(آرشیو ماه مرداد 1399)
تولد نوزادان سالم حاصل از پیوند بافت بیضه در مدل جانوری: نقش کلیدی اسید رتینوئیک
از هر 50 تولد در ژاپن، یک تولد حاصل لقاح آزمایشگاهی است و بسیاری از زوجین به دلایل ناشناخته قادر به باردار شدن نیستند. ناباروری یکی از عوارض جانبی ناخواسته کسانی که در کودکی متحمل درمان های سرطانی می شوند نیز می باشد.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 11:05
شناسایی یک هدف پروتئینی که می تواند به مقابله با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) کمک کند
در مطالعه ای جدید، دکتر رابرت لوی و همکارانش نشان داده اند که مهار مسیر مرتبط با پروتئین STING می تواند از بیماران در برابر بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) به عنوان یکی از مشکلات بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان می شوند، محافظت کند.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 10:30
شناسایی مهار کننده پلی مرازهای پارامیکسو ویروس
یک داروی ضد ویروسی جدید که علیه طیف وسیعی از پاتوژن های ویروسی خانواده پارامیکسوویروس مانند ویروس پارا آنفلوانزای انسانی و ویروس سرخک(measles virus) موثر است بوسیله محققین دانشگاه جورجیا کشف شده است.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 10:00
استفاده از مدل های حیوانی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ALS
پژوهشگران بر این باورند که در بیماری مخرب عصبی اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) ، بین مغز و روده ارتباط وجود دارد.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 09:40
تایید درمانی هدفمند برای لوکمیا در NHS انگلستان
داروی هدفمند gilteritinib برای برخی بالغین مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد(AML) در NHS انگلستان توصیه شده است، این در حالی است که در ابتدای امر انستیتو ملی سلامت و مراقبت های ویژه (NICE) این دارو را رد کرد اما بعد از دریافت داده های جدید و آنالیزهای بیشتر این دارو را به عنوان یک داروی موثر برای لوکمیا مورد تایید قرار داد.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 09:00
اثرات سمیت عصبی داروهای ضد افسردگی در مدل های مغزی مشتق از سلول های iPS
مهار کننده های انتخابی جذب سروتونین(SSRIs) به وفور در درمان افسردگی حین بارداری استفاده می شوند، اما نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی این داروها روی تکوین جنینی وجود دارد.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 08:30
خون بند ناف می تواند با موفقیت اختلالات ژنتیکی نادر را درمان کند
محققین در بیمارستان کودکان پیتزبورگ دریافته اند که تزریق خون بند ناف به عنوان یک منبع غنی سلول های بنیادی، به طور بی خطر و موثری 44 کودکی که با اختلالات ژنتیکی مختلف از جمله کم خونی داسی شکل، تالاسمی، سندرم هانتر، بیماری krabbe، لوکودیستروفی متاکروماتیک و ... متولد شده اند را درمان کرده است. این بزرگ ترین کارآزمایی صورت گرفته تاکنون بوده است.
چهارشنبه، 01 مرداد 1399 - 08:00
صفحه 10 از 10ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه