(آرشیو ماه اردیبهشت 1399)
ابداع روشی جدید موسوم به SATI برای ویرایش ژنوم
پژوهشگران ابزار جدیدی برای اصلاح ژنوم موش ابداع کرده‌اند که به آنها کمک می‌کند بسیاری از جهش‌ها و سلول‌ها را هدف قرار دهند.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 12:00
پیوند مدفوع می تواند نتایج درمانی بیماران مبتلا به “ارگانیزم های مقاوم به داروهای متعدد” را بهبود ببخشد
انتقال مدفوع سیستم گوارشی اهدا کننده های سالم به بیماران بسیار مریض یعنی کسانی که پیش از این به باکتری های مقاوم به چند دارو آلوده شده اند می تواند منجر به دوره بستری کوتاه مدت تر، کاهش عفونت های خونی و درمان آسان تر عفونت ها شود.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 11:30
درمان دیابت در مدل موشی با استفاده از سلول های بنیادی ویرایش ژنومی شده مشتق از بیماران
با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) مشتق از پوست بیماران مبتلا به نوعی نادر و ژنتیکی از دیابت موسوم به سندرم ولفرام، محققین سلول های تولید کننده انسولین ویرایش ژنومی شده ای را تولید کرده و آن ها را ادامه به موش پیوند کرده و آن ها را درمان کردند.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 11:00
تغییرات سلولی دخیل در ترمیم شکستگی های استخوان
شکستگی استخوان یک شرایط اورژانس برای انسان و سایر مهره داران محسوب می شود و هر چه سلول ها بتوانند کارشان را سریع تر آغاز کنند، زودتر و بهتر می توانند فرایند بهبودی را پیش ببرند.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 10:30
استفاده از سم دیفتری به عنوان ناقل دارویی  برای درمان سرطان
گروهی از پژوهشگران دانشگاه تورنتو راه جدیدی را برای انتقال مولکول هایی که ژن های خاصی را در سلول هدف قرار می دهند استفاده کرده اند. این پلت فرم جدید از شکل مدیفه شده سم دیفتری به تنظیم کاهشی ژن های حیاتی سلول های سرطانی استفاده می کند و می تواند برای سایر بیماری های ژنتیمی نیز استفاده شود.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 10:01
آیا کودکانی که مشکل ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر COVID-19 قرار دارند؟
یکی از خبرهای خوب موجود در مورد COVID-19، احتمال کمتر ابتلای کودکان به این بیماری است، اما آیا کودکانی که سیستم ایمنی آن ها مختل شده است نیز از این مزیت برخوردار هستند؟
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 09:30
یک محصول مهندسی زیستی برای درمان پوست پروانه ای
یک محصول مهندسی زیستی مبتنی بر سلول های بیمار که مورد ویرایش ژنومی قرار گرفته اند به عنوان یک دارو برای بیماری اپیدرومیولیز بولوزای دیستروفیک مغلوب مورد تایید آژانس داروی اروپا (EMA) قرار گرفته است.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 09:00
شناسایی تغییرات ژنتیکی مرتبط با سرطان کلیه به کمک فناوری ارگانوئید
در مطالعه ای جدید محققین دریافته اند که بروز یک مشکل در فرایند تنظیم ژن ممکن است منجر به این امر شود که سلول های طبیعی تبدیل به سلول های بدخیم شده و تومورهایی موسوم به Wilm’s را تولید کنند که شایع ترین سرطان کلیه در کودکان است.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای ساخت مدل های ریوی
سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) حاصل بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک هستند و بسیاری از ویژگی های شبه سلول های بنیادی جنینی مانند قابلیت خودنوزایی، پرتوانی و تمایز به تقریبا همه انواع سلول های بدن را دارا هستند.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 12:30
بازسازی نورون ها در مدل موشی آسیب نخاعی و آسیب عصب بینایی
آکسون ها را زوائد نورونی می دانند که از نورون های موجود در بخش های مختلف سیستم عصبی مرکزی به بخش های مختلف بدن کشیده شده اند و ارتباطات بین بخش های مختلف با مغز را برقرار می کنند. اما متاسفانه آسیب هایی که در این آکسون ها اتفاق می افتند تقریبا دائمی هستند.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 12:00
شناسایی یک هدف جدید برای مقابله با سرطان مغزی نوروفیبروماتوز نوع یک (NF1)
افراد مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع یک(NF1) مستعد ایجاد تومورهایی در بافت سیستم عصبی شان هستند. مطالعه ای جدید در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که تکوین و رشد چنین تومورهایی حاصل نورون ها و سلول های ایمنی غیر سرطانی مجاور است.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 11:18
تولید پوست های مهندسی شده دارای عروق
پوست‌هایی که در حال حاضر در دسترس قرار دارند، بیشتر شبیه به چسب زخم هستند. اگرچه این پوست‌ها می‌توانند به ترمیم بهتر زخم کمک کنند اما نهایتا اتصال آنها به بدن از بین می‌رود و هرگز با سلول‌های میزبان ادغام نمی‌شوند. یکی از موانع به کار گرفتن این پوست‌ها، عدم قابلیت آن ها برای ایجاد رگزایی های جدید است.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 10:21
راهی برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی در لوکمیای میلوئید حاد
سلول های بنیادی لوکمیایی با وجود نادر بودن دلیل اصلی مقاومت درمانی سرطان ها و عود مجدد آن ها هستند.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 09:31
ترکیب یک داروی شیزوفرنی و پرتو درمانی برای درمان تومورهای کشنده مغزی
محققین در مرکز جامع سرطان UCLA دریافته کرده اند که اضافه کردن یک دارو که به طور معمول برای درمان شیزوفرنی استفاده می شود به پرتو درمانی می تواند موجب افزایش بقای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما شود.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای مدیریت درد
آسیب عصبی منجر به دردهای نوروپاتیک مخرب می شود و برای اغلب بیماران، درمان موثری وجود ندارد.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 11:20
صفحه 3 از 6ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه