(آرشیو ماه اردیبهشت 1399)
راهی برای بهبود عملکرد CAR T cell درمانی
محققین نشان داده اند که پروفایل کردن دارویی و ویرایش ژنوم با CRISPR/Cas9 راه های جدیدی را برای تقویت CAR T cell درمانی و درمان بیماری های خونی لوکمیا و لنفوما باز کرده است. در این مطالعه جدید آن ها اثر بیش از 500 داروی سرطانی را روی عملکرد سلول های CAR T بررسی کردند.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 11:12
درمان هموفیلی با استفاده از ژن درمانی
هموفیلی دسته‌ای از بیماری‌های ارثی هستند که در آن‌ها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده‌است.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 11:05
رویکردی جدید برای درمان ایدز با استفاده از یک روش ژنتیکی و سلولی جدید
محققین هامبورگ بدنبال بهبود درمان بیماران مبتلا به HIV با استفاده از یک روش ژنتیکی و سلولی جدید هستند.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 10:59
یافته های  جدید در مورد نحوه پردازش نور توسط سلول های شبکیه
پژوهشگران تاکنون تصور می کردند که هنگامی که نور به شبکیه برخورد می‌کند، فقط سلول‌های مخروطی و استوانه‌ای نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند اما یافته های جدید حاکی از این است که یک نوع دیگر از سلول‌ها موسوم به سلول‌های حساس به نور گانگلیون شبکیه (ipRGCs) نیز در این فرآیند دخیل هستند.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 08:30
سرمایه گذاری یک کمپانی وابسته به جان هاپکینز روی تولید پوست و عضله از سلول
کمپانی بالتیمور وابسته به دانشگاه جان هاپکینز، سرمایه گذاری5/28 میلیون دلاری روی تولید محصولات بافتی و زیبایی داشته است.
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 - 13:15
روشی جدید برای تولید سلول های T از سلول های استرومایی مزانشیمی
مطالعه ای اخیرا در Stem Cells به چاپ رسیده است که برای اولین بار نشانن داده است می توان سلول های T تنظیمی (Treg) را از سلول های استرومایی مزانشیمی و در مقادیر فراوان تولید کرد و از آن ها برای پیوند و مقابله با عفونت ها استفاده کرد.
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 - 12:46
احساس فشار: چگونه رگ های خونی محیط خود را حس می کنند
سلول ها و بافت ها ساختارهای ایستا(پایا) نیستند. آنها توانایی حس کردن دارند و به صورت پویا نسبت به نشانه های خارجی واکنش نشان می دهند تا از تطابق آنها با محیط خارجی در حال تغییرشان اطمینان حاصل کنند.
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 - 10:00
پیری و رژیم غذایی، منجر به تغییرات پروتئومی در اپی تلیوم روده می شوند
روده کوچک یکی از مهم ترین بخش های بدن در مواجه با محیط است و علاوه بر این که مسئول بازجذب مواد غذایی است سدی بالقوه را در برابر عوامل محیطی به طور بالقوه مضر ایجاد می کند.
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 - 09:15
سرنوشت مهندسی بافت در سال 2019 در دست biofabrication
در تلاش برای تولید بافت ها و اندام های جایگزینی که بتوانند سلامتی انسان را بهبود ببخشند، biofabrication به عنوان مجموعه ای از فناوری های حیاتی که کنترل دقیق معماری و سازماندهی تولید بافت ها و اندام های انسانی جایگزین را کنترل می کند، ظهور کرده است.
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 - 08:45
سن پدری و خطر بروز اختلالات عصبی تکوینی در کودکان
فاکتورهای ژنتیکی نقش تعیین کننده ای در احتمال ابتلای فرزندان به اختلالات عصبی تکوینی دارا هستند. قرار گرفتن مادر در معرض داروها و بیماری های ویروسی یا باکتریایی نیز می توانند در این میان نقش تعیین کننده ای داشته باشند.
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 - 08:15
استفاده از مهندسی بافت برای تولید دریچه های قلبی
تیمی از پژوهشگران با استفاده از ترکیب نانوفناوری، پرینت سه بعدی و مهندسی بافت، دریچه های قلبی را تولید کرده اند که می توانند نیازهای موجود در زمینه درمان بیماری های قلبی را برطرف سازند.
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 - 09:07
درمانی امیدوار کننده برای سرطان های مغزی کودکان
دو سرطان مغزی مربوط به کودکان موسوم به مدولوبلاستوما و اپندیموما درمانی چالش برانگیز دارند و معمولا بیماری های صعب العلاج به شمار می آیند و همین امر آن ها را به اهداف درمانی برای درمان های جدید تبدیل کرده است.
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 - 09:01
بافتن بافت های انسانی برای تولید عروق خونی جدید
محققان برای تولید رگ های خونی از نخ های ساخته شده از بافت انسانی مهندسی شده استفاده کرده اند که می تواند روزی به ترمیم رگ های خونی بیمار یا آسیب دیده کمک کند.
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 - 08:54
اطلاعاتی جدید در مورد نحوه تکوین ریه ها
بدن ما دارای اندام هایی مانند ریه، کلیه و پانکراس است که ساختار درخت مانند پنهان و پیچیده ای دارند و بخش های دارای عملکرد آن ها به صورت ساختارهای منشعب عمل می کنند.
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 - 08:50
بهینه سازی محتوای استرانسیومی برای بهبودی سیمان زیست فعال استخوان
پژوهشگران انستیتو فناوری پیشرفته شنزن(SIAT) در چین یک سیمان استخوانی از جنس شیشه زیست فعال جدید جایگزین شده با استرانسیوم را تولید کرده اند که غلظت استرانسیوم در آن بهینه سازی شده است تا تشکیل استخوان پیرامون ایمپلنت و تماس استخوان-ایمپلنت را بهبود ببخشد.
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 - 10:30
صفحه 4 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه