(آرشیو ماه فروردین 1399)
آیا شقایق های دریایی می توانند به ما نشان دهند چگونه می توان بافت مغز را دوباره تولید کرد؟
رشد مجدد بافت آسیب دیده یا بیمار مغز ممکن است پاسخی برای بهبود درمان اختلالات سیستم عصبی مرکزی از جمله آسیب دیدگی مغزی ، سکته مغزی ، صرع و پارکینسون باشد.
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 10:21
استفاده از سلول های بنیادی برای مقابله با پنومونی COVID-19
دکتر کنونلین جین و همکارانش در دانشگاه تگزاس شمالی در تلاش برای استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با بیماری کرونا هستند.
یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 12:13
یک داروی آزمایشی می تواند مراحل اولیه COVID-19 را در بافتهای انسانی مهندسی شده به طور قابل توجهی مهار کند
یک تیم بین المللی به سرپرستی دکتر جوزف پنینگر از محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا یک داروی آزمایشی را پیدا کرده است که به طور موثری گیرنده سلولی که SARS-CoV-2 از آن برای آلوده کردن سلول میزبان استفاده می کند را مسدود می کند.
یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 10:09
شناسایی یک آسیب پذیری درمانی مشترک برای لوکمیای کشنده و از نظر ژنتیکی متنوع
محققین در دانشکده پزشکی Duk-NUS و هم چنین انستیتو فناوری و تحقیقات سنگاپور(A*STAR) یک ترکیب دارویی جدید را پیشنهاد کرده اند که می تواند شکلی کشنده از لوکمیا موسوم به لوکمیای میلوئید مزمن blast crisis را درمان کند. هم چنین آن ها استراتژی را برای شناسایی زودهنگام این بیماران ارائه کرده اند.
جمعه، 15 فروردین 1399 - 11:40
سلول های بنیادی کنترل دقیقی روی زمان بندی تکوین مغزی دارند
سلول های بنیادی عصبی بیش از آن چه پیش از این تصور می شد، روی زمان بندی و مسیر تقسیم سلولی حین تکوین مغز اثر می گذارند. این یافته می تواند روی درک ما از تکامل مغز پستانداران تاثیر گذار باشد.
جمعه، 15 فروردین 1399 - 10:27
برهمکنش های بین سلول های سرطانی و فیبروبلاست ها موجب پیشبرد متاستاز می شود
به منظور کلونی زایی در سایر اندام و رشد کردن و متاستاز، سلول های توموری که از تومور اولیه کنده می شوند نیاز به دستکاری ریز محیط جدیدشان و ایجاد یک نیچ متاستازیک دارند.
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 - 13:38
تولید اولین سلول های بنیادی از افراد بالای 110 سال(supercentenarian)
افرادی که بیش از 110 سال عمر می کنند را اصطلاحا فوق صد سال یا supercentenarian می نامند که نه تنها به دلیل سن بالایشان بلکه به دلیل سلامتی قابل توجهی که تا این سن داشته اند مورد توجه هستند. به نظر می رسد که این گروه از افراد به بیماری هایی مانند آلزایمر، بیماری های قلبی و سرطان مقاوم هستند ولی دلیل این پتانسیل آن ها مشخص نیست.
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 - 12:33
موثر بودن یک روش موثر برای تحریک ترمیم طبیعی دندان
طی پنج سال گذشته، محققین در کالج سلطنتی لندن به بررسی روش تحریک ترمیم طبیعی دندان از طریق فعال کردن سلول های درون دندان و ساختن دنتین جدید پرداخته اند. آن ها شواهد مثبتی را دال بر این که این روش پتانسیل استفاده در بالین را دارد، ارائه داده اند.
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 - 11:55
ترمیم فتق یا بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای همانند وصله کردن لاستیک پنچر شده
یک تکنیک دو مرحله ای جدید برای ترمیم دیسک های بیرون زده، از ژل کلاژن برای عایق کردن سوراخ دیسک ها استفاده می کند و دیسک های پاره شده را به روشی ترمیم می کند که شبیه وصله کردن لاستیک پنچر شده است.
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 - 10:48
هیدروژل می تواند گامی رو به جلول در درمان و تولید استخوان های سر و گردن باشد
تیمی از پژوهشگران و دندانپزشکان UCLA اول ین هیدروژل چسبنده را برای بازسازی استخوان و نواقص بافتی که بعد از جراحی های سر و گردن اتفاق می افتند ارائه کرده اند. آن ها این هیدروژل را تا حدی از صدف های دریایی که می توانند به سطوح مرطوب بچسبند الهام گرفته اند.
ﺳﻪشنبه، 12 فروردین 1399 - 10:33
مولکول SVC112 مشتق از گیاهان سلول های بنیادی سرطانی را به طور اختصاصی هدف قرار می دهد
گل های قرمز و لوله ای شکل گیاه Bouvardia ternifolia که از گیاهان بومی مکزیک و آمریکای جنوب غربی است، پرندگان را به خود جلب می کند. اما این گیاه دارای یک ماده شیمیایی موسوم به bouvardin است که محققین مرکز سرطان دانشگاه کلرادو آن را آهسته کردن توانایی رشد و پراکنش سلول های سرطانی موثر می دانند.
دوشنبه، 11 فروردین 1399 - 10:00
سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(iPSCs) از فیبروبلاست های بیماران استئوآرتریتی
استئوآرتریت یک بیماری عضلانی اسکلتی شایع است که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد و اثر قابل توجهی روی کیفیت زندگی فرد می گذارد.
دوشنبه، 11 فروردین 1399 - 09:00
گزینش مثبت نیروی اصلی شکل دهنده خون سازی کلونی است
تیمی از محققین دانشگاه های کمبریج و استنفورد شواهدی را یافته اند که حاکی از این است که گزینش مثبت(برخلاف دریفت)، نیروی اصلی شکل دهنده خون سازی کلونی است.
یکشنبه، 10 فروردین 1399 - 12:39
شناسایی مکانیسم جدیدی در تنظیم سلول های بنیادی
محققین اعتقاد دارند که پروتئین های Hippo در تنظیم تکوین بلاستوسیست مشارکت دارند.
شنبه، 09 فروردین 1399 - 09:00
کشف یک نیچ یا ریز محیط برای نورون ها در بخشی از بافت بینی انسان بالغ
آیا امکان تولید سلول های عصبی جدید در مغز بالغ وجود دارد؟ جواب به این سوال سال های ذهن محققین را درگیر کرده است و پژوهش های زیادی در راستای پاسخ به این سوال صورت گرفته است.
جمعه، 08 فروردین 1399 - 11:00
صفحه 3 از 4ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه