(آرشیو ماه اسفند 1399)
استفاده از سلول درمانی برای بهبود عوارض ناشی از حمله قلبی
تاکنون نتایج بدست آمده نشان داده بود که تزریق سلول های قلبی آلوژن موسوم به سلول های مشتق از کاردیوسفیرها(CDCs) قادر به کاهش میزان بافت اسکار بر جای مانده روی عضلات قلبی در نتیجه حمله قلبی نیست اما ارزیابی های بیشتر حاکی از مفید بودن این رویکرد بوده است.
دوشنبه، 18 اسفند 1399 - 12:15
استفاده از ژن درمانی در جهت تولید هموگلوبین
محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیای آمریکا یک وکتور لنتی ویروسی را برای ژن درمانی را طراحی کرده اند که می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش هموگلوبین‌ها نسبت به روش های رایج امروزی شود و در نتیجه می تواند برای درمان اختلالات خونی مانند سلول داسی شکل و بتا تالاسمی به صورت موثر تر مورد استفاده قرار بگیرد.
دوشنبه، 18 اسفند 1399 - 09:45
اثر هم افزایی نانو چربی ها و فاکتور رشد عصبی برای ریکاوری حسی فلپ های نازک عقب ران
فلپ های نازک عقب ران(ALT) به طور گسترده ای برای بازسازی استفاده می شوند اما به دلیل ریکاوری حسی ضعیفی که این بافت های فلپ دارند، نتایج راضی کننده ای را از نظر عملکردی بر جای نمی گذارند.
یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 09:30
تنظیم تمایز عصبی سلول های بنیادی پرتوان القایی بوسیله GPC4
در سال های اخیر سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) با توجه به ویژگی های منحصربفردی که دارند، محققین را امیدوار ساخته اند که بتوانند از آن ها به عنوان ماده اولیه بسیاری از رویکردهای سلولی از جمله مطالعات عصبی استفاده کنند.
یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 09:00
نقش تنظیم کنندگی Smurf2 در رگزایی سلول های بنیادی مزانشیمی
اسپوندیلیت آنکیلوزان بیماری مزمن و پیشرونده التهابی است که ستون مهره ها، مفاصل ساکروایلیاک و همین طور مفاصل محیطی را بصورت دو طرفه و قرینه گرفتار می کند. علت بروز این بیماری تا کنون ناشناخته است و برخلاف آرتریت روماتوئید در مردان بیش تر از زنان دیده می شود.
یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 08:30
افزایش امیدواری برای درمان بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن
پژوهشی جدید موجب افزایش امیدها برای تشخیص زودهنگام و درمان بهتر بیماری مخرب و کشنده تحلیل عضلات شده است.
یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 08:00
ترمیم طناب نخاعی آسیب دیده با استفاده از سلول های بنیادی خود بیمار
تزریق درون سیاهرگی سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان بیماران مبتلا به آسیب طناب نخاعی می تواند منجر به بهبودی قابل توجه عملکرد حرکتی آن ها شود.
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 - 11:51
ارگانوئیدهای مغزی رشد یافته در آزمایشگاه شبیه  مغز نوزادان هستند
مطالعه ای جدید بوسیله پژوهشگران دانشگاه های UCLA و استنفورد نشان داده است که ارگانوئیدهای مغزی مشتق از سلول های بنیادی انسانی، ساختارهای سه بعدی هستند که از تکوین مغز در زمان جنینی تبعیت می کنند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 - 11:45
وصله های دارای ریز سوزن برای تزریق میکرو دوزهای داروهای روانگردان
اگرچه ممکن است تصور شود که داروهای روانگردان خطرناک و مضر هستند ، دانشمندان در حال انجام آزمایشات و آزمایشات بالینی بر روی برخی از آنها بوده اند و هنگام آزمایش آنها برای استفاده پزشکی، نتایج مثبتی به دست آورده اند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 - 11:43
پیام رسانی TGFβ و تنوع در لوکمیای میلوئید حاد
ناهمگونی سلول های بنیادی لوکمیایی(LSCs) در مقاومت این سلول ها به شیمی درمانی بسیار موثر است و برای ریشه کن کردن این سلول ها، درک مکانیسم های دخیل در این ناهمگونی بسیار مهم است.
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 - 11:40
اثر منفی الکل بر روی فعالیت سلول های مغزی
مطالعه ای با حمایت انستیتو ملی سلامت(NIH) در دانشگاه تگزاس صورت گرفته است که به مطالعه سوء مصرف الکل و پدیده الکلیسم و اثرات آن روی سلامت ذهنی پرداخته است.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 12:30
استفاده از نوعی زیست ماده برای ترمیم سریعتر استخوان
در چند دهه اخیر محققین همواره بدنبال یافتن مواد زیستی بوده اند که بتوانند از آن ها در ایجاد جایگزین های بافتی یا در پیشبرد روند طبیعی بازسازی بافت های مختلف از جمله استخوان استفاده کنند.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 12:08
آیا سلول درمانی موجب آسیب های عصبی می شود؟
اخیراً تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه (USA)University of Connecticut اقدام به نظرسنجی از متخصصین مغز و اعصاب دانشگاهی ایالات متحده نموده اند و موضوع این نظر سنجی در ارتباط با عوارض ناشی از سلول درمانی با سلول‌های بنیادی بود.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 11:41
استفاده از ژن درمانی برای ناتوانی های حرکتی در مدل های جانوری
پژوهشگران آلمانی با تزریق گونه‌ای پروتئین مصنوعی به مغز موش‌هایی که به دلیل آسیب نخاعی دچار فلج حرکتی شده‌اند، آنها را معالجه کردند، به طوری که این جانوران مجددا قادر به راه رفتن شدند. این اولین بار است که محققین موفق شده اند پیوند عصبی میان مغز و طناب نخاعی موش های آسیب دیده را مجددا برقرار سازند؛ آسیبی که تاکنون برگشت ناپذیر به نظر می رسید.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 11:12
رونمایی پژوهشگاه رویان از "موش تراریخته کوویدسا" برای ارزیابی واکسن کرونا
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در چند سال اخیر، بحث دستکاری ژنتیک حیوانات در کشور شروع شده است و اخیراً نیز در این پژوهشگاه از "موش تراریخته کوویدسا" برای ارزیابی واکسن‌های کرونا استفاده کرده‌ایم.
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 15:04
صفحه 2 از 4ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه