(آرشیو ماه فروردین 1399)
حمایت فعالانه از تحقیقات سلول های بنیادی می تواند کلیدی برای درمان بیماری های مزمن لاعلاج باشد
با شیوع ویروس کرونا و درمانده شدن جوامع بشری از مقابله با این بیماری می توان گفت هیچ وقت نیاز به تحقیقات پزشکی و درمان به این اندازه شفاف نبوده است.
یکشنبه، 24 فروردین 1399 - 11:43
یک ترکیب موجود در پوست میوه ها می تواند آسیب عصبی ناشی از MS را معکوس کند
مولتیپل اسکلروزیس(MS) که با افزایش ضعف عضلانی و فلجی مشخص می شود، درمان های اندکی دارد که اغلب آن ها علایم بیماری را کاهش می دهند و یا این که سرعت پیشرفت بیماری را می کاهند. با این حال درمان های موجود نمی توانند موجب معکوس شدن آسیب های رخ داده در نورون های مغزی شوند.
یکشنبه، 24 فروردین 1399 - 10:39
درمان موفقیت آمیز مغز آسیب دیده مدل رتی سکته
محققین دانشگاه لوند در سوئد با استفاده از سلول های پوستی بازبرنامه ریزی شده برای تولید سلول های عصبی و پیوند شده به مغز رت های مدل برای سکته، عملکرد حرکتی و حسی آن ها را احیا کنند.
یکشنبه، 24 فروردین 1399 - 08:32
ایجاد مدلی برای دیستروفی عضلانی دوشن و هموار کردن راه برای درمان های جدید
پژوهشگران در بیمارستان ملی کودکان واشنگتن یک مدل آزمایشگاهی از دیستروفی عضلانی دوشن شدید را ارائه کرده اند که دیدگاه هایی را در مورد تعادل مختل شده التهاب و تخریب عضلانی که در این بیماری مشاهده می شود، ارائه می دهد.
شنبه، 23 فروردین 1399 - 13:31
روشی موثر برای پیوند سلول های بنیادی و درمان بیماری های خونی
پژوهشگران دانشگاه UCL روشی جدید را ارائه کرده اند که سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف را قابل پیوندتر می سازد. این یافته که در مطالعات جانوری تست شده است می تواند درمان طیف وسیعی از بیماری خونی را در کودکان و بزرگسالان بهبود ببخشد.
شنبه، 23 فروردین 1399 - 11:26
اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل به CAR T Cell درمانی پاسخ می دهند
مطالعه ای بوسیله پژوهشگران در مرکز تحقیقات سرطان ام دی اندرسون دانشگاه تگزاس نشان داده است که اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل که پیش از این به درمان ها مقاومت نشان می دادند ممکن است بتوانند از مزایای CAR T Cell درمانی که CD19 را هدف قرار می دهد، بهره مند شوند.
شنبه، 23 فروردین 1399 - 10:18
درمانی موثر برای سرطان کولون
در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه کالیفرنیا به بررسی نقش یک اسید آمینه در تکوین تومور پرداخته و به دنبال این امر بودند که آیا می توان این اثر را معکوس کرد یا خیر.
شنبه، 23 فروردین 1399 - 09:39
تولید نوعی هیدروژل برای انتقال موثرتر داروها
در حال حاضر برای درمان بسیاری از بیماری ها از داروهایی استفاده می شود که مانع از شکل گیری پروتئین ها مضر یا ناخواسته می شوند.
جمعه، 22 فروردین 1399 - 11:00
استفاده از لامینین 221  برای تولید سلول های پیش ساز قلبی عروقی
محققین موفق شده اند از ایزوفرمی خاص از لامینین برای تولید پیش سازهای قلبی عروقی از سلول های بنیادی پرتوان استفاده کنند.
جمعه، 22 فروردین 1399 - 10:00
نقش موثر التهاب در پیری سلول های بنیادی عصبی مغز
سلول های بنیادی عصبی در نواحی خاصی از مغز بالغ وجود دارند و می توانند در سراسر زندگی نورون های جدیدی را تولید کنند. هم چنین این سلول های بنیادی می توانند در پاسخ به آسیب فعال شوند و به ترمیم بپردازند و یا این که منشا تشکیل تومورهای خاص مغزی باشند.
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 - 14:33
نیاسین ممکن است به سیستم ایمنی در مقابله با تومورهای مغزی کشنده کمک کند
پژوهشی در دانشگاه کالگری نشان می دهند که نیاسین که آن را به طور معمول ویتامین B3 می نامند، می تواند در ترکیب با شیمی درمان به سلول های ایمنی برای مقابله با گلیوبلاستومای مغزی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1399 - 13:31
نقش سلول های مجاور سلول های بنیادی سرطانی در سرطان کلورکتال
سرطان کلورکتال، تنها در آمریکا سالیانه بیش از 50 هزار نفر را به کام مرگ می فرستد و به همین دلیل محققین سال هاست در تلاش برای کشف مکانیسم دقیق شروع این سرطان در روده هستند.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1399 - 13:00
نقش جدیدی برای هیستون داستیلاز در سرطان ریه سلول غیر کوچک
طی یک دهه گذشته نرخ بقا برای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک(NSCLC) به لطف گزینه های درمانی هدفمندی که شناخته شده است، به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال، این سرطان ریه هنوز هم یکی از کشنده ترین سرطان ها محسوب می شود که تنها در آمریکا سالیانه بیش از 154 هزار نفر را می کشد.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1399 - 12:00
ارتباط بین سلول های بنیادی و اعصاب در بازسازی بافت
سلول های بنیادی به عنوان سلول هایی با پتانسیل تولید سلول ها و بافت های مختلف می توانند در بازسازی و ترمیم بافت های مختلف نقش داشته باشند .در این میان اطلاعات اندکی در مورد برهمکنش سلول های بنیادی و اعصاب در ترمیم بافت در دست است.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1399 - 11:30
پیشرفت در تولید سلول های شبکیه و درمان نابینایی
محققین در مرکز تحقیقات چشم انستیتو کارولینسکا راهی را برای بهبود تولید سلول های شبکیه از سلول های بنیادی جنینی و درمان نابینایی در افراد کهنسال کشف کرده اند.
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 11:17
صفحه 2 از 4ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه