(آرشیو ماه آذر 1398)
یک استراتژی درمانی جدید برای شکل بدخیم سرطان مغز
محققین دانشگاه سائوپائولو در برزیل یک استراتژی درمانی را برای درمان تهاجمی ترین شکل سرطان مغز در بالغین ارائه کرده اند که مولکول های فتواکتیو(فعال شونده با نور) را با یک عامل شیمی درمانی ترکیب کرده و آن را در نانوذرات پروتئینی-لیپیدی کپسوله می کند.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 23:45
گامی رو به جلو برای مقابله با نوروبلاستوما به عنوان یک سرطان کودکانه
گروهی از محققین دانشگاه سویل در مطالعه ای نشان داده اند که پروتئین CD44 شناسایی جمعیتی از سلول های مادر که مسئول ذات تهاجمی و نرخ بقای کم نوروبلاستوما هستند را مقدور می سازد. نوروبلاستوما سرطانی است که اغلب کودکان دو و سه ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 23:32
رویکردی جدید برای درمان پارکینسون
تیمی از محققین دانشگاه کلوگن مکانیسم جدید را در ایجاد بیماری پارکینسون شناسایی کرده اند که می تواند نقطه شروعی برای درمان هدفمند این بیماری باشد.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 11:53
پروتئینی که می تواند هدفی درمانی برای سرطان پانکراس باشد
پژوهشگران دانشگاه کریک(Crick) پروتئینی را شناسایی کرده اند که منجر به رشد سرطان پانکراس می شود و می تواند هدفی برای درمان های جدید باشد.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 11:44
اهداف بالقوه برای شرایطی که موجب تشکیل تومور می شوند
محققین دانشگاه سین سیناتی راه های دیگری را برای هدف قرار دادن فرایندهای مولکولی دخیل در فعال شدن یک کمپلکس پروتئینی خاص یافته اند که می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای اختلالاتی شود که منجر به تشکیل تومور می شوند.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 09:58
یک سلول درمانی برای بهبود حافظه و متوقف کردن تشنج در موش ها بعد از آسیب ترومایی مغز
محققین دانشگاه کالیفرنیا یک سلول درمانی پیشرفته را برای بهبودی حافظه و مهار تشنج در موش ها بعد از آسیب مغزی ترومایی ایجاد کرده اند.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 09:54
استفاده از ساعت زیستی سلول ها برای تشخیص اوتیسم و سرطان
شناسایی سریع اوتیسم و سرطان در کودکان می‌تواند مراحل درمان را برای آنها بسیار ساده‌تر کند و به همین دلیل دانشمندان توانستند با استفاده از ساعت ملکولی بدن، این دو بیماری را به سرعت در بدن کودکان تشخیص دهند. ساعت ملکولی بدن می‌تواند به شناسایی سن بیولوژیک افراد کمک کند، سن بیولوژیک توانایی آشکارسازی بیماری‌ها را دارد اما ارزیابی آن کار پیچیده‌ای است.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 09:32
تغییرات ژنتیکی در سلول های بنیادی پوستی می تواند شروع کننده پسوریازیس باشد
پسوریازیس یک اختلال مادرزادی است که در مراحل پایانی زندگی اتفاق می افتد و دلایل مختلفی از جمله استرس و یا قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش در بروز آن نقش دارد. دلایل ژنتیکی زیادی نیز می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد که به خوبی شناخته نشده است.
شنبه، 09 آذر 1398 - 12:30
رویکردی جدید برای درمان لوکمیا در کودکان
لوکمیای لنفوبلاستیک حاد شایع ترین شکل سرطان در کودکان است که متاسفانه اغلب لاعلاج نیز می باشد. محققین سوئیسی در دانشگاه زوریخ راهی را برای متوقف کردن مکانیسم پشت پرده این نوع لوکمیا در سطح مولکولی یافته اند و به موجب آن درمان هدفمندی را ارائه کرده اند.
شنبه، 09 آذر 1398 - 12:00
ژن های سلول های بنیادی روده ای به شناسایی ارتباط چربی رژیم غذایی و سرطان کولون کمک می کنند
دو ژن که به نظر می رسد به سلول های بنیادی موجود در روده به سوزاندن چربی غذایی کمک می کنند ممکن است در بروز سرطان کولون نقش داشته باشند.
شنبه، 09 آذر 1398 - 11:30
سلول های بنیادی تاندون می توانند انقلابی در ریکاوری آسیب های تاندونی ایجاد کنند
ایجاد بافت اسکار، ریکاوری پارگی تاندون چرخاننده شانه یا روتاتور کاف، تاندون زانو و سایر تاندون ها را به یک فرایند دردناک و چالش برانگیز تبدیل می کند که اغلب منجر به پارگی های ثانویه تاندون می شود. پژوهشی جدید بوسیله دکتر چن-مین فان و همکارانش نشان داده است که وجود سلول های بنیادی تاندون ها می تواند منجر بهبود بازسازی تاندون و پرهیز از جراحی شود.
شنبه، 09 آذر 1398 - 11:00
مدل های ارگانوئید مغزی سرنخ هایی را در مورد چگونگی مهار مرگ ناشی از ویروس در سلول های مغزی ارائه می دهند
محققین تعیین کرده اند که ویروس La Crosse یا LACV که موجب التهاب مغز یا انسفالوپاتی در کودکان می شود، بسته به مرحله تکوینی، سلول های مغزی را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار می دهد. نورون ها یا سلول های مغزی اولیه سیستم عصبی مرکزی از سلول های بنیادی عصبی تکامل می یابند که طی تکوین برای تبدیل شدن به نورون ها متعهد می شود.
شنبه، 09 آذر 1398 - 10:15
کودکان بیشتری می توانند از نوروبلاستوما جان سالم بدر ببرند
در سال های اخیر هم نرخ بقا و هم وقوع نوروبلاستوما افزایش یافته است. در این میان شانس بقا و افزایش تعداد بیمارانی که زنده مانده اند در یک گروه با خطر بالا بیشترین میزان را داشته است: کودکان بالاتر از 18 ماه و مرحله 4 نوروبلاستوما.
شنبه، 09 آذر 1398 - 10:00
پیوند سلول های بنیادی برای رشد ریه های کاملا دارای عملکرد در موش
محققین دانشگاه کلمبیا توانسته اند ریه های کاملا دارای عملکردی را از طریق سلول های بنیادی پیوند شده در جنین های موشی تولید کنند. یافته های آن ها نشان می دهد که استفاده از این تکنیک در آینده این نزدیک می تواند تولید ریه های انسانی در جانوران برای پیوند به بیماران نیازمند را مقدور سازد.
چهارشنبه، 06 آذر 1398 - 09:12
غربالگری برای اشرشیا کلی مقاوم به دارو و موجود در پیوندهای مدفوع
غربالگری ها برای اشرشیا کلی مقاوم به دارو در پیوندهای میکروبیوم مدفوع(FMT) یک ابراز الزامی برای مهار عفونت ها در بیماران و بویژه آن هایی است که سیستم ایمنی آن ها مختل شده است.
چهارشنبه، 06 آذر 1398 - 08:59
صفحه 4 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه