(آرشیو ماه دی 1399)
وزیکول های خارج سلولی مشتق از سلول های بنیادی به درمان خونریزی مغزی نوزادن زودرس کمک می کنند
خونریزی درون مغزی(IVH) یا به طور عام تر خونریزی مغزی یک مشکل خطرناک و متداول در نوزادانی است که تولدی زودرس دارند؛ بویژه آن هایی که بیش از ده هفته زودتر بدنیا می آیند.
شنبه، 06 دی 1399 - 08:30
امیدوار کننده بودن ویرایش ژن برای کم خونی داسی شکل
محققین نتایج اولیه ای را دال بر امیدوار کننده بودن فناوری ویرایش ژن در مورد بیماری دردناک و ارثی کم خونی داسی شکل بدست آورده اند که میلیون ها نفر(بویژه افراد سیاه پوست) را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
شنبه، 06 دی 1399 - 08:00
سلول های بنیادی بندناف آیلین معجزه زندگی برادرش شد
علی سلطانی از جمله کودکانی است که در 4 ماهگی علائم نقص سیستم ایمنی را با آبسه زیر گوش نشان داد. به گفته مادرش مدتی در بخش عفونی مرکز طبی کودکان بستری بود و نقص سیستمی ایمنی او توسط پزشکان تایید شد.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 14:53
پاشنه آشیل سلول های بنیادی سرطانی
با بکار گیری کولونوسکوپی تشخیص اولیه سرطان کولون راحت تر شده است و در نتیجه نرخ اشکال پیشرفته این بیماری نیز سال به سال در حال کاهش است؛ زیرا با شناسایی بافت های پیش سرطانی می توان خیلی سریع آن ها را برداشت. در حالی که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است اما کماکان جزء یکی از کشنده ترین سرطان ها محسوب می شود.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 12:00
ویروس  SARS-CoV-2  التهاب، طوفان سیتوکینی و استرس را در سلول های ریوی آلوده القا می کند
پژوهشگران در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی دانشگاه دوسلدورف، یک رویکرد بیوانفورماتیک را روی داده های ترانسکریپتومی سلول های اپی تلیالی ریوی انسانی آلوده به SARS-CoV-2 انجام داده اند. این متا-آنالیز فرایندهای زیستی تحت تاثیر قرار گرفته متعددی را در ریه ها نشان داده است که بدون شک در مورد سایر اندام های آلوده به این ویروس مانند قلب و کلیه نیز قابل بسط است.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 11:30
یافته محققان در زمینه دلیل نامیرایی سلول های سرطانی
سلول های بنیادی بالغ در تمام اندام ها وجود دارند و در جایگزینی سلول های مرده و آسیب دیده نقش دارند. نحوه تنظیم دقیق این سلول ها و مکانیسم های دخیل در حفظ بنیادینگی این سلول ها همواره مورد توجه محققین بوده است.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1399 - 08:30
تولید کلیه های کوچک با استفاده از فناوری پیشرفته پرینت زیستی سلول های بنیادی
فناوری جدید و پیشرفته پرینت زیستی برای چاپ مجدد کلیه های کوچک انسان در آزمایشگاه استفاده شده است. تیمی متشکل از محققان موسسه تحقیقات کودکان در استرالیا و ارگانوو (کالیفرنیا ، ایالات متحده) ، امیدوارند که این مینی کلیه ها بتوانند برای درمان نارسایی کلیه و احتمالاً بافت های پیوند آزمایشگاهی رشد کنند.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1399 - 08:00
صفحه 5 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه