطان
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه شیکاگو به این سوال پاسخ داده است که چرا سلول های سرطانی مواد غذایی را در مقایسه با سلول های سالم به طور متفاوتی مصرف می کنند و چگونه این تفاوت منجر به افزایش بقا و رشد آن ها می شود.
دوشنبه، 13 آبان 1398 - 08:45
ایمنی سازشی انسانی به فاکتورهایی بستگی دارد که مسئول تشکیل سلول های سفید خونی هستند
فاکتور محرک کلونی گرانولوسیتی(G-CSF)، که بسته به نیاز بدن به لوکوسیت ها منجر به تقسیم و تمایز سلول های مغز استخوان می شود، یک اثر تنظیمی قابل توجه روی نه تنها ایمنی ذاتی بلکه ایمنی سازشی دارد.
شنبه، 11 آبان 1398 - 09:30
اثر گرسنگی و یا دریافت مواد غذایی روی تقسیم سلول های بنیادی مغز و تکوین مغزی
دریافت غذا برای تکوین درست و طبیعی مغز و بدن بویژه در اولین ترین مراحل زندگی الزامی است، اما این که رشد اولیه مغز چگونه تحت تاثیر مواد غذایی قرار می گیرد، بویژه در سطح سلولی، به خوب درک نشده است.
شنبه، 11 آبان 1398 - 09:00
تله های سرطانی قابل ایمپلنت کردن که می توانند به تشخیص زودهنگام سرطان کمک کنند
رویکردهای تهاجمی برای نمونه گیری بافتی در اندام های سرطانی می تواند با یک رویکرد که شامل ایمپلنت کردن یک سیستم بسیار کوچک در زیر پوست است جایگزین شود.
شنبه، 11 آبان 1398 - 08:30
راه جدیدی برای مطالعه تکوین و بارداری با استفاده از سلول های بنیادی
بسیاری فارغ التحصیل شدن، یافتن شغل و ازدواج را مهم ترین وقایع زندگی می دانند، اما اغلب وقایع مهم زندگی خیلی پیش تر از این ها اتفاق می افتد!. درست در اولین روزهایی بعد از لقاح و رسیدن اسپرم به تخمک و شروع تقسیمات سلول تخم را می توان مهم ترین وقایع زندگی یک فرد دانست.
شنبه، 11 آبان 1398 - 08:00
صفحه 2 از 4ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه