(آرشیو ماه آبان 1398)
چگونه ویروس ابولا سیستم دفاعی بدن را ناتوان می کند
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه تگزاس اطلاعات جدیدی را ارائه می دهد که چرا ویروس ابولا برای اثرات فاجعه بار را روی بیمار آلوده شده بر جای می گذارد. آن ها برای اولین بار نشان داده اند که چگونه ویروس ابولا سلول های T را ناتوان می کند.
چهارشنبه، 08 آبان 1398 - 11:00
چگونه سلول های توموری گردش کننده در خون اندام های دور را هدف قرار می دهند
اغلب سرطان ها به این دلیل کشنده هستند که سلول های توموری فراتر از جایگاه اولیه پراکنده می شوند و به سایر اندام ها نیز حمله می کنند. در مطالعه ای جدید روی سلول های سرطان سینه حمله کننده به مغز که در خون گردش می کنند، مشخص شده است که آن ها دارای مشخصه های مولکولی هستند که نشان دهنده ترجیح آن ها برای اندام های خاص است.
چهارشنبه، 08 آبان 1398 - 10:30
بیماری هانتینگتون یک بیماری ارثی کشنده است که درمانی برای آن وجود ندارد.
چهارشنبه، 08 آبان 1398 - 10:00
سلول های بنیادی پرتوان به درک نحوه تکوین بیماری هانتینگتون کمک می کند
بیماری هانتینگتون یک بیماری ارثی کشنده است که درمانی برای آن وجود ندارد.
چهارشنبه، 08 آبان 1398 - 09:30
پیشرفت در زمینه بازسازی طحال از طریق فناوری ارگانوئید
عملکرد نامناسب طحال بیماران مستعد عفونت، بدخیمی ها و بیماری های خود ایمنی می کند؛ با این حال، تحریک بازسازی طحال و پیوند طحال هر دو با مشکلات قابل توجهی همراه هستند.
چهارشنبه، 08 آبان 1398 - 09:00
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه تگزاس اطلاعات جدیدی را ارائه می دهد که چرا ویروس ابولا برای اثرات فاجعه بار را روی بیمار آلوده شده بر جای می گذارد. آن ها برای اولین بار نشان داده اند که چگونه ویروس ابولا سلول های T را ناتوان می کند.
ﺳﻪشنبه، 07 آبان 1398 - 22:12
سلول های تولید کننده تستوسترون و تولید شده در آزمایشگاه می توانند به درمان هیپوگنادیسم کمک کنند
محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) توانسته اند سلول های تولید کننده تستوسترون را در آزمایشگاه تولید کنند، دستاوردی که می تواند منجر به بهبود درمان سطح تستوسترون پایین (هیپوگنادیسم) شود. این رویکرد جدید می تواند منجر به درمان شخصی افراد شود تا دیگر نیاز به هورمون درمانی با عوارض جانبی زیاد نباشد.
دوشنبه، 06 آبان 1398 - 10:33
حذف یک آنزیم کبدی خطرات شیرینی و چربی برای سلامتی را کاهش می دهد
قند و چربی اضافی در رژیم غذایی منجر به مقاومت انسولینی کبد می شود. در افراد خیلی چاق مشاهده می شود که مقاومت انسولینی کبد منجر به سطح غیر سالم لیپیدهای چرب در کبد و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع دو و بیماری های قلبی عروقی می شود.
دوشنبه، 06 آبان 1398 - 10:00
شناسایی کاندیدای دارویی جدید برای گرسنه نگه داشتن و کشتن سلول های بنیادی سرطان سینه
محققین سالفورد کاندیدای داروی جدیدی را شناسایی کرده اند که قادر است سلول های بنیادی سرطانی را گرسنه نگه داشته و بکشد و بدین ترتیب راه را برای درمان های جدید به منظور درمان سرطان سینه هموار سازد.
دوشنبه، 06 آبان 1398 - 09:00
چگونه پیری سرنوشت پیش سازهای فیبرو آدیپوژنیک را در عضلات اسکلتی تحت تاثیر قرار می دهد
در عضلات اسکلتی بالغ، از دست رفتن یکپارچگی میوفیبرها به دلیل آسیب های مکانیکی یا بیماری بوسیله سلول های بنیادی عضلانی موجود در عضله موسوم به سلول های اقماری جبران می شود که خیلی سریع از حالت خفته به فعال در می آیند تا تمایز یابند و موجب بازسازی بافتی شوند.
یکشنبه، 05 آبان 1398 - 09:30
گورخرماهی بعد از آسیب های قلبی قابل توجه می تواند تا بیش از 20 درصد قلب خودش را بازسازی کند.
شنبه، 04 آبان 1398 - 10:00
چای سبز به عنوان یک شروع کننده کنترلی برای فعال سازی سلول درمانی از راه دور
تیمی از محققین دانشگاه ملی چین دریافته اند که می توان از چای سبز به عنوان مکانیسم کنترلی برای فعال سازی از راه دور سلول درمانی استفاده کرد.
شنبه، 04 آبان 1398 - 09:40
مدل های مغزی آزمایشگاهی(Brain in a dish) مطالعه تکوین عصبی و بیماری های عصبی را آسان می کند
پیشرفت های آزمایشگاهی با استفاده از ارگانوئیدهای مغزی به این امر کمک کرده است که چگونه از این سیستم های مدل برای درک تکوین مغز انسانی و بیماری های مربوط به آن استفاده شود.
شنبه، 04 آبان 1398 - 09:00
اولین کارآزمایی بالینی سلول درمانی به کمک iPSCs مهندسی شده برای سرطان خون
محققین دانشگاه مینه سوتا به تحقیقی پیشگامانه روی سلول های بنیادی و سلول های کشنده ذاتی(NK cells) برای درمان لوکمیای میلوئید حاد (AML) و لنفومای سلول B پرداخته اند.
شنبه، 04 آبان 1398 - 08:30
شناسایی یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان
یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان شناسایی شده است که امیدها را برای تولید داروهایی که قادر به ریشه کن کردن این سرطان کشنده باشند افزایش داده است.
شنبه، 04 آبان 1398 - 08:00
صفحه 3 از 4ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه